Citat:
Ursprungligen postat av
Studsboll
Jag skulle nog vilja kalla en eventuell minskning för galenskap. Jag begriper dock inte hur det ens är möjligt; jag är en typisk representant för svensk medelklass, jag har ett rikt socialt nätverk och träffar massor med människor både privat och i tjänsten och ytterst få säger något annat än att den nuvarande regeringen är odugliga. Antalet öppna sympatisörer för SD har aldrig varit så många som nu. Och så minskar SD och S ökar i OU. Det är något som inte stämmer...
Att svensk medelklass kallar s-regering för oduglig är inget nytt, så har borgliga sympatisörer alltid gjort och på samma sätt har det varit från andra hållet.
Vad gäller öppna SD-sympatisörer tycker jag mig märkt att de faktiskt minskat i min omgivning senaste månaderna. Det knorrades faktiskt mer om invandringen för ett år sedan än nu, vilket är lite paradoxalt. Men, som jag skrev ovan, MSM har lyckats förvandla en bisarr migrationspolitik till ett föredöme. Sverige och svenskarna är de enda godhjärtade i en hård omvärld och det sks vi vara stolta över. Vi har något vackert och gott att samlas kring.
Dessutom är folk inte ett skvatt intresserade av fakta. Få vet hur stor skillnaden i mottagande är mellan Sverige och andra länder. Få vet hur stor (liten) andel som kommer från krigsområden. Men en väldigt massa människor rapar upp ordet ansvar utan att de förstår vad de menar.
Och igen: Sjuklövern har samtidigt visat "handlingskraft" genom att för första gången någonsin åtminstone visat "oro" över massinvandring. Skulden för denna är dessutom lagd på andra Europeiska länder.