2015-11-06, 10:20
  #3505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Någon som provat det senaste inom trt-världen? testosteronkräm som smörjs in i skrevet som tillägg till injektioner

Vilka får detta och varför?
Citera
2015-11-06, 18:04
  #3506
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Vilka får detta och varför?
Inga i sverige och för att höja dht, när jag testade det fick jag lite bättre libido och något högre känslighet vid sexuell stimulering.
Citera
2015-11-06, 18:20
  #3507
Medlem
Använder man kräm under hela intervallet mellan sprutorna?
Citera
2015-11-06, 18:25
  #3508
Moderator
Arne.Ankas avatar
Det varierar mellan individer hur ofta och hur mycket som används men det är inte mycket, en mindre applicering i veckan kan räcka för att lågt dht ska normaliseras.

Ps, notera att jag skrev kräm och inte gel...alkohol i skrevet har en "värmande" effekt
Citera
2015-11-06, 20:55
  #3509
Medlem
Flytande_argots avatar
Började precis använda en ny tub Testogel och upptäckte när jag loggade in på apotektets hemsida att jag inte får plocka ut en ny tub förrän den 26 december?

http://imgur.com/Vl2ICCf

Eller har jag missuppfattat informationen?
Citera
2015-11-07, 00:02
  #3510
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Började precis använda en ny tub Testogel och upptäckte när jag loggade in på apotektets hemsida att jag inte får plocka ut en ny tub förrän den 26 december?

http://imgur.com/Vl2ICCf

Eller har jag missuppfattat informationen?
Det har med högkostnadsskyddet att göra, du kan hämta ut tidigare men då får du betala.
Citera
2015-11-07, 02:52
  #3511
Medlem
Tjena boys, har tampats med konstant trötthet, dålig sexlust, svaga erektioner och ingen libido i två år nu, har gjort alla möjliga tester, sköldkörtel, vitaminer, testo men alla jag fick till svar av läkaren var att mitt "14" var mikket bra för att vara 22år, vilket jag vet är ren bullshit och försökte argumentera för min sak men fick sedan förslag att gå till en psykolog, riktig pajas läkare.

Kan notera att jag tog tester för något år sen också och då låg värdet på 16. Går f.ö hos en privatklinik, när jag fick 14 i resultat så var jag vaken hela natten och åt 500g lakrits, men det hjälpte ju inte avsevärt mycket.

Har f.ö tillgång till en jävla massa gel av en bekant, är det värt att prova? Går det att stänga ner sig själv under en period och sen gå och testa sig eller krävs det starkare grejer då?

Någon som har tampats med inkompetenta läkare får gärna ge sina synpunkter, går det att fö behandling vid 14?

/ jesper
Citera
2015-11-07, 05:06
  #3512
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesper1891
Tjena boys, har tampats med konstant trötthet, dålig sexlust, svaga erektioner och ingen libido i två år nu, har gjort alla möjliga tester, sköldkörtel, vitaminer, testo men alla jag fick till svar av läkaren var att mitt "14" var mikket bra för att vara 22år, vilket jag vet är ren bullshit och försökte argumentera för min sak men fick sedan förslag att gå till en psykolog, riktig pajas läkare.
Ett värde på 14 kan man inte säga är varken bra eller dåligt för just dig, det krävs kompletterande prover för att se om det är ett bristvärde eller inte, har du tagit shbg och albumin?

Citat:
Har f.ö tillgång till en jävla massa gel av en bekant, är det värt att prova? Går det att stänga ner sig själv under en period och sen gå och testa sig eller krävs det starkare grejer då?
Gel stänger ned.
Citera
2015-11-07, 15:32
  #3513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ett värde på 14 kan man inte säga är varken bra eller dåligt för just dig, det krävs kompletterande prover för att se om det är ett bristvärde eller inte, har du tagit shbg och albumin?


Gel stänger ned.

Okej. Nej han tog endast testosteron så det skulle nog inte förändra någonting ändå då han envisas med att värdet är bra, plus att han hade pratat med endokrinolog.

Det här var ju min andra privatklinik jag varit till, trodde faktiskt dom skulle vara mer kompetent än vanliga vc, but guess not.
Citera
2015-11-07, 15:51
  #3514
Medlem
SamBumBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesper1891
Okej. Nej han tog endast testosteron så det skulle nog inte förändra någonting ändå då han envisas med att värdet är bra, plus att han hade pratat med endokrinolog.

Det här var ju min andra privatklinik jag varit till, trodde faktiskt dom skulle vara mer kompetent än vanliga vc, but guess not.


Stirra dig inte blind på siffran 14, det behöver inte betyda att det är anledningen till att du mår dåligt. Uteslut alla andra möjligheter innan du sätter dig i en situation som kräver att du tar en spruta var 8-12 vecka för resten av ditt liv.
Citera
2015-11-07, 21:36
  #3515
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesper1891
Okej. Nej han tog endast testosteron så det skulle nog inte förändra någonting ändå då han envisas med att värdet är bra, plus att han hade pratat med endokrinolog.
Tyvärr väldigt vanligt inte bara i sverige :/ om du har möjlighet att köpa albumin och speciellt shbg prov av ex: werlabs skulle det bli lättare att säga om du har ett bristvärde eller inte.
Med total testosteron, shbg och albumin kan man räkna ut fritt testosteron och biotillgängligt testosteron.
Citera
2015-11-10, 14:09
  #3516
Medlem
Läste nånstans att det finns män som äter en Cialis varje kväll, för att allmänt underlätta erektion.

Känner att det kunde vara nåt för mig. Känner en aningen mer gnista i livet med TRT, men ska väl erkänna att jag ser väldigt svart på livet i stort. Förutom utmattning är jag deprimerad. Vill verkligen inte äta SSRI/SNRI igen, men kanske är tvungen då det går så otroligt långsamt framåt med mitt arbete mot depressionen.

Min erektion finns, men den försvinner lätt om jag råkar låta tankar komma, eller om jag blir fysiskt ansträngd. Japp, sex blir oftast sådär. TRT har gett mig morgonerektion nån dag i veckan, det hade jag inte innan. Äter blodtrycksmediciner också, betablockerare, vilket heller inte gör det lättare med erektion. Faktum är att jag de senaste åren känt att min penis ofta är stum i känslan, ungefär som öronsnibben.

Har nån av er erfarenhet av daglig Cialis? Funderar på att fråga min läkare om det. Är så satans trött på problemen och kvalen kring sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in