Nej det var på tisdag och då var Lisa med största sannolikhet redan i boden och den stackaren tittade in i boden men såg inget. Han har mått väldigt dåligt för att han inte såg Lisa. Han hade funderingar runt om han kunde ha hittat henne vid liv
Fup sid 457-458
Däremot på tisdagen då vi förstod att hon fortfarande var borta så började vi leta efter flickan Lisa. Vi åkte runt på en fyrhjuling i områdena runt i kring. Vi tittade i skiffergruvorna runt kring Blomberg, vi letade i ödehus och torp.
Efter att vi ätit lunch på tisdagen, strax efter ett, så gick jag ner mot byssan som står i ena hörnet av Martorp. Jag såg att det höga gräset till entrédörren på byssan var nedtrampat och att långt gräs var fastklämt in under dörren. Jag lade också märke till att en kvist satt fast i dörren. Min reflektion var att någon bör ha varit där inne och letat efter flickan redan.
Jag öppnade dörren, lutar mig in och tittar åt båda håll.
Christoffer ombeds beskriva vad han ser.
Fört rakt fram så finns det orange omklädningsskåp. Till vänster är det ett bord och en kökssoffa och stolar.
Christoffer uppger att det är svårt att minnas exakt hur det såg ut denna gång eftersom han tidigare besökt byssan då den var fikarum fram till 2007.
Fup sidan 459
Vi har trott hela tiden att någon haft henne, gömt henne. Vi har letat jätte mycket. Känns väldigt obehagligt nu när jag vet att hon hittats därinne att jag var där inne och letade. Christoffer uttrycker frågor kring utifall han skulle hittat henne där, skulle han kunnat rädda henne då. Han känner ångest över att han inte letade mer noggrant.
Stackars karl