2015-11-06, 23:21
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Angående tolkar, allt borde väl finnas på ljudband. Man kan ju låta andra (bättre) tolkar lyssna på dessa och avgöra om det är mycket som är avvikande.
Av utskrifterna att döma så kände jag rätt tidigt att det verkade lite olika i översättningarna när jag jämförde de olika tolkarna.

En fråga, bilen i ladan som började larma på natten, varför gjorde den det?
Ett billarm startar ju inte bara så där.

Det har jag också undrat. Det var väl någon som ville sno bilen. Samma person(er) som ville komma över en Peugeot-moppe men fick vissa problem med ägarinnan. En hel tjuvasläkt hade ju tillgång till ödehuset.
2015-11-06, 23:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det behövdes inte - det var en klockren +4 så lägg ner borrmaskinen och kom tillbaka till verkligheten!

Det finns INGENTING som talar för nån plantering och dina påståenden är rent skit.

Håller med. Hur fan törs någon i dessa tider ifrågasätta en "+4". Klart som fan att balten är en mördare. Det får väl vara nog med kritiskt tänkande nu. Tänk lite på förtroendet för rättssystemet .
2015-11-06, 23:23
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Är det enda sättet som finns?
Själv tror jag att någon som har rätt kompetens, ganska lätt skulle kunna plantera bevis likaväl som undanröja bevis. Det har inte hittats något annat DNA på Lisa, vilket är lite mysko.
Du tror väldigt mycket. Jag är ganska säker på att jag har bäst kompetens på sånt här i tråden, och jag skulle enkelt kunna göra det med tillgång till ett molekylärbiologiskt lab, men jag skulle ha det klart besvärligt annars. Och jag är en professor i molekylärbiologi som har pysslat en del med forensiska frågeställningar...
2015-11-06, 23:23
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Blir det inte klockren +4 med bikarbonat och citronsyra?

Någon har begått det perfekta brottet? Ja, varför inte. Frågan är bara vem.

Här anar jag att lillebror AB driver med snuten, FUP sidan 1112:
Citat:
Nej eh har du sett att dom har tvättat några kläder?

Jag hörde det

Du hörde tvättmaskinen?

Ja

Såg du vad dom tvättade?

Nej jag la inte märke till det, det händer då att vi kommer hem för att äta lunch till exempel
och då är det hans fru som tvättar nånting och jag, jag undersöker inte närmare vad det är hon
tvättar kanske underkläd…, kanske underkläder då är det inte liksom, det är så fint att kolla,
snoka vad det är för kläder hon tvä…, hon tvättar

Kan någon ta detta vittne på allvar?
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-11-06 kl. 23:27.
2015-11-06, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Här handlar det inte om att utvinna DNA ur egen säd, utan om att plantera en viss specifik persons DNA i eller som en blodfläck. Det för lite andra utmaningar med sig.

För övrigt blir utbytet av DNA från spermier bedrövligt dåligt om du bara försöker lysera spermierna med flytande diskmedel. (Spriten fäller man ut DNA:t med.) Ett bra maskintvättmedel tillsammans med ett hyfsat reduktionsmedel fungerar mycket bättre. I labmiljö kör man med SDS, Proteinas K och beta-merkaptoetanol vid 60grader celsius i någon timma.
Det finns en del i köket att använda men bra blir det nog inte, mer en så betydde inte det inlägget jag gjorde.

Vill du ta dig tid med de två andra frågorna jag ställde? är väl inte viktigt men det vore intressant att veta.
2015-11-06, 23:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Håller med. Hur fan törs någon i dessa tider ifrågasätta en "+4". Klart som fan att balten är en mördare. Det får väl vara nog med kritiskt tänkande nu. Tänk lite på förtroendet för rättssystemet .
Vilken +4 visar att NB har mördat?
2015-11-06, 23:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Blir det inte klockren +4 med bikarbonat och citronsyra?
Din åsikt är så extremt långsökt att det inte är av intresse - det är synd att du inte begriper det själv eftersom du skämmer ut dig. Det är nog det värsta av alla förslag som tråden hittills erhållit.
2015-11-06, 23:29
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Den som lade henne där ville kanske att allt DNA från NB skulle vara kvar.

Korta snärtiga repliker med insinuationer. VEM lade henne där? Du måste väl ha en tanke om det du skriver.

Ge oss en tidslinje för brottet och framförallt - avslöja vem " den riktiga mördaren är" , fantomen som inte lämnar några spår.
2015-11-06, 23:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Din åsikt är så extremt långsökt att det inte är av intresse - det är synd att du inte begriper det själv eftersom du skämmer ut dig. Det är nog det värsta av alla förslag som tråden hittills erhållit.
Helt slut på argument, ser jag, bara raljerande. Du har uppenbarligen ingen seriös invändning mot min planteringscocktail.

När det gäller blodfläcken på röret, den enda blodfläcken från NB som har hittats i slaktrummet, så kan det vara kluster, eller hur? Den är topsad, och då syns inte klustret när den kommer till labbet. Det går alltså inte ens att bevisa att NB har varit i slaktrummet.
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Någon har begått det perfekta brottet? Ja, varför inte. Frågan är bara vem.

Här anar jag att lillebror AB driver med snuten:
Citat:
Nej eh har du sett att dom har tvättat några kläder?

Jag hörde det

Du hörde tvättmaskinen?

Ja

Såg du vad dom tvättade?

Nej jag la inte märke till det, det händer då att vi kommer hem för att äta lunch till exempel
och då är det hans fru som tvättar nånting och jag, jag undersöker inte närmare vad det är hon
tvättar kanske underkläd…, kanske underkläder då är det inte liksom, det är så fint att kolla,
snoka vad det är för kläder hon tvä…, hon tvättar

Kan någon ta detta vittne på allvar?
Men vad menar du nu? Den yngre brodern vill inte rota i tvätten för det är alltid Nerijus fru som sköter den. Han har helt enkelt ingen som helst anledning att gå och kolla vad som tvättas.
Det tvättas... maskinen går... PUNKT!
Skulle brodern gå och rota i tvätten speciellt om Irina tvättade sina underkläder så skulle han räknas som pervers.
Men det kanske är naturligt i din värld att män går och rotar i andra mäns kvinnors underkläder
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Vilken +4 visar att NB har mördat?

Allvarligt talat har jag ingen aning. Har fått uppfattningen att baltens skuld hänger på en "+4", vad det nu är. Det låter i alla fall som något dubbelplusbra.
2015-11-06, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Om han är besatt av makt och kontroll så skulle han inte ha jobbat som slavarbetare och varit 100% lojal. Han skulle länge sen skaffat sig en position och visat sin makt på vilket sätt som helst.

Han har ju ingen sån kompetens, han har inget val - och det är väl en del i den frustration som byggs upp, han är jävligt missnöjd med sitt liv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in