2015-11-04, 18:33
Medlem
omjagvarenturks avatar
Är det någon som vet ifall tv3/5/6 osv planeras att släppas?

/turk
Citera
2015-11-04, 18:35
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Oh yeah! Nu är den igång. Efter tio minuter har man kopplat in kablar, kört igång och loggat på nätverk och loggat in med Apple-ID, testat Apple Music och laddat ner SVT Play och lite annat. Nu startade jag Plex-appen och loggade in med Plex-kontot. Den hittade min Plex-server direkt. Filmerna startar på en sekund.

Har precis köpt en Apple Tv 4, har en boxeebox sedan innan, men den lirar inte med El Capitan pga SMB strul, men min fråga är: Plex kostar ingenting va?
Citera
2015-11-04, 19:34
Medlem
Sitter och velar ska man ha 32 eller 64
Citera
2015-11-04, 19:42
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Har precis köpt en Apple Tv 4, har en boxeebox sedan innan, men den lirar inte med El Capitan pga SMB strul, men min fråga är: Plex kostar ingenting va?

Stämmer, Plex Media Server är gratis, och Plex-appen till ATV4 är också gratis.
Citera
2015-11-04, 19:56
Medlem
Tänkte på en sak till är det en annan kontroll till den Svenska versionen än den amerikanska då den svenska inte har siri?
Citera
2015-11-04, 20:19
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Stämmer, Plex Media Server är gratis, och Plex-appen till ATV4 är också gratis.

Har nu installerat plex/server på appletvn och på imacen, men varför kan jag inte lira upp alla mina filer? den spelar upp filmerna som är rarade utan problem, men tex ett tvprogram så säger den att mappen är tom, och jag har lagt till "FILMER" enbart, inte Tv Shows eller Homevideos.

Boxeeboxen är klockren på det sättet, den äter allting, man delar bara ut ex sin dl mapp, och så kommer alla mappar upp prydligt på en rad och man startar varenda film/serie/klipp/mp3 osv osv utan problem...

Det går inte i Plex eller? där måste man ha ett jävligt sorterat bibliotek från början och dela ut det för att det ska fungera någorlunda smärtfritt eller?

edit: tror jag fattar nu, man kunde ju skita i å välja kategorier och hoppa direkt på vilken utdelad mapp man vill ha! testar det nu.

Annars är jag nöjd med Apple Tvn so far, lite jobbigt när man ska skriva med touchen, hoppas man kan koppla ihop ett tangentbord med den senare..
Citera
2015-11-04, 20:50
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartbil
Tänkte på en sak till är det en annan kontroll till den Svenska versionen än den amerikanska då den svenska inte har siri?

Samma fjärr, Siri-stödet kommer senare till Sverige.
Citera
2015-11-04, 21:03
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Har nu installerat plex/server på appletvn och på imacen, men varför kan jag inte lira upp alla mina filer? den spelar upp filmerna som är rarade utan problem, men tex ett tvprogram så säger den att mappen är tom, och jag har lagt till "FILMER" enbart, inte Tv Shows eller Homevideos.

Boxeeboxen är klockren på det sättet, den äter allting, man delar bara ut ex sin dl mapp, och så kommer alla mappar upp prydligt på en rad och man startar varenda film/serie/klipp/mp3 osv osv utan problem...

Det går inte i Plex eller? där måste man ha ett jävligt sorterat bibliotek från början och dela ut det för att det ska fungera någorlunda smärtfritt eller?

edit: tror jag fattar nu, man kunde ju skita i å välja kategorier och hoppa direkt på vilken utdelad mapp man vill ha! testar det nu.

Annars är jag nöjd med Apple Tvn so far, lite jobbigt när man ska skriva med touchen, hoppas man kan koppla ihop ett tangentbord med den senare..
Gå in på redigera bibliotek i movies, avancerat, skanner och välj plex video files scanner, spara ändringar.
Senast redigerad av GoFuckADuck 2015-11-04 kl. 21:05.
Citera
2015-11-04, 21:51
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Gå in på redigera bibliotek i movies, avancerat, skanner och välj plex video files scanner, spara ändringar.

Det mesta jag har är ju scenereleaser dvs rarade filmer/tvserier , jag vill bara ha det som jag har på datorn, en lista med alla mappar och den senaste man tankat högst upp, sen om det är filmer,tvserier ,det ska den väl bara känna av?

exempelvis:

Game.of.Thrones.S04E10.720p.HDTV.x264-KILLERS
Homeland.S04E01E02.720p.HDTV.X264-DIMENSION
Erik.och.Mackan.Gor.Kentucky.S01E02.SWEDiSH.720p.W EBRip.x264-SweWR

edit: tror jag fixade det nu, men plex spelar ju inte upp rar filerna? man måste ju rara upp filmen/tvserien för att dom ska fungera märker jag nu, eller för att dom ens ska synas...

Finns det något sätt att fixa det? annars känns ju plex ganska så värdelöst.

edit2: GRATTIS! skiten stödjer ju inte komprimerade filmer/serier... helvetes jävla piss!!! bara hoppas det dyker upp nå xbmc liknande sak på appstore, eller att dom jailbreakar den

https://forums.plex.tv/discussion/15...mpressed-files
Senast redigerad av Azper 2015-11-04 kl. 22:06.
Citera
2015-11-04, 22:05
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Då hittar den ingenting säger den??

Det mesta jag har är ju scenereleaser dvs rarade filmer/tvserier , jag vill bara ha det som jag har på datorn, en lista med alla mappar och den senaste man tankat högst upp, sen om det är filmer,tvserier ,det ska den väl bara känna av?

exempelvis:

Game.of.Thrones.S04E10.720p.HDTV.x264-KILLERS
Homeland.S04E01E02.720p.HDTV.X264-DIMENSION
Erik.och.Mackan.Gor.Kentucky.S01E02.SWEDiSH.720p.W EBRip.x264-SweWR

Hur jävla svårt ska det va?

edit: tror jag fixade det nu, men på vissa "rellar" så kommer alla rar filer upp i listan istället för själva mappen, känns som jag måste städa upp lite i min mapp så det blir ordning och reda på äppeltvn sen.
PMS har inte stöd för .rar, så du har lyckats bra ändå tycker jag!
TV-shower indikerar du att de är tv-shower genom att välja den kategorin och ha i en separat mapp, detta för att rätt agenter ska scrape:a rätt metadata. Det kommer snart komma en annan brutal mediaserver till TV-appstore oxå...stay tuned

Tangentbord kan du ha på iPhone/iPad om du har en sådan (appen "Remote"), eller bluetoothkeyboard om du har ett sådant.
Citera
2015-11-04, 22:08
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
PMS har inte stöd för .rar, så du har lyckats bra ändå tycker jag!
TV-shower indikerar du att de är tv-shower genom att välja den kategorin och ha i en separat mapp, detta för att rätt agenter ska scrape:a rätt metadata. Det kommer snart komma en annan brutal mediaserver till TV-appstore oxå...stay tuned

Tangentbord kan du ha på iPhone/iPad om du har en sådan (appen "Remote"), eller bluetoothkeyboard om du har ett sådant.

Jag skiter i Plex nu och får köra på gamla bettan boxeebox så länge, vet du vad det är för brutal mediaserver som kommer dyka upp eller?
Citera
2015-11-04, 22:21
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Jag skiter i Plex nu och får köra på gamla bettan boxeebox så länge, vet du vad det är för brutal mediaserver som kommer dyka upp eller?
Jag slängde min Boxee för typ två år sen (blurk), förstår din frustration dock. Är man van vid att ha det på ett visst sätt blir det megairriterande. Men med lite smart setup är PLEX grönjävligare än grönjävligast, bara KODI som slår den IMHO.

Sa jag KODI förresten? Tänk vad bra om de fick komma in på ATV4 Appstore...
Annars kanske någon kan kompilera ihop något och försöka signera in i ATV...hehe.

Infuse kommer dyka upp snart - scrobbling från trakt.tv, FTP-stöd och annat nam-nam. Life is good.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in