2015-11-06, 16:09
Medlem
Räknar man på det tycks det bli 1 miljard 360 miljoner för 15 000 flyktingar / år varav 1 miljard är besparingen. Då fås med 500 000 flyktingar en besparing på 33,3 miljarder, inte 3,3.

Sedan om det är realistiskt, nej knappast.
Senast redigerad av statligbluff 2015-11-06 kl. 16:13.
Citera
2015-11-06, 16:10
Medlem
Jamen de pengarna täcker väl inte det som försvinner från hemmet.

En annan sak att tänka på är att våldtäckt era flyttar in i våra hem.
Skulle aldrig någonsin utsätta mina barn för den risken.
Citera
2015-11-06, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Jag röstade grönt i förra valet. Det gör jag inte i nästa.
De har tappat det. Sorgligt. För det var det enda partiet som värnade om
miljön. Men nu tror jag att deras ideologi förblindar dem från förnuftigt
tänkande. Den ena galna idén efter den andra. Sätt upp tältläger istället.

Du blev playad helt enkelt av namnet och deras "påstådda" miljötänk. Miljöpartiet är inget parti för miljön. I kort och gott är de ett extremt invandrarparti som har sedan år 2000 enbart brytt sig om mångkultur. Det här borde du förstått redan kanske förra året.
Citera
2015-11-06, 16:14
Medlem
C0ws avatar
Bra, då kan Romson, Fridolin och alla miljöpartister börja, främst de som bor inom tullarna i Stockholm där MP har fått in jävligt många röster. F! anhängarna får också gärna hänga på så kan de banka in lite genus och extremfeminism i huvudet på flyktingarna.
Senast redigerad av C0w 2015-11-06 kl. 16:16.
Citera
2015-11-06, 16:18
Medlem
Ravnungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Man skulle få hela 2000:- per mån / flykting, medan Bert Karlsson får 9300:- per mån och flykting. Varför skall privatpersoner få sämre betalt än Bert Karlsson för?

Och har man ett rum över, som kan hyras ut, så är marknadspriset på det i Stockholm i alla fall på ca 3500:- till 4000:- /mån. Så man skall alltså subventionera politikernas idiot politik genom att ge rabatt åt flyktingar?

Jag har en bättre ideé , det är vi ta pengar ifrån MP partistöd ( Som är alldeles för högt ) och lägg dem på dessa skräp människor. 9 av 10 MP politiker är korrupta, så det har inkomster vid sidan om så att säga, så det behöver inget partistöd.
Så, i sverige är det altså mer lönsamt att kasta/flytta ut dig selv, och hyra ut til syrier?
Bara att flytta til spanien, leva på skattpengarna til andra och låta resten av värden ta över landet.

Svensk flyktningspolitikk i praksis
Citera
2015-11-06, 16:35
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Screwattack
Miljöpartiet vill tydligen motivera sitt förslag med nedan undersökning.

http://www.ipsos.se/150927-DN-Ipsos-svenska-folkets-attityder-till-flyktingar

Nu tycker jag förvisso att siffrorna i undersökningen på vissa punkter känns lite väl makabra, kanske rent av lite väl frikostigt tolkade från Ipsos eventuellt kryptiskt ställda frågor, men det är som sagt bara en känsla. Oavsett vilket, det ska ju bli väldigt intressant att se om tre av tio svenskar alltså nu öppnar sina dörrar när detta förslaget kommit upp på dagordningen.

Hur många av dessa tror dom vill ta in vrålkåta Mohammeds i 20-35 årsåldern?

De som kommer till Europa är män över 20 bast, vilket Svenssons inte vet.

Svenssons förväntar sig att det ska stå en 8-åring med en leksaksbil utanför dörren, inte en fullvuxen hårig apa.
Citera
2015-11-06, 16:39
Medlem
Varför måste hon ha betalt? Jag trodde hon var en god medmänniska och inte någon sådan där asylprofitör som vill tjäna pengar på männskligt lidande.

Frågan blir då naturligtvis som vanligt om hur många från MP, V och godhets-eliten som kommer göra detta om det nu blev verklighet. Jag gissar på ett väldigt litet antal. Damen i fråga kan vi nog räkna bort redan från starten.

De goda och välbärgade vill i vanlig mening att ANDRA skall göra det, inte de själva.
Citera
2015-11-06, 16:42
Medlem
Räknar man antal röstande på Miljöpartiet och Vänsterpartiet, summerar, delar summan med snittantalet personer per hushåll i Sverige, så har man antal ställen som kan ta emot invandrare. Och gratis dessutom, för inte fan ska väl anhängare till fri invandringspartierna sko sig på att husera de stackars flyktingarna?!?
Upp till bevis nu, invällningsförespråkare!! Öppna era hem! Sommarkåkar! Husvagnar! Visa att ni bryr er!!!!!!
Citera
2015-11-06, 16:42
Medlem
Sunimods avatar
Vi har beställt detta. Det gjordes hösten 2014.
Nu kommer "leveransen"

Alla ska med och SD anhängare får leva så också.
Grattis till oss alla.

Höj skatten med 5000 kr per person och ge bidrag för extra boende med 5000 kr per inflyttad som du sedan även får föda och tvätta åt.

Har du tur är det ett ensamkommande barn så får din dotter någon att "leka" med.
Ooops var hon bara 12år, men det är inget problem de är vana vid yngre flickor.
Citera
2015-11-06, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anpejada
Givetvis har du helt rätt ts. Bara blattar som kommer att göra detta (många gör det redan och får betalt svart). Vidare säger horan att detta skulle spara pengar. Fattar hon inte att detta skulle bli en post UTÖVER de vanliga? Man blir gråtfärdig när man ser hur intelligensbefriade makthavarna är.
När allt gått åt helvete får vi inte glömma vilka som skall straffas.

Samt blonda svenska tjejer som ser sin chans att få en helt egen arabiska prins hemma hos sig och får dessutom betalt för det.!
Citera
2015-11-06, 16:53
Medlem
Hoppas varenda MP politiker tar in arab då. Varenda MP väljare också. Fast det lär väl ju inte ske, dom kommer ju aldrig i kontakt med invandrare förutom på pizzerian och kebabhaken.
Citera
2015-11-06, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktavfall
Räknar man antal röstande på Miljöpartiet och Vänsterpartiet, summerar, delar summan med snittantalet personer per hushåll i Sverige, så har man antal ställen som kan ta emot invandrare. Och gratis dessutom, för inte fan ska väl anhängare till fri invandringspartierna sko sig på att husera de stackars flyktingarna?!?
Upp till bevis nu, invällningsförespråkare!! Öppna era hem! Sommarkåkar! Husvagnar! Visa att ni bryr er!!!!!!

Jag menar det. Låt de goda dra det här lasset. Gratis, givetvis.

Jag är bara en sån där svensk barbar som inte fattar någonting. Jag kan inte ens ta hand om mig själv, än mindre någon annan. Jag bara käkar pizza och kollar Netflix hela dagarna ska ni veta. Så det får allt vara upp till de goda att reda ut den här situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in