2015-11-06, 22:06
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodong
Bert har lite större omkostnader. Mat m.m

OK, hur är dealen här då? Hur ska "flyktingen" som bor hos Agda och Börje få mat? Bygger det hela på att "flyktingen" ska snatta ur deras kylskåp?
Citera
2015-11-06, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kodong
Bert har lite större omkostnader. Mat m.m

FEL, FEL , FEL! Bert har stor driftfördelar. Av det här 350:- om dagen så är 150:- tänkt att vara mat ( Vilket är en hög summa ) . Bert har starta bolag som hantera maten, så matkostnaden är nog ner pressad till max 50:- om dagen per lyxflykting, dvs yttligare 100:- i vinst per lyxflykting och dag för Bert.

Om du skall köpa blodpuddig och serverar dina Syriska lyxflyktingar, så kommer den vara dyrare än om Bert köper blodpuddigen och servar sina lyxflyktingar. Varför tro du skolmaten kostar ca 5:- måltiden för?

Du har ett extremt slitage på flyktingboende, där också Bert fördelar, han har så många flyktinghotell och så hög omsättning, så han kan ha en grupp snickare anställda , som bara sysslar med renovering.
Senast redigerad av 53280 2015-11-06 kl. 22:20.
Citera
2015-11-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
" Den stora strömmen av flyktingar till
Sverige gör nu att Miljöpartiet före-
slår en ny boendeform för asylsökande.
Tanken är att den som tar emot en
flykting i sitt hem ska få betalt. "

http://www.svt.se/svttext/web/pages/107.html

Först vill MP att skatteverket genom politiska beslut ska pungslå hederligt folk genom att ta ut skatt.
Sedan säger MP:

- Ni får tillbaka en del av skatten om ni packar in asylsökande i huset! Men bara då får ni tillbaka era skattepengar!

Så bygger vi Sverige 2015!

Skulle det inte vara enklare i så fall att de som vill ta in asylsökande bara tar in dem i huset imorgon dag utan att ta omvägen över skatteverket och bidragssystemet? Det gäller ju bara att öppna sina hjärtan.

Vad som i praktiken kommer att ske är att araber med mystiska bostadskontrakt kommer att hysa in tiotals asylsökanden i enrumslägenheter och pizzerior och därmed berika sig ekonomiskt.

Förmodligen är det bostadsministern som står bakom förslaget.
Antar att det är bättre för integrationen ä tältläger. För övrigt tycker jag att Marxismen har spårat ur totalt!
Citera
2015-11-06, 22:16
Medlem
Absolut smartaste idén jag har hört på länge, finns nu inga som helst tvivel på att man måste vara helt utomordentligt j*vla efterbliven om man fortsätter lägga sin röst på MP!

Tycker Alla politiker ska ta hem minst 5 familjer var utan ersättning för dom tjänar tillräckligt!

Mona muslim kan ju säkert husera det dubbla då hon har mer än en bostad? Hon älskar ju dessutom att hjälpa is liberaler och våldtäktsmän!
Citera
2015-11-06, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SQIS
Antar att det är bättre för integrationen ä tältläger. För övrigt tycker jag att Marxismen har spårat ur totalt!

Det unga männen kan bo tältläger. Är det uppenbart att det är "barn" så låt även det som låtsa vara barn få bo tält läger. Sedan skicka man tillbaka dem om 1 år, eftersom man sluta ge Syrierna PUT.

Ett nytt Luciabeslut hade varit det bästa, då hade man bara tagit emot riktiga flyktingar.
Citera
2015-11-06, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindsten
Jag börjar bli så less på det här ständiga tjatet om invandrare. Istället för att lägga fokus på utveckling och framgång så lägger vi ner massa tid och energi på hur vi ska ta hand om flyktingar!! Förstår vi inte att andra länder lägger ner pengar, energi och tid på att bli bättre som ett land och konkurrera ut alla andra länder och bli världsledande. Medan Europa lägger ofantligt mycket tid på tredjevärldsinvandrare så lägger tex Kina ut sina klor på nya marknader.

Ja men vi är en humanitär stormakt nu. Alla ser upp till oss och vill ta efter vår politik.
Citera
2015-11-06, 22:30
Medlem
Ingen som har tillgång till en lista med medlemmar i Miljöpartiet? Bara där bör vi ha några tusen frivilliga.

Själv bor jag i en etta och skulle kunna ha 1-2 flyktingar här och då ha ungefär samma boyta som den genomsnittlige svensken på 1950-talet så "trångt boende" är egentligen ingen ursäkt. Dessvärre är jag inte miljöpartist...
Citera
2015-11-06, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anflabeten
Ingen som har tillgång till en lista med medlemmar i Miljöpartiet? Bara där bör vi ha några tusen frivilliga.

Själv bor jag i en etta och skulle kunna ha 1-2 flyktingar här och då ha ungefär samma boyta som den genomsnittlige svensken på 1950-talet så "trångt boende" är egentligen ingen ursäkt. Dessvärre är jag inte miljöpartist...

Hyr ut 1an till IV låt säga 20k/mån för att lägga sig lite billigare än medel! Stort med somsliers mått mätt!
Citera
2015-11-06, 22:52
Medlem
Sperssons avatar
.
Och vem ska betala festen??
Citera
2015-11-06, 22:53
Medlem
VelvetReds avatar
Det här kommer aldrig bli verklighet, men om det blir det så ser jag gärna att politkerdjävlarna blir de första som våldtas.
Citera
2015-11-06, 22:59
Medlem
Vi har hyrt ut ett av de utflyttade barnens rum till en student, vilket jag anser är väldigt föredömligt med tanke på hur ont om studentbostäder det är!
Ska vi nu sluta hyra ut till studenter, ge studenterna en sovsäck och ett liggunderlag och istället ta en eller flera (vi har några till fd barnrum lediga) asylsökande i vårt hus till ett underpris (2000 SEK)?

Snart kommer den dagen då Staten scannar hur många som bor på en adress och hur många sovrum det finns i den aktuella bostaden. Finns det den minsta divergens mellan sovrum och antal av Staten prediktera boende som bör rymmas i bostaden, blir man påtvingad att ta inhysningar till underpris!
Detta förslag känns som om det skulle passa i George Orwells roman 1984!

Jag har stor tilltro till människor, men detta förslag bekymrar mig!
Citera
2015-11-06, 23:02
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havererad
Vi har hyrt ut ett av de utflyttade barnens rum till en student, vilket jag anser är väldigt föredömligt med tanke på hur ont om studentbostäder det är!
Ska vi nu sluta hyra ut till studenter, ge studenterna en sovsäck och ett liggunderlag och istället ta en eller flera (vi har några till fd barnrum lediga) asylsökande i vårt hus till ett underpris (2000 SEK)?

Snart kommer den dagen då Staten scannar hur många som bor på en adress och hur många sovrum det finns i den aktuella bostaden. Finns det den minsta divergens mellan sovrum och antal av Staten prediktera boende som bör rymmas i bostaden, blir man påtvingad att ta inhysningar till underpris!
Detta förslag känns som om det skulle passa i George Orwells roman 1984!

Jag har stor tilltro till människor, men detta förslag bekymrar mig!
har redan hänt i min kommun..studenter som mer eller mindre blivigt utslängda då hyresvärden "glömt" bort att lägeheten var utlovad till annan,,precis i paritet med denna anstormning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in