Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Tänkvärt inlägg.
Det är i grunden sunt att reflektera, analysera och ifrågasätta. Men när det börjar gränsa till en sport att gå emot strömmen så handlar det mycket riktigt om något annat; möjligen som en färgklick till en i övrigt grå vardag? Drivs man däremot som skribent av en uppriktig vilja att förstå, resulterar också ofta den äktheten i ett givande meningsutbyte där båda parter är beredda att överge en tidigare övertygelse, i smått som i stort.
Sedan får man väl ta i beaktning att ett annorlunda tankesätt kan ge upphov till speciella resonemang.
De mest uppenbara självklarheter i det här fallet torde vara DNA-spår samt ett flertal vittnesiakttagelser under dagen. FUP´en är gedigen och visar att utredarna inte har lämnat mycket åt slumpen.
Jag följer tråden med ett getöga, i hopp om att det ska bli en intressant diskussion om detta fall och det rättsliga efterspelet.
Jag har fått lära mig saker om DNA som jag inte kunde. Information som man bara kan få tillgodogjord genom en bra diskussion där alla frågeställningar besvaras välvilligt. Genom att läsa en gedigen FUP samtidigt som man deltar i en krimtråd lär man sig mycket om rättsprocessen i brottmål.
Därför blir jag beklämd av olika saker som framförs, för det verkar som det saknas spärrar. Ibland blir det så sjuka inlägg att jag tänker att det faktiskt är farligt där ute!
Det pågår olika diskussioner parallellt och jag är faktiskt rädd när jag läser den ondska som man utsätter Lisas familj för, genom att vända allt som är fint till något negativt.
I belysning av det som har framförts i tråden blir det perverst att advokaten Inger Rönnbäck hittar uppslag hos dårarna i denna tråd. Att hon har mage att framföra dessa horribla spekulationer i en domstol utan den minsta research eller bevis för det hon framför, gör mig beklämd. Det måste finnas någon nyttokalkyl innan man slår sönder det som är resterna av Litauerns trasiga familj. Förtal och falsk tillvitelse är inte det som menas när man vill få till rimligt tvivel på någons skuld.