2015-11-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Var har du läst det? Så står det inte i fup.

Nej mina egna slutsatser eftersom den andra handsken satt i fickan,
Jag tror att de var så uppstirrade och mörkt i ladugården på söndagskvällen,därför såg ingen handsken
2015-11-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Hon har kört omkull vid tidigare tillfälle, vilket SH bekräftar.

SH säger att hon kört omkull. Polis utreder inte och mopeden undersöks sent, av någon anledning.

Om hon kört omkull tidigare så borde väl flera personer kunna bekräfta det (ser inte att så är fallet), skadorna på mopeden bör väl stämma överens med den påstådda händelseförloppet vid det tidigare tillfället (ser inte att så är utrett), skadorna bör väl vara konstaterade gamla (ser inte att det är utrett). LH:s skada som SH påstår att hon fick borde väl kunna verifieras av flera personer (ser inte att det är gjort), eventuellt besök på vårdcentral/sjukhus osv.
2015-11-05, 20:40
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
[b]Söndersmulande av åklagarens plädering

6. Snörstumpar
Åklagaren anför att några rep innehåller dna från Lisa och NB. Han nämner inte att NB arbetsplats är i ladan och där finns hans DNA överallt. Han gör ingen analys av varför repet finns där och hur det har gått till. Han nämner inte att DNA- bevis inte längre kan anses vara tillförlitliga utan denna analys. Det är hoppigt, ofullständigt forsknings fientligt och svagt.
Forts följer.

Blodet på repen är färskt. Det är avsatt samtidigt som blodet på LH.
2015-11-05, 20:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Jag tror att de var så uppstirrade och mörkt i ladugården på söndagskvällen,därför såg ingen handsken
Ena handsken hittades på ladugolvet, den andra i jackärmen. Dra inga egna slutsatser, det blir så fel då.
2015-11-05, 20:42
Medlem
everythingiss avatar
Apropå den där handsken i ladan så har det slagit mig att det kan ha varit någon som planterat den där.... och nu vill jag inte bli kallad foliehatt eller något sådant. Helt seriöst, skulle det kunnat ha varit så att brodern fattade vad NB höll på med och därför försökte leda polisen på rätt spår? Jag kan tänka mig att det inte skulle vara det lättaste att kontakta polisen och sätta dit sin storebror.

Självklart så visste både IB och AB att NB hade någonting med försvinnandet att göra. Om frun inte förstod det redan på natten när polisen kom och knackade på så borde det ringt en klocka när han bad om alibi mer eller mindre. Säg att brodern hittade handsken i bilen eller i ladan och planterade den där för att som sagt va, rikta polisens intresse åt rätt håll.

Innan ni skriker foliehatt och så vidare så vill jag bara säga att detta var något som jag funderat på ett tag, även om Ockams jävla kniv är vassaste kniven i lådan... men om.
2015-11-05, 20:43
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Det kan nog tänkas finnas flera militärer som driver opinion här, ja.

Om pappan är GM så finns det nog flera militärer som kan tänkas ha gjort sig skyldiga till skyddande av brottsling.

Det är en global struktur att polis och militär hotar dom som vill synliggöra/avslöja polisers och militärers egna brott. Händer alltså överallt i världen. Det hoppas vi inte sker i detta fall om så skulle vara fallet, det skulle vara allvarligt.

Men herregud människa!! Begriper du inte att när ens barn försvinner så griper man tag i allt man kan tänkas få tag i för att försöka hitta barnet fortast möjligt! För de flesta innebär det att familj och vänner hjälps åt att leta samtidigt som att någon/några håller sig hemma ifall barnet skulle komma hem. Om man har tillgång till kompetenta människor som man känner genom jobb eller rent privat, så ber man dessa om hjälp. Förmodligen rycker dessa ut till undsättning och inte för en sekund tänker de på att bli misstänkta för det av sådana som dig!
Skulle du strunta i att kalla ihop alla tänkbara människor som har något att tillföra och istället enbart förlita dig på att några färre gör jobbet? Om man som förälder sitter handfallen så får man skit för det av sådana som dig. Om man däremot likt Lisas pappa gör ALLT för att hitta sin flicka så hjälper inte det. Man får ändå skit av sådana som dig!
Du (och några till i denna tråd) gör mig så heligt förbannad att jag vill spy! Måtte djävulen ta sådana som er som bara spyr ut skit på Lisas pappa efter allt han och övrig familj går igenom! Trots att jag själv inte är drabbad så upplevs det till och med att ni pissar på mig som förälder till två barn. Jag hade gjort precis allt som stod i min makt för att hitta mitt barn och om jag haft tillgång till kollegor inom det militära som hade kunnat hjälpa mig/oss/vårt barn så hade jag ju varit fullständigt dum i huvudet om jag inte bett om deras hjälp! Men det är då faan att det ska vara så svårt att fatta för er!!!
2015-11-05, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Blodet på repen är färskt. Det är avsatt samtidigt som blodet på LH.
Hur vet du att det är färskt?
2015-11-05, 20:45
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Var har du läst det? Så står det inte i fup.

Den satt kvar i den vrängda ärmen på jackan.

Att LH inte har GMs "hud under sina naglar" beror troligen på att hon hade handsken på sig.

De åkte av när NB drog av henne jackan, en satt kvar i ärmen och den andra ramlade ur i ladan när NB lade in LH och sakerna i bilen.
2015-11-05, 20:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Vad var det som hittades i en spannmålstork mitt emot cafeet?
Med spannmålstorken menar dom nog ladan i den tidiga artikeln och det som hittades var nog handsken.

Edit: Det inlägg du citerar skrev jag dagen efter försvinnandet 2015-06-08, 18:52
Då visste man inte mycket men magkänslan var banne mig inte bra
Senast redigerad av Timeout 2015-11-05 kl. 20:49.
2015-11-05, 20:46
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Ja, dom kan ha missat handsken i ladan. Det var skräpigt där, och mörkt, som du skriver. Fast den andra handsken satt fast i jackärmen, enligt rättsteknikerna.
2015-11-05, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Jo det spelar stor roll hur han översätter! Och om gärningsmannen har haft flera timmars förhör så är han ju sjukt trött på att svara de stämplar honom redan innan! Det spelar stor roll vilken del av förhöret dem tar med.

Det var ju inga händelselösa dagar som hände på/kring hans arbetsplats direkt. Det var snarast fullt pådrag. NB borde väl rimligen haft något att bidra med, kan jag tycka?

Ingen har "stämplat" honom innan, tvärtom. Det var de sista dagarna han drog till sig intresse pga sitt beteende.
2015-11-05, 20:47
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Med spannmålstorken menar dom nog ladan i den tidiga artikeln och det som hittades var nog handsken.
Och ett örhänge

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in