2015-11-05, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Hans familj vittnar om hur förändrad han är dagarna efter mordet. Svårt att sova, uppe på nätterna och röker, irritationen av att inte kunna "arbeta" pågrund av avspärrningar. Brodern säger i förhör att han inte förstod varför N blev så påverkad av en flicka han inte kände. Mp som vittnar om hur iakttagna dom känner sig av N. Så vist blev han trängd av det stora pådraget. Det hade inte varit så lätt att elda upp en rishög heller de närmaste dagarna. Det hade väckt uppmärksamhet det också.
Att elda upp en kropp är inte lätt, det kräver hög temperatur och avsevärd tid. Luktar gruvligt gör det också.
2015-11-05, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Ja där ser man, va fel det kan bli, om man inte har rätt tolk, o ingen förstår frågorna!
Och hon som jobbade i köket, o det blev prat om denna SOPPA! Hon bad om en tolk, men fick ingen! Snacka om SOPPA!!
2015-11-05, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Händelsen du nämner var på tisd
Bra, då tyder det på att redan på tisdag morgon fanns Lisa i boden.
2015-11-05, 18:45
Medlem
mandelbiskviers avatar
Utan att behöva läsa igenom hela tråden.. Finns bilderna att tillgå innan hon flyttades från skåpet?
2015-11-05, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Rätta mig om jag har men var det inte så att redan på måndag morgon var det någon anställd på Martorp som var till boden och upptäckte att gräset var nertrampat där. Om det var på måndagsmorgonen tyder det på att Lisa redan då fanns i skåpet. Det var ju inte precis någon gågata till boden som det var frågan om utan det var sällan någon hade ärende dit.

Det ska varit på tisdagen sa den mannen som var ansvarig för djuren på Martorp,
Han åkte på en atv märkte att gräset var nedtrampar ,han öppnade dörren och tittade bara in på närmaste golvet,så tydligen så har någon varit där tidigare
2015-11-05, 18:48
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Just så gick det till!

En vandrande vålnad på Blombergs säteri mördade LH utan att lämna några spår efter sig. Denna vålnad har istället lyckats med bedriften att "sätta dit" Nerijus för mordet!

Den här vandrande vålnaden har verkligen haft ett sagolik tur medans "stackars" Nerijus har varit förföljd av en otrolig "otur".
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ett annat ord för spöke är fantom som på grekiska betyder "Den vandrande vålnaden" (φάντασμα fántasm, "fantasisyn") eller gast.
http://ansiktsmask.blogspot.se/2010/12/vad-betyder-fantom.html

Fantomen den vandrande vålnaden
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fantomen

Lisa är dödad av en person som inte syns och som inte lämnar några spår efter sig enligt foliehattarna i den här tråden.
Det fanns en par till uttryck i det jag skev som jag borde ha fetat. Fetade det nu och fantasisyn och gast är ju talande för alla teorier i tråden.

Det jag inte förstår hur alla kan tycka att det är så konstigt att Nerijus gömde Lisa i byssjan!? Det var ju en plats ingen gick till för den var inte använd på många år och den låg nära när han behövde göra sig av med kroppen snabbt. I hans kaotiska hjärna var det nog bara en mellanförvaring... men sen sket det sig rejält för det blev ett enormt pådrag.

En man mördade sin fru/sambo och gömde henne under en upp och nervänd båt på sin egen tomt. En annan stoppade ner sin mördade fru/sambo i oljetanken på sitt eget hus.
En bror mördar sin syster och gömmer henne under sängen.
Stressade människor gör konstiga saker, speciellt när dom har ont om tid, svårare än så är det inte.

Skulle jag mörda och ha gott om tid så körde jag liket så långt jag bara orkade hålla mig vaken bakom ratten och sen dumpade jag det i ett bottenlöst kärr. Och ja... jag vet var det finns en sån plats lättillgänglig och jag kan stanna med bilen precis bredvid, men det många mil härifrån.
Edit: Glömde en mening.
Men Nerijus kände bara till dom närmaste omgivningarna och mindes kanske ingen bra plats i hastigheten. Han trodde han hade gott om tid.
Senast redigerad av Timeout 2015-11-05 kl. 19:07.
2015-11-05, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Just så gick det till!

En vandrande vålnad på Blombergs säteri mördade LH utan att lämna några spår efter sig. Denna vålnad har istället lyckats med bedriften att "sätta dit" Nerijus för mordet!

Den här vandrande vålnaden har verkligen haft ett sagolik tur medans "stackars" Nerijus har varit förföljd av en otrolig "otur".
Oturen han hade var att han gjorde sig illa och att eftersöket drog igång så fort.
2015-11-05, 18:49
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
I sammanhanget är IB:s kommentar intressant:
Citat:
Ja tycker om det är han, då, då berättar han, men om det är han som är skyldig jag vet inte vad kan motivera honom att berätta
Jag har funderat lite på det där. Kanske kommer han att erkänna mordet den dag då hans föräldrar har gått bort. Just nu tror jag att det är psykologiskt viktigt för honom att hävda sin oskuld inför dom. Men i framtiden vill han ha tidsbestämt straff och då kan han knappast sitta där och säga sig vara oskyldig eftersom bevisningen mot honom talar sitt tydliga språk - han gör bara bort sig då. Han kommer att vara så jäkla trött på att sitt i fängelse att han blundar för eventuella skamkänslor och väljer att erkänna mordet. Och om han tänker till lite i det läget, kan han som ursäkt säga: "Jag ville inte erkänna så länge mina föräldrar var i livet. Jag stod inte ut med att stå där med skammen."

Förutsatt att han döms till livstid, förstås.
2015-11-05, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Varför arbetade hon som städerska på caféet när hon enligt egen utsago tidigare arbetat som kock i sitt hemland ? Om jag drev cafe skulle jag verkligen ta till vara på resurserna i min närhet. Men nu misstänker jag att även det är en lögn från Irina.
Kokerska, inte kock. I Sverige, inte i sitt hemland.
2015-11-05, 18:52
Medlem
OldMKenseys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelbiskvier
Utan att behöva läsa igenom hela tråden.. Finns bilderna att tillgå innan hon flyttades från skåpet?

Jadå, finns i tråden - nånstans mitt i.
2015-11-05, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Det ska varit på tisdagen sa den mannen som var ansvarig för djuren på Martorp,
Han åkte på en atv märkte att gräset var nedtrampar ,han öppnade dörren och tittade bara in på närmaste golvet,så tydligen så har någon varit där tidigare

Se där! Finns fler som går nere vid boden, o till o med lägermärke till att någon varit där tidigare!
O dessutom öppnar, o kliver in i boden! Tittar!

Vad hade han för ärenden där nere?
Senast redigerad av LA-B 2015-11-05 kl. 18:59.
2015-11-05, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Bra, då tyder det på att redan på tisdag morgon fanns Lisa i boden.
Mest sannolik sönd ca kl 19-19.30

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in