2015-11-05, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
... och ingenting "tyder" på det du säger om nattförvaring.

Nej, och därför säger jag att jag TROR att hon varit kvar där eller i en bil eller i närheten. När det började brännas vid Blombergs så flyttades hon en bit bort. Troligtvis till en plats som ansågs som mer "undangömd".
2015-11-05, 17:53
Medlem
Återigen: Stod den larmande bilen i en lada på Blomberg eller i nån lada vid Martorp?
Någon som har svaret på den frågan?

Som jag fattade det så stod den i Blomberg och SH hörde att den började larma. Var det aldrig någon som kollade VARFÖR ett billarm helt plötsligt slår på? För mig tyder det på nån sorts rörelse på eller alldeles invid bilen. Och jag frågar mig då, vad hände där och då?
2015-11-05, 17:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Enormt mycket att förlora!

Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Han har massor att förlora på att erkänna, sitt människovärde i omgivningens ögon, i mammans ögon, i släktens ögon för all framtid.
Bättre då att skylla på komplott, planterade bevis, rasistiskt svensk rättsapparat eller något annat och att efter avtjänat straff hoppas kunna återvända till Litauen som "oskyldig".
I det fall han erkänner vet alla vad som upptar hans tankar, hur perverterad han är i sitt inre och vad hsn är kapabel till = noll människovärde.

Exakt!

Han har enormt mycket att förlora om han skulle erkänna. Detta med att få vara "oskyldig" är det enda han kan göra för att ha någon förklaring till hands när han en gång i framtiden återfår friheten. Om han kommer att överleva åren bakom murarna?

Hela hans återstående ruttna liv kommer han att få leva med detta. Han kommer aldrig någonsin att erhålla vare sig förståelse eller förlåtelse vilket han är väl medveten om. Då är detta att få vara "oskyldig" otroligt viktigt att kunna försvara sig med!

Dessutom är han den ende som exakt vet vad som hände. Detta ger honom makt genom att ingen annan vet, vilket naturligtvis känns bra för honom.
2015-11-05, 17:57
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Den infon, jag har fått idag!

Så ska Ahlhem sagt, om detta med tolkar, att detta inte gått rätt till!
Detta kan nu innebära, att hela rättegången, får tas om igen!
Och detta tycker jag är rätt i så fall!

Ett sånt här stort rättsfall, måste gå rätt till, o det anser jag att det inte gjort, så detta lär mala vidare!
Få se vad som händer i detta fallet!

Ja, och när man läser många av förhören i FUP med NB, IB och AB så är tolken's svenska ju fullständigt hopplös, meningen tappas bort, och man undrar ju då också; hur har tolkningen fungerat den andra vägen, alltså när tolken ska översätta polisens frågor från svenska till litauiska.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen;

Det är en rättsskandal !!!

Hoppas verkligen att rättegången ska gå om.

Här ett exempel på tolken volapyk, från förhör med IB:

FUP 1288
Förhör med Bileviciene, Irina; 2015-06-20 16:00

-Mmm, hur länge hade Nerijus varit hemma då?

Jag kan inte säga säkert

-Jag tror säkert att du kan det

( suckar…) jag är helt säker på att när han redan kommit hem varit hemma och från Arne
Jönssons ställe åkte hans son Gustav i hans vita bil och han såg, och innan det här händelsen
väldigt snabbt innan varit nere hos Herman

2015-11-05, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag glömde en sak förut som också är relevant i sammanhanget. Det hade kunnat bli riktigt illa för både rättsläkare, forensiker och främst anhöriga:
han hade kunnat göra sig av med kroppen, men som tur är blev han trängd av det stora eftersöket.

Hans familj vittnar om hur förändrad han är dagarna efter mordet. Svårt att sova, uppe på nätterna och röker, irritationen av att inte kunna "arbeta" pågrund av avspärrningar. Brodern säger i förhör att han inte förstod varför N blev så påverkad av en flicka han inte kände. Mp som vittnar om hur iakttagna dom känner sig av N. Så vist blev han trängd av det stora pådraget. Det hade inte varit så lätt att elda upp en rishög heller de närmaste dagarna. Det hade väckt uppmärksamhet det också.
2015-11-05, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Just det, allt "tyder" på....men ingen har kunnat säga hur och när.
Vittne har sett bilen ToR Martorp, passande tider
2015-11-05, 18:00
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Nej, och därför säger jag att jag TROR att hon varit kvar där eller i en bil eller i närheten. När det började brännas vid Blombergs så flyttades hon en bit bort. Troligtvis till en plats som ansågs som mer "undangömd".
Naiva fantasier på tonårsrummet som vi får ta del av, det förstår alla och envar.
Finns inget som helst som tyder på vad du fantiserar ihop.
Polis sökte med hund i ladan redan sent på kvällen.
Kroppen var med största sannolikhet placerad i klädskåpet då mördarlitauern återvände så snabbt han förmådde till bostaden för att skaffa sig ett "alibi" genom att omedelbart skypa sin mamma.
Innan likstelhet satt in, en likstel kropp som tryckts ihop med våld har skador som om inte förr upptäcks vid obduktionen. Benbrott, söndervridna ben och armar etc.
Du kan återgå till dina serietidningar lillen.
2015-11-05, 18:01
Medlem
Citat:
Återigen: Stod den larmande bilen i en lada på Blomberg eller i nån lada vid Martorp?
Någon som har svaret på den frågan?

Som jag fattade det så stod den i Blomberg och SH hörde att den började larma. Var det aldrig någon som kollade VARFÖR ett billarm helt plötsligt slår på? För mig tyder det på nån sorts rörelse på eller alldeles invid bilen. Och jag frågar mig då, vad hände där och då?
Vilken bil ältar du? Menar du mopeden/caféets larm?
2015-11-05, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
I FUPn står det att Aivarus säger att NB sagt detta på måndag morgon.
Då har de fått information från polisen som ringer på klockan 3 på natten.
Viken sida i FUP?
2015-11-05, 18:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Hur vet vi att han var utan handskar? Jobbarkompisarna sa att han inte brukade ha handskar. Eller...? Hade Lisa strypts med skärpet till en morgonrock hade hans jobbarkompisar också kunnat gå i god för att han aldrig visade sig på jobbet i morgonrock. Ungefär den nivån på argumentation beträffande handskar. Det går att hantera silvertejp med handskar. Till exempel sådana där tajta montagehandskar i skinn. Testa.
Det vet vi inte. Läs hela inlägget som du citerade. Att han var utan handskar var en del av ett resonemang.
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
"Massor av spår". Två slags spår, DNA och blod, och båda hade sannolikt undvikits med handskar. Även blodspår hade undvikits med handskar om han skar sig under arbetet, eller om han inte hade haft psoriasis. Källan till blodet är okänt, man blöder mycket från ett skärsår i fingret. Så, vad hade mördaren lämnat för spår om han hade handskar? Lika mycket spår som NB lämnade på tejpen? Blödande och utan handskar skulle han alltså ha tejpat Lisa utan att något spår hittats? Nja...

Och varifrån fick du "i generös omfattning"? Det är knappt synliga blodfläckar. En droppe genererar en fullt synlig blodfläck, någon sådan blodfläck har vi inte sett.
2015-11-05, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Exakt!

Han har enormt mycket att förlora om han skulle erkänna. Detta med att få vara "oskyldig" är det enda han kan göra för att ha någon förklaring till hands när han en gång i framtiden återfår friheten. Om han kommer att överleva åren bakom murarna?

Hela hans återstående ruttna liv kommer han att få leva med detta. Han kommer aldrig någonsin att erhålla vare sig förståelse eller förlåtelse vilket han är väl medveten om. Då är detta att få vara "oskyldig" otroligt viktigt att kunna försvara sig med!

Dessutom är han den ende som exakt vet vad som hände. Detta ger honom makt genom att ingen annan vet, vilket naturligtvis känns bra för honom.

Dessutom behåller han också makt över sin fru som tro på/älskar honom. Hur länge det nu varar? Mamman, vet ej. Sin bror, knappast den relationen "brände" han/IR snabbt. Oförklarligt.
2015-11-05, 18:04
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Du är en förbannad idiot genom hela den här tråden med dina patetiska funderingar och "tvivel" i din törst på lite uppmärksamhet.
BO.s kropp placerades i det trånga skåpet innan likstelheten satt in och du funderar på dödsdatum, idiot!
En människa är död efter att ha blivit hängd, go figure.

Kroppen kunde lika gärna placerats i skåpet efter likstelheten hade försvunnit, för då är kroppen igen slapp, präcis som innan likstelheten satte in.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in