2015-11-05, 17:55
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Hitlerkortet är väl också att han var en hysterisk galning, som Chaplins Diktatorn. Eller som här i TV dramat The Death Of Adolf Hitler .

https://www.youtube.com/watch?v=FgoBHy5ms94

Jo, det stämmer förstås. Fast jag vill minnas att jag läst någonstans att Adolf själv brukade titta på "Diktatorn" och skratta så han kiknade. Men man bör ju titta på "The Greatest Story Never Told" för att få en motvikt till den öronbedövande propagandan.
Citera
2015-11-05, 18:15
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jo, det stämmer förstås. Fast jag vill minnas att jag läst någonstans att Adolf själv brukade titta på "Diktatorn" och skratta så han kiknade.

Nej, det var King Kong från 1933 som han tittade på och tyckte var rolig.
Citera
2015-11-05, 18:44
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Nej, det var King Kong från 1933 som han tittade på och tyckte var rolig.

Ja, jag minns inte nu var jag har läst det. Men Hitler gillade film i alla fall. Disney's "Fantasia" vet jag var en av hans favoritfilmer också.
Citera
2015-11-05, 19:07
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Men Hitler gillade film i alla fall.

Ja det är ju välkänt, även bland de som hävdar att han var en galning.
Citera
2015-11-05, 23:59
Medlem
Väl svarat Saxlind, men jag kommer med ett svar i polemik där jag hoppas att du förstår varför jag som mer moderat måste lockas. Kort sagt så är det väl Ekeroth som är SDs vassaste kniv nu, som inte talar om kall samhällsfunktion allena utan om Sverige, om Svenskarna utan att rasifiera det till absurdum.

Jag vill väl bestämma vem som är jude för att travestera ett känt citat...

Orden är vassa där, inte Karlssonska, har han en porrbild på Karlsson, Åkesson och Jomshof? Eller kommer han undan tack vare sin tydligen judiska börd? Rena Gudruntvålen hurusom!
Citera
2015-11-06, 00:33
Medlem
Citat:
Med Hitlerkortet avses ju vanligtvis att Hitler startade WWII och gasade 6 miljoner judar samt gjorde lampskärmar och tvål av dem. I alla fall något i den stilen.

Nejnej, det är när man har slut på argument och börjar anklaga motståndaren för att vara ett Fan av Hitler, fascism, yadayada. SD får det ju i fejjan hela tiden, är SD NS tycker du? Är Jomshof en Hitlerdyrkare? Det är alltså ett sätt att säga att man "går i djävulens spår", som inte funkar längre. https://www.google.se/search?q=hitlerkortet&oq=hitlerkortet&aqs=chrome.. 69i57.3376j0j4&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8

Citat:
Sen kan man väl säga så här om ledarprincipen, som förövrigt har urgamla rötter i indoeuropeisk historia, att de maktbefogenheter Hitler fick var extraordinära i en extraordinär tid. Läser man Table Talks så finner man att den lösningen inte var tänkt att vara permanent.
Står på min läslista och har gjort så länge. Hitler utlovade ju att om han fick fyra år så skulle han sen...
Och som jag sa, efter fyra, kanske fem, år var han en statsman av rang i Historien.

Citat:
Jag vet inte riktigt vad du menar när du skriver "vad Hitler gjorde mot det egna folket". Men det kan ju bero på att jag är historierevisionist.
Han är alltmer sjuklig och bör överväga annat än den totala segern. De flesta principer kastas åt skogen. Gamla och barn samt onödigt många tyska män dog på slagfältet. Förtjänade Paulus och mannarna i Stalingrad vad de fick hemifrån? Förtjänade Sepp, som var en av de få som var betrodda med att ta egna beslut genom hela kriget, att få höra det han fick höra 1945 när han inte kunde stå pall? Förtjänade Tyskarna att utrotas, våldtas en masse av allierade rasifierade?

Citat:
Nej, det fanns inga gaskammare. Det är en fullständigt myt som kemisten Germar Rudolf krossade för flera år sen. Däremot fanns små avlusningskammare för kläder där Zyklon B användes, men där har naturligtvis ingen påstått att judar gasades. Den berömda lampskärmen var av getskinn, vilket en högt uppsatt amerikansk general medgav på 1970-talet.
Jag tror man hade gaskamrar för mord av människor, frågan är i vilken skala. Hur kan vi säga att det var en fullständig myt?
Lampskärmen är troligen en myt men det jag menade var ju att det kan sitta en "galen person" på ett krematorium i Sverige idag och sy ihop en. En ickefråga. Om det så hände var det ju bara sjukt av en individ.

Citat:
Man brukar ju säga så här att "den som kontrollerar historien kontrollerar nuet och kontrollerar man nuet så kontrollerar man även framtiden". Därför är historierevisionismen viktigare än vad du kanske tror.
Jo, men jag har varit revisionist länge, det gör inte att jag håller en fast bild, jag anser bara att segrarmakterna fick skriva historien och ser med andra ögon på saken. Nu kom ju mitt intresse för NS och Historien före det att gaskammarfrågan och judarna blev så central. Det skedde ju långsamt samtidigt som Sverige blev multikulti. Före det var ju massor av grupper och folk drabbade av kriget.
Senast redigerad av Syntocinon 2015-11-06 kl. 00:37.
Citera
2015-11-06, 00:34
Medlem
Citat:
Jo, det stämmer förstås. Fast jag vill minnas att jag läst någonstans att Adolf själv brukade titta på "Diktatorn" och skratta så han kiknade. Men man bör ju titta på "The Greatest Story Never Told" för att få en motvikt till den öronbedövande propagandan.
Bra filmtips för att få en annan version.
Citera
2015-11-06, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syntocinon
Väl svarat Saxlind, men jag kommer med ett svar i polemik där jag hoppas att du förstår varför jag som mer moderat måste lockas. Kort sagt så är det väl Ekeroth som är SDs vassaste kniv nu, som inte talar om kall samhällsfunktion allena utan om Sverige, om Svenskarna utan att rasifiera det till absurdum.

Jag vill väl bestämma vem som är jude för att travestera ett känt citat...

Orden är vassa där, inte Karlssonska, har han en porrbild på Karlsson, Åkesson och Jomshof? Eller kommer han undan tack vare sin tydligen judiska börd? Rena Gudruntvålen hurusom!
Jag är inte säker på att jag förstår vad du var ute efter nu. Men det är väl ett faktum som du skriver att Ekeroth antagligen är den i SD som tar ut svängarna mest rent retoriskt och det är väl rimligt att han som långvarig partimedlem har en del hållhakar på de andra i ledningen (det verkar ju vara standard att spela in samtal, läcka information, samarbeta med Expo, få folk uteslutna osv inom SD). Sedan kommer han väl också undan på grund av att han inte är en belastning för SD då PK-typer drar sig för att spela nazistkortet mot Ekeroth då han kan kontra det med den judiska offerkoftan och gå vinnande ur den striden.

Om det du var ute efter är att Ekeroth "bryter mönstret" och är en "god jude" så är det väl ingen som fullt ut drar alla av judisk härkomst över en och samma kam. Radio Nordfront intervjuade ju t.ex. Lasse Wilhelmson utan problem. Men jag menar ändå att Ekeroth inte är oproblematisk. Tittar man på hans politiska gärning så stödjer han t.ex. counterjihadistiska Avpixlat, är en rabiat sionist osv. Vidare har väl både Ekeroth och Bieler internt bekämpat den gamla SDU-ledningen och andra som kanske hade kunnat dra partiet i en mer verkligt nationalistisk riktning. Ekeroth verkar vilja vara radikalast i ett icke-radikalt parti, han vill inte se ett etnonationalistiskt SD även om han är lite mer vass i sin retorik än andra framstående SD-representanter.

Summa summarum så kan jag förstå de som tycker att Ekeroth säger vettiga saker ibland (jag har nog hört honom säga saker jag tyckt var bra också) men jag kan inte förstå hur folk inte förstår att han i det stora hela inte är något att hänga i granen.

Rent generellt är det på vissa sätt bra att SD finns, rör om i grytan, skapar debatt och så vidare men det värsta Sverige hade kunnat råka ut för efter massinvandringen är ju SD:s integrationspolitik och den förståelsen måste vi börja sprida redan nu.
Citera
2015-11-06, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Jag är inte säker på att jag förstår vad du var ute efter nu. Men det är väl ett faktum som du skriver att Ekeroth antagligen är den i SD som tar ut svängarna mest rent retoriskt och det är väl rimligt att han som långvarig partimedlem har en del hållhakar på de andra i ledningen (det verkar ju vara standard att spela in samtal, läcka information, samarbeta med Expo, få folk uteslutna osv inom SD).
Jo, men Almquist åker pga *Ekeroths* film där densamme också medverkar i det "olämpliga beteendet" men är ändå lojal mot SD från Ungern...
Och så vidare... Folket har ju en önskan som inte du kan styra över, men när nu Ekerotharna börjar bli de radikala personer som landet behöver för att inte översvämmas av Menaiter så...
Det är punkt ett just nu. Börja släck branden. Rädda landet från invasionen. Det är ju krig då så många röstar sig hit med fötterna med allas goda minne.

Citat:
Sedan kommer han väl också undan på grund av att han inte är en belastning för SD då PK-typer drar sig för att spela nazistkortet mot Ekeroth då han kan kontra det med den judiska offerkoftan och gå vinnande ur den striden.
Ja, du får rekrytera ett gäng judar till NMRs politiska ledning som kan uttala sig

Citat:
Om det du var ute efter är att Ekeroth "bryter mönstret" och är en "god jude" så är det väl ingen som fullt ut drar alla av judisk härkomst över en och samma kam. Radio Nordfront intervjuade ju t.ex. Lasse Wilhelmson utan problem. Men jag menar ändå att Ekeroth inte är oproblematisk. Tittar man på hans politiska gärning så stödjer han t.ex. counterjihadistiska Avpixlat, är en rabiat sionist osv.
Jo, men det måste sägas gång på gång, och min favorit i den Sverigevänliga rörelsen, kritikern Milld fick till det så bra med ordet agendajudar. Man kan vara sionist utan att vara agendajude som jag ser det. Sionisterna är ju de enda som idag för fram en nationalism, som söker bevara sin folkgrupp. Vi måste ge dem den rätten men också kräva vår egen, utan att bli rabiata.
Det är ju en viss skillnad på Ekeroth och Spectre.

Citat:
Vidare har väl både Ekeroth och Bieler internt bekämpat den gamla SDU-ledningen och andra som kanske hade kunnat dra partiet i en mer verkligt nationalistisk riktning. Ekeroth verkar vilja vara radikalast i ett icke-radikalt parti, han vill inte se ett etnonationalistiskt SD även om han är lite mer vass i sin retorik än andra framstående SD-representanter.
Men det vill nog rätt få, se ett etnonationalistiskt SD då. Men ett identitärt? Självklart.
Man måste börja nånstans och med det som hänt under 30 år så är det rätt väg att gå.
Nu vet jag att NMR har svårt för att släppa rasen som huvudfråga men jag hoppas man öppnar sig, att man kanske inte gillar men accepterar Israel som stat för judar, som ju verkligen inte är rasrena men väldigt identitära.
Tåget har nog gått för etnonationalismen. Det kan vi begråta men jag är inte så orolig över att Svenska folket ska dö ut av att det. Jag är mer orolig över att vi blir sittande med idioter från främmande kulturer som krossar vår välfärd och ser Sverige och vårt folk som oviktigt, föraktar oss.
Föder många barn som tar in nya från sitt eget folk.
Vi måste ju säga stopp för tillväxten, vi måste repatriera selektivt där det går. Börja. Men samtidigt se människan. Hylla vårt folkhem.
Som Lund sa i Radion: Lite salt i soppan... Nu är det inte ett saltkar, det är en vägsaltbil i soppfan om vi inte agerar och det kan vi snabbt få acceptans för hos en stor del av befolkningen. Avliberalisera, bygga en egen stark basekonomi utan att glömma att världen förändrats och att vi faktiskt skriver detta i USA, skapa ordning igen. Frihandel borde inte behövas, vi bör vara kloka nog att inse att vi är dåliga på att odla ris och de har dåligt med mobila lösningar för datatrafik. Sunt utbyte av varor där vi är duktiga och kan hålla en plats högt upp i värdekedjan i internetsamhället.

Citat:
Summa summarum så kan jag förstå de som tycker att Ekeroth säger vettiga saker ibland (jag har nog hört honom säga saker jag tyckt var bra också) men jag kan inte förstå hur folk inte förstår att han i det stora hela inte är något att hänga i granen.
Jag kan nog inte övertyga dig om att ändra åsikt och jag håller nog med dig egentligen, fast vad hänger vi då, i verkligheten, i granen?
Politik handlar om pragmatik samt att inse vad viktigt är, Merkel sket i det blå skåpet genom att bjuda in vågen istället för att stödja Orban, och ge främst Grekland men även Italien, som dock har sig själva att skylla i mycket högre grad, den hjälp de behöver.
Nu säger ju Morgan Johansson stopp även om han mumlar. Magda Rasmussen behöver vassa frågor om hur det ska bli bra och om de förföljda verkligen är i sådan nöd som flyktingstatusen innebär efter dagen yadayada-uttalande. Men MP är ett lost case. I Grekland är ju invasionen total. Och ekonomin i botten... Det är väl en chans för er men nog kan man önska att Sverige utvecklades som det i stort gjorde under 30-50 tal, med en politik som i många stycken var NS-influerad och inte blev en failed state som får bråka med de som borde vara vänner. Grekland kommer troligen att få Gyllene Gryning vid makten, om än lite reformerade. Tspiras skulle naturligtvis inte kunna höja sin påstådda vänsterflagg alls om inte Merkel tagit av honom oket, GG hade naturligtvis stormat fram om de fick ta hand om alla som kastar sig över gränsen och Grekland behöver ju, som Sverige, bli av med sina gamla partier.

Citat:
Rent generellt är det på vissa sätt bra att SD finns, rör om i grytan, skapar debatt och så vidare men det värsta Sverige hade kunnat råka ut för efter massinvandringen är ju SD:s integrationspolitik och den förståelsen måste vi börja sprida redan nu.
Vad skulle den innebära 2018 menar du? Åkesson har fått Svarte Petter och Socialdemokraterna har "det sovande folket" som undervisningslektyr...

Nej, istället får NMR kanske en chans att beträda Riksdagens talarstol. Men det kan ju ge än värre effekter, just som SDs intåg gjorde en väldigt trist och svår situation än värre. Troligen omöjlig.
Senast redigerad av Syntocinon 2015-11-06 kl. 04:02.
Citera
2015-11-06, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Vet inte om du var en av de tilltalade, det är ett antal fixerade knäppskallar som förpestar det här forumet som jag syftade på. Angående vad Tredje rikets utrikespolitik hade med diskussionen att göra: Inget. Men Hitler skrev väldigt träffande om de passiva kritikerna, besserwissrarna och de självgoda intellektuella som aldrig engagerar sig och stödjer någon rörelse. Att en mer ljummen nationalist som du är skeptisk till Motståndsrörelsen kan jag förstå, det jag inte förstår är personer (som adolf512 som t.ex. verkar mena att alla judar borde dödas, eller något annat olagligt som han var för feg för att ens skriva i skydd av sin anonymitet) som inte vill stödja Motståndsrörelsen eftersom vi inte är lika extrema som de är.
MMm jag förstår din poäng.
Men man kan ju önska att vi skulle kunna vara vänner även om jag hoppas och önskar att vi inte ska tvingas gå så långt.

Citat:
Det där är defaitism och om inte Motståndsrörelsen eller grupper med väldigt snarlika åsikter lyckas så är det svenska folket dömt att gå under. Alltså är politisk inaktivitet inte ett acceptabelt val.
Det är sant men ännu går det nog att finna en mer identitär lösning får jag hoppas.
Men timglaset rinner på...

Citat:
Jo, den svenskfientliga eliten leds till stor del av agendajudar.
Leds, ja, men de är inte agendajudarna som betyder ngt, med några små undantag som inte direkt håller bollen numer, som Wodolarski. I SvD ser vi ju dock en antydan till motsatsen även om man rättar sig i ledet, man för iaf fram kritik genom Arpi och Gudmunson. Det är väl lättare med Löfven vid makten.

Citat:
Ingen har sagt att något är enkelt. Men om man inte ens försöker så är misslyckandet garanterat.
Ja, men man måste ju vilja, och NMR har en lång väg att vandra. Nästan. gatukamp. Problemformuleringar som gör att chansen inte kommer förrns hela helvetet brakar löst, som jag nämnde om Grekland, utan att lägga någon personlig värdering har jag svårt att se väljarna strömma till.

Citat:
Svårt att säga, men jag vet att Motståndsrörelsen når ut till många svenskar och är övertygad om att vi påverkar väldigt många steg för steg åt rätt håll även om de som blir fanatiska sympatisörer inte på kort sikt är extremt många och högljudda. Sedan kommer inte svenskarna fysiskt dö, utan samhället kommer komma till en punkt där det kollapsar eller radikalt förändras och där och då kommer svenskarna få välja om de vill lappa och laga det multietniska samhället eller föredrar att bygga om på en solid och homogen grund. I det läget tror jag inte att de idéer som idag har greppet om folkets sinnen kommer ha ett lika starkt grepp utan tvärtom kommer de ha tappat mer eller mindre all legitimitet samtidigt som folket öppnats upp för nya idéer.
Men Folket är borta snart.
Det är inte svenskarna som kommer att välja... Tiden rinner ut, vi talar om miljoner, och de kommer att vara yngre. Jag är ju medelålders numer. Om 30 år är det kanske dags för graven. Och om 15 år är vi i minoritet. Ska då vettet återkomma måste man locka invandrare till partiet.

Citat:
När pengarna tar slut har ekonomiska parasiter inga skäl att bo kvar här och många kommer repatriera sig själva. Jag tror inte riktigt på reformistiska lösningar där vi eftersom vi är snälla får vara med och bestämma lite och lyckas fixa till någon acceptabel kompromiss, utan jag tror på fortsatt försämring tills vi når en punkt då radikala och revolutionära förändringar antingen är direkt nödvändiga eller ändå önskas av en stor del av folket.
Har vi inte varit där sen ca 1990?
Pengar tar inte slut. Och önskar du verkligen att gamla och svaga ska få lida såpass?
Citera
2015-11-06, 08:23
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syntocinon
MMm jag förstår din poäng.
Men man kan ju önska att vi skulle kunna vara vänner även om jag hoppas och önskar att vi inte ska tvingas gå så långt.

Det är sant men ännu går det nog att finna en mer identitär lösning får jag hoppas.
Men timglaset rinner på...

Leds, ja, men de är inte agendajudarna som betyder ngt, med några små undantag som inte direkt håller bollen numer, som Wodolarski. I SvD ser vi ju dock en antydan till motsatsen även om man rättar sig i ledet, man för iaf fram kritik genom Arpi och Gudmunson. Det är väl lättare med Löfven vid makten.

Ja, men man måste ju vilja, och NMR har en lång väg att vandra. Nästan. gatukamp. Problemformuleringar som gör att chansen inte kommer förrns hela helvetet brakar löst, som jag nämnde om Grekland, utan att lägga någon personlig värdering har jag svårt att se väljarna strömma till.

Men Folket är borta snart.
Det är inte svenskarna som kommer att välja... Tiden rinner ut, vi talar om miljoner, och de kommer att vara yngre. Jag är ju medelålders numer. Om 30 år är det kanske dags för graven. Och om 15 år är vi i minoritet. Ska då vettet återkomma måste man locka invandrare till partiet.

Har vi inte varit där sen ca 1990?
Pengar tar inte slut. Och önskar du verkligen att gamla och svaga ska få lida såpass?

Egentligen säger du det själv, "timglaset rinner ut". SDs politik hade kanske varit rätt för 20 år sen. Men nu, och i synnerhet med den senaste utvecklingen så tror jag att även alltfler SDare börjar förstå att det är tvärkört. Det är bara att inse att det Sverige som finns idag inte vare sig kan eller bör räddas. Och naturligtvis kommer det en kollaps, troligen snabbare än de flesta anar. Några politiska lösningar existerar inte och det är vad den sävlige svensken måste börja fatta. I modern tid finns ingen motsvarighet till det som nu sker i Europa och Sverige. Hela västvärlden sitter ohjälpligt fast i skuldfällan och samtidigt rullar en aldrig tidigare skådat flodvåg av parasiter och bettlare in. Det är "game over". Då gäller det att se till att inte de globala skuggkrafterna får övertaget i det kaos som nu är oundvikligt.
Citera
2015-11-06, 10:58
Medlem
SvP och NMR är bra exempel på hur organisationer kan vara rent av skadliga, de avleder folk till ineffektiva metoder(det enda som görs effektivt är att berika ett fåtal i toppen). Följande egenskaper är typiska för den här typen av organisationer
-fokus på att vara offentlig med sina åsikter(x)
-fokus på gatumanifestationer(x)
-offermentalitet dvs gråta ut över att man blir illa behandlat och inte gå på offensiven(x)

Verkar som om NMR har Geroge Lincoln Rockwell som idol, bra exempel på hur man med många personer kan uppnå inget. Det effektiva sättet att arbeta är inte genom en stor organisation utan många mindre organisationer som har olika uppgifter, både lagliga och olagliga.

Det är endast ett mindre ental personer som har vad som krävs för att arbeta effektivt lagligt, det finns däremot desto fler som kan jobba effektivt genom olagliga metoder ex att borra i knäskålar mm hos folk som förtjänar detta, spika fast lämpliga personer på väggar och filma det hela, ju grövre desto bättre, det handlar om att sätta skräck och injuta respekt, därför behövs spektakulära metoder till en början innan man har tagit makten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in