Citat:
Ursprungligen postat av
M.Saxlind
Jag är inte säker på att jag förstår vad du var ute efter nu. Men det är väl ett faktum som du skriver att Ekeroth antagligen är den i SD som tar ut svängarna mest rent retoriskt och det är väl rimligt att han som långvarig partimedlem har en del hållhakar på de andra i ledningen (det verkar ju vara standard att spela in samtal, läcka information, samarbeta med Expo, få folk uteslutna osv inom SD).
Jo, men Almquist åker pga *Ekeroths* film där densamme också medverkar i det "olämpliga beteendet" men är ändå lojal mot SD från Ungern...
Och så vidare... Folket har ju en önskan som inte du kan styra över, men när nu Ekerotharna börjar bli de radikala personer som landet behöver för att inte översvämmas av Menaiter så...
Det är punkt ett just nu. Börja släck branden. Rädda landet från invasionen. Det är ju krig då så många röstar sig hit med fötterna med allas goda minne.
Citat:
Sedan kommer han väl också undan på grund av att han inte är en belastning för SD då PK-typer drar sig för att spela nazistkortet mot Ekeroth då han kan kontra det med den judiska offerkoftan och gå vinnande ur den striden.
Ja, du får rekrytera ett gäng judar till NMRs politiska ledning som kan uttala sig
Citat:
Om det du var ute efter är att Ekeroth "bryter mönstret" och är en "god jude" så är det väl ingen som fullt ut drar alla av judisk härkomst över en och samma kam. Radio Nordfront intervjuade ju t.ex. Lasse Wilhelmson utan problem. Men jag menar ändå att Ekeroth inte är oproblematisk. Tittar man på hans politiska gärning så stödjer han t.ex. counterjihadistiska Avpixlat, är en rabiat sionist osv.
Jo, men det måste sägas gång på gång, och min favorit i den Sverigevänliga rörelsen, kritikern Milld fick till det så bra med ordet agendajudar. Man kan vara sionist utan att vara agendajude som jag ser det. Sionisterna är ju de enda som idag för fram en nationalism, som söker bevara sin folkgrupp. Vi måste ge dem den rätten men också kräva vår egen, utan att bli rabiata.
Det är ju en viss skillnad på Ekeroth och Spectre.
Citat:
Vidare har väl både Ekeroth och Bieler internt bekämpat den gamla SDU-ledningen och andra som kanske hade kunnat dra partiet i en mer verkligt nationalistisk riktning. Ekeroth verkar vilja vara radikalast i ett icke-radikalt parti, han vill inte se ett etnonationalistiskt SD även om han är lite mer vass i sin retorik än andra framstående SD-representanter.
Men det vill nog rätt få, se ett etnonationalistiskt SD då. Men ett identitärt? Självklart.
Man måste börja nånstans och med det som hänt under 30 år så är det rätt väg att gå.
Nu vet jag att NMR har svårt för att släppa rasen som huvudfråga men jag hoppas man öppnar sig, att man kanske inte gillar men accepterar Israel som stat för judar, som ju verkligen inte är rasrena men väldigt identitära.
Tåget har nog gått för etnonationalismen. Det kan vi begråta men jag är inte så orolig över att Svenska folket ska dö ut av att det. Jag är mer orolig över att vi blir sittande med idioter från främmande kulturer som krossar vår välfärd och ser Sverige och vårt folk som oviktigt, föraktar oss.
Föder många barn som tar in nya från sitt eget folk.
Vi måste ju säga stopp för tillväxten, vi måste repatriera selektivt där det går. Börja. Men samtidigt se människan. Hylla vårt folkhem.
Som Lund sa i Radion: Lite salt i soppan... Nu är det inte ett saltkar, det är en vägsaltbil i soppfan om vi inte agerar och det kan vi snabbt få acceptans för hos en stor del av befolkningen. Avliberalisera, bygga en egen stark basekonomi utan att glömma att världen förändrats och att vi faktiskt skriver detta i USA, skapa ordning igen. Frihandel borde inte behövas, vi bör vara kloka nog att inse att vi är dåliga på att odla ris och de har dåligt med mobila lösningar för datatrafik. Sunt utbyte av varor där vi är duktiga och kan hålla en plats högt upp i värdekedjan i internetsamhället.
Citat:
Summa summarum så kan jag förstå de som tycker att Ekeroth säger vettiga saker ibland (jag har nog hört honom säga saker jag tyckt var bra också) men jag kan inte förstå hur folk inte förstår att han i det stora hela inte är något att hänga i granen.
Jag kan nog inte övertyga dig om att ändra åsikt och jag håller nog med dig egentligen, fast vad hänger vi då, i verkligheten, i granen?
Politik handlar om pragmatik samt att inse vad viktigt är, Merkel sket i det blå skåpet genom att bjuda in vågen istället för att stödja Orban, och ge främst Grekland men även Italien, som dock har sig själva att skylla i mycket högre grad, den hjälp de behöver.
Nu säger ju Morgan Johansson stopp även om han mumlar. Magda Rasmussen behöver vassa frågor om hur det ska bli bra och om de förföljda verkligen är i sådan nöd som flyktingstatusen innebär efter dagen yadayada-uttalande. Men MP är ett lost case. I Grekland är ju invasionen total. Och ekonomin i botten... Det är väl en chans för er men nog kan man önska att Sverige utvecklades som det i stort gjorde under 30-50 tal, med en politik som i många stycken var NS-influerad och inte blev en failed state som får bråka med de som borde vara vänner. Grekland kommer troligen att få Gyllene Gryning vid makten, om än lite reformerade. Tspiras skulle naturligtvis inte kunna höja sin påstådda vänsterflagg alls om inte Merkel tagit av honom oket, GG hade naturligtvis stormat fram om de fick ta hand om alla som kastar sig över gränsen och Grekland behöver ju, som Sverige, bli av med sina gamla partier.
Citat:
Rent generellt är det på vissa sätt bra att SD finns, rör om i grytan, skapar debatt och så vidare men det värsta Sverige hade kunnat råka ut för efter massinvandringen är ju SD:s integrationspolitik och den förståelsen måste vi börja sprida redan nu.
Vad skulle den innebära 2018 menar du? Åkesson har fått Svarte Petter och Socialdemokraterna har "det sovande folket" som undervisningslektyr...
Nej, istället får NMR kanske en chans att beträda Riksdagens talarstol. Men det kan ju ge än värre effekter, just som SDs intåg gjorde en väldigt trist och svår situation än värre. Troligen omöjlig.