2015-11-05, 01:51
Medlem
Vanskligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Zup with da hype? Aldrig spelat något av Fallout spelen, är det så bra som alla säger alltså?

Fallout 3 och Fallout New Vegas var riktigt bra så personligen är jag sjukt hypead för Fallout 4 och jag förstår att alla andra är det med.
Bethesda har aldrig gjort mig besviken
Citera
2015-11-05, 02:09
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Zup with da hype? Aldrig spelat något av Fallout spelen, är det så bra som alla säger alltså?
Det beror ju på om du gillar actionrollspel i postapokalyptisk miljö. (Om du t.ex. bara gillar fotbollsspel lär du inte gilla Fallout 4...) Spelen i serien har överlag fått bra betyg av recensenter. T.ex. fick Fallout 3 minst 90/100 på alla plattformar enligt Metacritic; Fallout: New Vegas fick lite sämre betyg, men ändå högt.

Visst är Fallout 4 hypat, men det ska mycket till för att det inte ska vara värt att skaffa, givet förstås att man gillar den typen av spel.
Citera
2015-11-05, 05:45
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blankt
Hur kan det vara 100kr prisskillnad mellan steam och spelbutiken?

För att Spelbutiken har som standard att de ska vara billigast på marknaden
Citera
2015-11-05, 07:36
Medlem
Nossleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarlot
Skojar du? Skyrim är ju fan det bästa rpg som någonsin kommit imo
Jag sålde av ett cs-skin och köpte det här igår, är riktigt taggad inför release
Blev ju lite repetetivt till slut Dom första timmarna var sjukt bra dock!
Citera
2015-11-05, 09:00
Medlem
Farbror Fazers avatar
Fan, kom precis på alla nedrans DLCs som kommer i framtiden när man köper spelet legit. Blir ju till att plussa på nästan det dubbla priset bara för det.

Hatar dom med passion, men är det lika bra att köpa ett "season pass" direkt på steam? Alltså fy fan jag mår dåligt bara jag nämner det ordet tillsammans med spel. Må personen som kom på det brinna i helvetet
Citera
2015-11-05, 09:18
Medlem
majxstros avatar
Nu är det bara FEM dagar kvar pojkar, herrar, tjejer och arga fruntimmer...!
Jag har gått och blivit arbetslös så nu har jag mycket tid att lägga på Fallout 4.
Laddade hem FO3: New vegas igår och har inte lirat det tidigare och må säga att jag är rätt imponerad över att jag inte har spelat det innan, har inte kommit alls långt men det verkar jävligt bra!
Citera
2015-11-05, 09:34
Medlem
Prawnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Fan, kom precis på alla nedrans DLCs som kommer i framtiden när man köper spelet legit. Blir ju till att plussa på nästan det dubbla priset bara för det.

Hatar dom med passion, men är det lika bra att köpa ett "season pass" direkt på steam? Alltså fy fan jag mår dåligt bara jag nämner det ordet tillsammans med spel. Må personen som kom på det brinna i helvetet

Det lustiga med DLC till Oblivion/F3/NV/Skyrim är att filerna är samma som till mods, BSA/ESM filer. Så rent hypotetiskt (har funkat till tidigare spel) så kan du pirata DLCerna till en legit kopia. Bara att packa upp och slänga in i mod mappen.

Det är så jag brukar göra. Sen om ett par år kommer det förmodligen en GOTY-Edition innehållande alla DLCer som man kan köpa på nån steam sale för priset av en ståtlig pizza.
Senast redigerad av Prawni 2015-11-05 kl. 09:38.
Citera
2015-11-05, 09:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer

Ja det är lika bra. Ska du ändå lägga pengar på DLCs så gör du en besparing genom att köpa season pass. Fast å andra sidan så kanske du uppmuntrar dem att göra fler DLCs genom att köpa season pass .
Citera
2015-11-05, 09:42
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Bullshit. Var har du läst det?

En video, 10 saker man bör veta om fallout 4.
Citera
2015-11-05, 11:32
Avslutad
Fick iaf mitt idag.. skönt att man jobbar på rätt ställer ;D
Citera
2015-11-05, 13:03
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossleu
Blev ju lite repetetivt till slut Dom första timmarna var sjukt bra dock!

Ja, visst är det så att när man gjort allt 3 gånger så är det lite upprepande - men jag älskar känslan och mystiken dom ändå lyckats skapa.
Nu skiljer ju sig ES och Fallout-serierna väldigt mycket på atmosfären, men jag hoppas Fallout4 kan ge en många goa timmar, precis som 3an och framförallt NV gjorde.
Citera
2015-11-05, 13:09
Medlem
Citat:

Det finns många som tycker de är bland de bästa spelen som finns, och väldigt många som tycker de är åtminstone bra. De brukar få riktigt höga betyg. Men det är lite mer komplicerat än så. Många tycker att de nyare Fallout-spelen som Bethesda ligger bakom är tokbra, och sedan finns det gamla stofiler som jag, som tycker att Fallout 1 och 2 var så skogstokigt mycket bättre än Bethestas skräp som man måste modda skiten ur för att det ens ska vara spelbart, och inte ens då blir man av med spåren av Bethesdas talanglöshet. Vilket läger man tillhör kanske i stor mån beror på hur gammal man är och vilka spel man har växt upp med, samt vilken spelplattform man främst använder. Jag har inga siffror, men jag gissar att "min" grupp är klart mindre.

Vad som faller just DIG i smaken är oerhört svårt att sia om. Jag föreslår att du läser spelrecensioner och kollar på Youtube efter klipp där de spelar igen de olika delarna för att få en bättre uppfattning. Vill du ha lite mer info om mitt tycke om Bethestas versioner av Fallout, vilket egentligen inte är viktigt för DIN upplevelse, är det bara att säga till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in