Citat:
Ursprungligen postat av
ASAPROCKY
Zup with da hype? Aldrig spelat något av Fallout spelen, är det så bra som alla säger alltså?
Det finns många som tycker de är bland de bästa spelen som finns, och väldigt många som tycker de är åtminstone bra. De brukar få riktigt höga betyg. Men det är lite mer komplicerat än så. Många tycker att de nyare Fallout-spelen som Bethesda ligger bakom är tokbra, och sedan finns det gamla stofiler som jag, som tycker att Fallout 1 och 2 var så skogstokigt mycket bättre än Bethestas skräp som man måste modda skiten ur för att det ens ska vara spelbart, och inte ens då blir man av med spåren av Bethesdas talanglöshet. Vilket läger man tillhör kanske i stor mån beror på hur gammal man är och vilka spel man har växt upp med, samt vilken spelplattform man främst använder. Jag har inga siffror, men jag gissar att "min" grupp är klart mindre.
Vad som faller just DIG i smaken är oerhört svårt att sia om. Jag föreslår att du läser spelrecensioner och kollar på Youtube efter klipp där de spelar igen de olika delarna för att få en bättre uppfattning. Vill du ha lite mer info om mitt tycke om Bethestas versioner av Fallout, vilket egentligen inte är viktigt för DIN upplevelse, är det bara att säga till.