2015-11-04, 23:30
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Jag skiter i om det är panik nu. Jag skiter i om hela jävla landet står i brand, för det är just DÅ som man måste sätta sig ner och överblicka situationen och se över vad man faktiskt kan göra. Ni som får panik och skriker högre än kossorna på tjejmilen gör ingen nytta alls.
Med en årstakt på 190000 per år och en för övrigt växande befolkning och uppdämd bostadsbrist så kanske vi kan kopiera Sveriges 5e största stad Västerås(110000 inv)...2 gånger per år.
Klarar vi detta så har vi sett till att alla fått tak över huvudet...problemet är att riksdagen sen nått år tillbaka debatterar byggnormer istället för hur fan vi skall lyckas bygga och finansiera alltihop.
Migrationsverkets prognos för antalet ensamkommande "barn" ligger på 30000 för 2015...2000 fler än det finns invånare i Trelleborg.
Har du någon bra idé om hur vi löser bostäderna?
Du behöver inte tänks på finansieringen, vi kan låna...det funkade för Grekland.
Citera
2015-11-04, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av englad
Fast var o en må väl ta ansvar för vad den skriver och vem som adresseras .....

Och vem tar inte ansvar menar du?
Citera
2015-11-04, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Problemet, lille vän, är att ni hela tiden, kontinuerligt, vill att detta skall ske - för 10 år sade ni samma sak (fram med lösningar, inte domedagsprofetior och SD och dess inlagor betraktades som paria), för 5 år sedan (fram med direkta lösningar, inte domedagsprofetior och SD var fortfarande paria) och nu, 2015, skriker ni fortfarande efter omedelbara reaktioner och lösningar som inte regeringen har eller kommer ha och SD är fortfarande paria - trots att man nu kopierar och anammar deras politik mer och mer, dag för dag!

Hur länge skall vi behöva vänta på dessa förändringar?

Du har missförstått mig, lille vän.
Jag har varit stark motståndare till invandringen i många år och är medlem i Sverigedemokraterna så kom inte och säg "ni" till mig för jag har aldrig velat att detta ska ske. Däremot så vill jag inte att vi som är motståndare till massinvandringen ska stå och skrika som yra höns i ren panik vilket verkar vara rätt vanligt här på flashback, utan jag vill istället att vi ska lugna oss och bli mer pragmatiska. Panik är inte konstruktivt, thats all
Citera
2015-11-04, 23:33
Bannlyst
Citat:
Jag skiter i om det är panik nu. Jag skiter i om hela jävla landet står i brand, för det är just DÅ som man måste sätta sig ner och överblicka situationen och se över vad man faktiskt kan göra. Ni som får panik och skriker högre än kossorna på tjejmilen gör ingen nytta alls.

Okej, men då kan du ta ansvaret när landet står i lågor?
Citera
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Vi har en regering som uppenbart har en beef med svenska folket. Det vi skådar är en import av socialdemokratiska röstare. Partiet överlever inte babyboomarnas hädanfärd. Nu vänder de sig mot världens sunkigaste U-länder för demografisk support.

Våra representanter är lika ruttna som ett skepp på havets botten. Låt skiten vara i fred,
Citera
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantitet
Inte för att jag vill Sverige illa, men för att politiker ska lära sig lyssna på andra politiker så kan det vara nyttigt för Sverige att låta den kommande katastrofen att ske.

Alltså det som skett är att sossarna inte vill lyssna på vad de andra har att säga för att de inte vill ha "fel"...

Problemet är ju bara att NÄR vi nått lägsta våningen, vad händer då?
Dom är ju redan här. Och hur brukar dessa "pensionsräddare" lösa sina problem? Jo, genom våld. Tyvärr.
För du ska inte tro att dom kommer dra bara för att dom inte får sina pengar. Utan då kommer dom helt enkelt ta det dom anser vara deras.

Syrien, Afghanistan, Somalia mfl ser ut som dom gör på grund av människorna i landet. Och nu har vi släppt in ett betydande antal ifrån dessa länder. Så det vi ser nu i våra förorter är ingenting mot det som kommer stt komma, tyvärr.
Citera
2015-11-04, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av augusta66
Snart knackar Mohammed på din dörr

Du ska minsann inte tro att du slipper undan...Mohammed fryser och du kan väl sova i källaren?

Mohammed kan knacka bäst han vill. Skulle aldrig släppa in honom. Min säkerhetsdörr kräver minst 80 i IQ för att forcera. Så jag är ganska trygg.
Citera
2015-11-04, 23:36
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Syrien, Afghanistan, Somalia mfl ser ut som dom gör på grund av människorna i landet. Och nu har vi släppt in ett betydande antal ifrån dessa länder. Så det vi ser nu i våra förorter är ingenting mot det som kommer stt komma, tyvärr.

Som jag alltid sagt. Först förstör de sina hemländer. Sedan kommer de hit och gör om samma sak.
Det sitter i ryggmärgen. Kulturen. Sättet. "intellektet"
Citera
2015-11-04, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ja vi har samma åsikt. Men jag anser väl att det mest effektiva sättet att nå målet som vi alla vill nå inte är att måla upp domedagsprofetior utan att se situationen som den är och utifrån det lägga upp förslag på lösningar som kan fungera i verkligheten. Visst kan vem som helst skriva av sig här och det är bra, men lite för ofta känns det som att frustration och ilska är den dominerande kraften på forumet. Balansen frustration/pragmatism är lite skev emellanåt helt enket

Så när du är överöst av köttätande vargar skulle du helt enkelt vara lugn och tänka på att inte få panik?
Citera
2015-11-04, 23:37
Medlem
staticages avatar
Är trippelt så mycket folk som rör sej ute i mina trakter,
Sorgligt man får flytta på sej helt enkelt,
men det går väl inte inom Sverige idag,ser väl likadant ut överallt.
Citera
2015-11-04, 23:38
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Är trippelt så mycket folk som rör sej ute i mina trakter,
Sorgligt man får flytta på sej helt enkelt,
men det går väl inte inom Sverige idag,ser väl likadant ut överallt.

I Göteborg är det tragiskt inne i citykärnan. Hela city kryllar av invandrare och tiggare. De driver runt i staden. Tigger, stjäl och skräpar ner.
Citera
2015-11-04, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Så när du är överöst av köttätande vargar skulle du helt enkelt vara lugn och tänka på att inte få panik?

Med tanke på ditt användarnamn så förstår jag att du börjar skrika och yla utan den minsta eftertanke när ett hot kommer mot dig. En sann neger slår ut armarna och skriker i panik, en sann svensk använder hjärnan och övervinner situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in