2015-11-04, 22:52
Medlem
krackelerars avatar
Skönt att det blev ett rekordstort antal bidragsmigranter som kom idag redo att jacka in parasitsnabeln på moder Sveas allt blodfattigare kropp.
Man blev nästan lite orolig då antalet varit mindre ett par dagar, en tillfällig svacka hoppas vi alla.
Citera
2015-11-04, 22:53
Medlem
spoilers avatar
"Den senaste veckan har drygt 8.400 nya asylsökanden registrerats i Migrationsverkets system, men hur många nya migranter som de facto har kommit under samma period vet ingen. Klart står i alla fall att onsdagen kommer bli en ny rekorddag. Redan kl 18 hade över 1.800 nya asylsökanden registrerats och siffran förväntas öka under kvällen."

http://www.friatider.se/nytt-dagsrekord-f-r-asylinvandringen
Citera
2015-11-04, 22:54
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Först och främst, mata inte trollet här! Ni vet vem/vilka det är, låt er inte provoceras! Låt leva låt dö!

Sedan tycker jag inte att alarmister gör någon nytta alls. Visst har vi en unik och allvarlig situation just nu men alarmister som skriker för full halls gör lika mycket nytta som en nedpissad soldat på Omaha-beach som bara vill gräva ner sig i sanden som en struts. Vi vet alla att det är mycket allvarligt så det finns inget behov av att flashbackskrika det uppenbara!

Jag vill se fakta, och jag vill se lösningar som är baserade på fakta utan paniska skrik om undergång och elände! Framåt och vidare mina vänner...pragmatiska lösningar och en mer organiserad lösning efterfrågas! Vi behöver bli bättre på att organisera oss både lokalt och nationellt. Alarmrop är inte till någon nytta!

Fakta och lösningar?

Vad sägs om att inte ställa till med sveriges största härdsmälta någonsin.

Tills vaknar upp och inser att kollapsen stundar så behöver nog alarmet vara igång, kära du
Senast redigerad av ace_sec 2015-11-04 kl. 22:56.
Citera
2015-11-04, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kvittar väl egentligen då många redan nu kommer med färjor direkt från Tyskland. Det är väl egentligen den smidigaste vägen då de vet att Danmark bara lotsar dom vidare hit.

Nej. När det gäller färjor så kan man bara tillämpa transportörsansvaret och införa passkontroll.
De som inte har giltiga handlingar måste åka tillbaka med båten och det är rederiet som får stå för biljetten. Det är precis så det fungerar på flyget.

När det gäller Öresundsbron är det värre eftersom ingen har något transportörsansvar. Hur ska man hindra flyktingar som kommer över bron att komma in i landet? Det finns både bil och tågbro. Jag har svårt att se att det över huvud taget är tekniskt möjligt. I vilket fall skulle man vara tvungen att bygga en mur runt hela brofästet för att folk inte skall kunna smita in i landet.
Citera
2015-11-04, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Fakta och lösningar?

Vad sägs om att inte ställa till med sveriges största härdsmälta någonsin.

Jag menar fakta och lösningar härifrån och nu, inte att blicka tillbaka till den pissiga politiken som har förts. Gjort är gjort, det spelar ingen roll hur mycket galla man spyr över det som redan har hänt.
Citera
2015-11-04, 22:56
Medlem
Citat:
Först och främst, mata inte trollet här! Ni vet vem/vilka det är, låt er inte provoceras! Låt leva låt dö!

Sedan tycker jag inte att alarmister gör någon nytta alls. Visst har vi en unik och allvarlig situation just nu men alarmister som skriker för full halls gör lika mycket nytta som en nedpissad soldat på Omaha-beach som bara vill gräva ner sig i sanden som en struts. Vi vet alla att det är mycket allvarligt så det finns inget behov av att flashbackskrika det uppenbara!

Jag vill se fakta, och jag vill se lösningar som är baserade på fakta utan paniska skrik om undergång och elände! Framåt och vidare mina vänner...pragmatiska lösningar och en mer organiserad lösning efterfrågas! Vi behöver bli bättre på att organisera oss både lokalt och nationellt. Alarmrop är inte till någon nytta!

Vad har vi för folk som försöker ta hand om flyktingkrisen?
Senast när jag hörde på radio var det en kvinna som kommunen hade utsett till att leda invandringen till ett av deras överfulla boende.

Det enda man hörde från henne i radion var att hon satt och grät och ulkade när hon Stammade fram att det här går inte jag klara inte det här.
Och du säger att vi skall ta det lugnt och sköta det här på ett rationellt sätt.
DET ÄR PANIK NU.
Citera
2015-11-04, 22:57
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Jag menar fakta och lösningar härifrån och nu, inte att blicka tillbaka till den pissiga politiken som har förts. Gjort är gjort, det spelar ingen roll hur mycket galla man spyr över det som redan har hänt.

Fast den pissiga politiken förs ju fortfarande. Så prio 1 är ju att det sovande folket ska VAKNA och inse att vi måste stänga gränserna TOTALT från och med NU.

Sen kan vi börja fundera över hur miljonen flyktingar ska försörjas och få boenden.
Citera
2015-11-04, 22:59
Medlem
swedenfloodeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
Unga människor som kommer o startar företag, jobbar 14 timmar om dan o skapar nya jobb möjligheter.
Startar de företag måtte de haft mycket pengar med trots att de betalt smugglarna o vi har väl vetat länge att det mer handlat om ekonomiska invandrare än flyktingar. Väldigt många tycker nog det är onödigt att jobba 14 timmar när bidragen kommer utan jobb. Statistiken efter tidigare invandrinsgnivåer talar helt emot din rosiga beskrivning - invandrarna får vänta 7-8 år innan de i bästa fall får någon anställning. Vem anställer folk som varit arbetslösa så länge? Finns väl gränser för hur många pizza restauranger man kan ha om alla ska gå runt med skatten betald...
Citera
2015-11-04, 22:59
Bannlyst
Citat:

Vill man, så kan man sparka ut varenda babbe som satt sin fot på vår mark.
Citera
2015-11-04, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Vad har vi för folk som försöker ta hand om flyktingkrisen?
Senast när jag hörde på radio var det en kvinna som kommunen hade utsett till att leda invandringen till ett av deras överfulla boende.

Det enda man hörde från henne i radion var att hon satt och grät och ulkade när hon tammade fram att det här går inte jag klara inte det här.
Och du säger att vi skall ta det lugnt och sköta det här på ett rationellt sätt.
DET ÄR PANIK NU.

Jag skiter i om det är panik nu. Jag skiter i om hela jävla landet står i brand, för det är just DÅ som man måste sätta sig ner och överblicka situationen och se över vad man faktiskt kan göra. Ni som får panik och skriker högre än kossorna på tjejmilen gör ingen nytta alls.
Citera
2015-11-04, 23:02
Bannlyst
Vakna alla tjuvsovande svenskar! Stäng gränsen nu! Massdeportera alla illegala icke-europeiska gangsters nu!

Gör som Tyskland, bara sänd tillbaka.
Citera
2015-11-04, 23:02
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Ska bli kul att se vad som händer när tälten är slut. Tur att man har sin bostad och kan sitta i värmen och dricka glögg i vinter, medans Mohammeds får frysa arslet av sig. Skadeglädjen är den bästa...

Snart knackar Mohammed på din dörr

Du ska minsann inte tro att du slipper undan...Mohammed fryser och du kan väl sova i källaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in