Citat:
Ursprungligen postat av
frusciantelo
Först och främst, mata inte trollet här! Ni vet vem/vilka det är, låt er inte provoceras! Låt leva låt dö!
Sedan tycker jag inte att alarmister gör någon nytta alls. Visst har vi en unik och allvarlig situation just nu men alarmister som skriker för full halls gör lika mycket nytta som en nedpissad soldat på Omaha-beach som bara vill gräva ner sig i sanden som en struts. Vi vet alla att det är mycket allvarligt så det finns inget behov av att flashbackskrika det uppenbara!
Jag vill se fakta, och jag vill se lösningar som är baserade på fakta utan paniska skrik om undergång och elände! Framåt och vidare mina vänner...pragmatiska lösningar och en mer organiserad lösning efterfrågas! Vi behöver bli bättre på att organisera oss både lokalt och nationellt. Alarmrop är inte till någon nytta!
Vad har vi för folk som försöker ta hand om flyktingkrisen?
Senast när jag hörde på radio var det en kvinna som kommunen hade utsett till att leda invandringen till ett av deras överfulla boende.
Det enda man hörde från henne i radion var att hon satt och grät och ulkade när hon Stammade fram att det här går inte jag klara inte det här.
Och du säger att vi skall ta det lugnt och sköta det här på ett rationellt sätt.
DET ÄR PANIK NU.