2015-11-04, 22:45
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
559
15/S208 Blått rep - I diskbänksho på den östra bänken i slaktrum
Resultaten talar extremt starkt för att hårstrået kommer från Lisa (Grad +4).
I ett undersökt område på snöret påvisades DNA. Resultaten talar starkt för att huvuddelen av DNA:t kommer från Lisa (Grad +3).
Resultaten talar starkt för att den mindre delen av DNA:t kommer från Nerijus (Grad +3),
Du glömmer en sak. Lisas hårstrå hittas i en KNUT på snöret!
2015-11-04, 22:46
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Genom att neka sig igenom hela rättsprocessen och förvägra Lisas fam en förklaring så bibehåller han någon form av makt.

Han skulle nog hellre ta livet av sig än att erkänna/ge förklaring/säga förlåt.
2015-11-04, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du har rätt i att han kortsiktigt inte vinner på att erkänna.

Men i den ickevinsten så har han gjort en kalkyl där han förstör sin relation till familjen. Det är inte logiskt, för han kunde bara ha nekat och inte skyllt på sin bror. Det blir en felaktig tankevurpa, för det betyder att han vidkänner att bevisningen angår honom eller har med någon nära honom att göra.

På lång sikt, om ca 20 år, har han allt att förlora på att neka om han vill ha tidsbestämt straff. Om han förnekar brottet, så kan han inte visa ånger/insikt och utan visad ånger kommer han aldrig ut.
I USA fattas beslut om benådning i ett parole board. De är jättenoga med att se övertygande tecken på insikt om skuld, ansvarstagande och bestående sinnesförändring. Det är inget man kan simulera. Jag vet inte hur det går till i Sverige. Det borde ju inte räcka med att man skött sig i fängelset och inte missbrukat permissioner. Perversioner kanske man inte alltid kan bota, så det blir ju en grannlaga uppgift att bedöma risken för återfall. De kanske hoppas på att driften avklingat så pass att han kan behärska sig vid 65 ? Riskabelt.
2015-11-04, 22:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du glömmer en sak. Lisas hårstrå hittas i en KNUT på snöret!

Nej, det är inget jag glömt utan jag svarade konkret på en fråga. Det som bekymrar mig är hur man inte vet om detta då man engagerat sig i att ha ett uppbåd med andra alternativa gärningsmän.
Man diskuterar misstänkte men anser inte den vara skyldig, men man vet inte om vilka bevis som finns?
2015-11-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Det vore fruktansvärt om en oskyldig människa
döms till livstid. Ännu hemskare vore om en galen
iskall mördare skulle springa lös på kullarna i Kinnekulle.
Önskar att man hade starkare bevis. Och att man inte
låst sig så i utredningen från första stund. Polisen kanske
hoppades på ett erkännande. Jag är rädd att fel man döms.

Hans DNA finns på tio ställen. Hur många ställen hade du velat ha DNA på, 25 ställen?

Det visar på något sätt att han haft med detta och göra. Han har fått chanser att prata om det men varit ganska ointresserad. Mitt DNA finns inte där och inte ditt heller. Hade vårt funnits där så hade vi nog försökt hitta en förklaring till det dag och natt, eftersom vi inte mördat henne.

Nerijus har mer eller mindre ryckt på axlarna i fem månader.

En livstid i TR kan ju förstås utlösa panik och han börjar prata i HR. Vi får väl se. Fri går han inte. Han är på något sätt inblandad i det här.
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vilket patetiskt dravel alltså.
Här har vi en förundersökning, bedriven på ett ytterst noggrant och professionellt sätt,
som allt annat än indikerar någon jävla rättsröta och ändå är ni "bekymrade".
Er sort skulle inte känna igen en riktig rättsröta om den så hoppade upp i knät på er.

"Ställföreträdande mördare", jo, jag tackar jag.
Men vad kan man förvänta sig annat av en person som via stjärnor och kometer tror sig
ha anat sanningen om Palmemordet.
Visst är polisinsatsen imponerande och visst är polisutredningen omfattande, men de som har förstånd ser bristerna: mycket snabbt inriktades det mesta av utredningen på att säkert sätta fast den som de var övertygade om var den skyldige.

Kanske är det 90 procent, kanske 99 procent säkert eller mer att den åtalade är den bestialiska mördaren. Men alla har inte förmågan att hata en person baserat på sannolikhet. Jag själv har inget behov av att hata någon, men vill inte att fel person ska dömas och att en mördare ska gå fri. P.g.a.överambitiösa poliser, militärer och andra vänner och bekanta till brottsoffrets föräldrar.

Stjärnan och kometen som du nämner kan man läsa om här:

http://iesho.blogspot.se/2015/02/21-murder-of-swedish-prime-minister.html
Medlem
ziracorns avatar
Hur i helvete finns enbart Irinas dna på trosorna!? Fallet är ju solklakt för övrigt!
2015-11-04, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Det vore fruktansvärt om en oskyldig människa
döms till livstid. Ännu hemskare vore om en galen
iskall mördare skulle springa lös på kullarna i Kinnekulle.
Önskar att man hade starkare bevis. Och att man inte
låst sig så i utredningen från första stund. Polisen kanske
hoppades på ett erkännande. Jag är rädd att fel man döms.
Jag tycker att Nerijus borde berätta om vad som hände. Om det är han som dödade Lisa borde han berätta om hur det gick till. Om det var hans bror, hans hustru eller någon annan som faktiskt dödade Lisa så var Nerijus i alla fall inblandad. Lisas föräldrar vill veta varför hon blev mördad. Det skulle jag också vilja veta om det var min dotter som hade blivit mördad. Nerijus kommer att dömas för mord. Han har ingenting att förlora om han berättar sanningen.
2015-11-04, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tycker att Nerijus borde berätta om vad som hände. Om det är han som dödade Lisa borde han berätta om hur det gick till. Om det var hans bror, hans hustru eller någon annan som faktiskt dödade Lisa så var Nerijus i alla fall inblandad. Lisas föräldrar vill veta varför hon blev mördad. Det skulle jag också vilja veta om det var min dotter som hade blivit mördad. Nerijus kommer att dömas för mord. Han har ingenting att förlora om han berättar sanningen.

Men han har inget att vinna heller.. Tyvärr men sant.. Men hoppas ändå han erkänner.
2015-11-04, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Hur i helvete finns enbart Irinas dna på trosorna!? Fallet är ju solklakt för övrigt!
Kommit i kontakt med hennes dna under transporten?
2015-11-04, 22:57
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cash
Kommit i kontakt med hennes dna under transporten?
Hur, jag betvilar nada, men hur!
2015-11-04, 22:59
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han har massor att förlora på att erkänna, sitt människovärde i omgivningens ögon, i mammans ögon, i släktens ögon för all framtid.
Bättre då att skylla på komplott, planterade bevis, rasistiskt svensk rättsapparat eller något annat och att efter avtjänat straff hoppas kunna återvända till Litauen som "oskyldig".
I det fall han erkänner vet alla vad som upptar hans tankar, hur perverterad han är i sitt inre och vad hsn är kapabel till = noll människovärde.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in