Citat:
Ursprungligen postat av
frijidpink
Ok då vill jag att du exakt påvisar vad som är fel i det jag säger och rättar upp det.
Har du kollat länkarna i inlägget.
Vad jag säger är att bevismaterialet BARA testat mot Misstänkta och BO.
Har du kollat protokollen jag länkade till.
Om det är någon som tolkar det jag sagt som desinformation, så ber jag om ursäkt för det.
Samtliga tester som finns i FUP där det står -4 finns det en +(1234) på någon annan.
Åtminstone har jag inte sett någon med bara -4
Nej. Och det betyder att det inte finns något DNA som kommer från okänd person i den här DNA-analysen. Alla DNA-profiler man har fått fram, har kunnat matchas med någon av de misstänkta, brottsoffret eller brottsoffrets familj. Det finns inga andra som man kan spekulera om vilka de är.
Citat:
t.ex:
""Blod kunde inte påvisas på tejpen.
På den ena tejpänden påvisades DNA. Resultaten talar extremt starkt för att DNA:t kommer från Aivaras Bilevicius (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting. Resultaten talar extremt starkt för att DNA:t inte kommer från Nerijus Bilevicius (Grad -4). På den andra tejpänden kunde DNA som kan jämföras mot person inte påvisas.""
Detta betyder INTE att det fanns DNA i provet som inte kunde matcha till någon av de som man matchat testen mot. Det betyder att man där misslyckades med att få fram en användbar DNA-profil öht - antingen för att där inte fanns något DNA alls, för att DNA:at var för skadat, eller för att det fanns någon substans i provet som hindrade PCR-reaktionen.