2015-11-03, 22:37
Medlem
Author7s avatar
Jag tycker det var ett bra och intressant program. Jag gillar Morgan och tycker detta var ett bra projekt.
Programmet kändes dock lite för kort. Jag skulle vilja ha haft flera avsnitt så man kunde få möjlighet att lära känna flera av eleverna.
Min favorit var nog Rebecca ( tjejen med brunt hår och glasögon) för hon var mer den där tysta tjejen och jag påminde lite om henne när jag gick i högstadiet.
Citera
2015-11-04, 22:30
Medlem
Phatcherocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marskroskvinna
Ja nu är det ju ett danskt program som bara gjorts om för Sverige. Så inte är det Morangs idé inte. Tycker inte alls de håller! Det har kostat enormt mycket! Många miljoner!

Tror inte att någon har påstått att detta har varit Morgans idé..?
Har du någon slags verklighetsförankring? Vad är det som kostar flera miljoner?!
Du luktar troll utav dig

För dem som tycker detta ämne är intressant, och vill se mer, så kan jag rekommendera "Det handlar om oss"

Kom ihåg ~ Positivitet interagerar, negativitet segregerar

Fler program som dessa behövs
så att ogräset/mobbningen fortsätter att belysas, och plockas bort...
Citera
2015-11-04, 23:16
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Bra ämne att diskutera tyvärr består programmet bara av en massa floskler. Löjligast var ju den brinnande lådan. Krystat påstod dem att det kändes skönt att se lådan brinna. Tror inte det finns någon som blivit mobbad på riktigt som faktiskt skulle må bättre av att se en låda med en massa känslor brinna på riktigt. En symbolisk skithandling helt enkelt.

Nä en besvikelse kändes mest som ett propaganda projekt av morgan för att visa vilken "god" människa han är.
Citera
2015-11-05, 08:25
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Bra ämne att diskutera tyvärr består programmet bara av en massa floskler. Löjligast var ju den brinnande lådan. Krystat påstod dem att det kändes skönt att se lådan brinna. Tror inte det finns någon som blivit mobbad på riktigt som faktiskt skulle må bättre av att se en låda med en massa känslor brinna på riktigt. En symbolisk skithandling helt enkelt.

Nä en besvikelse kändes mest som ett propaganda projekt av morgan för att visa vilken "god" människa han är.
Precis. En arbetskamrat son går på Norreportskolan och enligt hans son så blev det ingen som helst skillnad efter att Morgan gjort sin "mission".
Citera
2015-11-05, 08:28
Medlem
UtanEkorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Precis. En arbetskamrat son går på Norreportskolan och enligt hans son så blev det ingen som helst skillnad efter att Morgan gjort sin "mission".

Det skulle inte förvåna mig ett dugg om allting istället har backat några steg bakom kulisserna.

Det finns saker okunniga amatörer inte skall gå in och rota i, det här är ett ganska klockrent exempel på en sådan sak. Han kan väl hålla sig till att sortera andras sopor som han gjorde på 90-talet om han vill vara en god människa
Citera
2015-11-06, 20:57
Medlem
Geomeisters avatar
Har sett igenom hela serien nu och tycker det är för mycket repetitioner av saker t.ex. texterna som dyker upp i tid och otid i alla fem avsnitt. Sedan känns "återblicken" i slutet av avsnitt fem helt meningslöst. Det handlar bara om fem avsnitt och i varje avsnitt har gamla saker tagit upp igen. Det blir för mycket utfyllnad. 40 minuter hade räckt per avsnitt. Dock hade jag gärna sett fler avsnitt också. 5 avsnitt känns alldeles för kort. 10 - 20 hade nog givit mer effekt.

Jag gillar Alling, men kan hålla med om att psykologen borde varit med åtminstone efter avsnitt ett.

Tycker dock "badhusincidenten" känns ganska konstig. Jag kan inte tänka mig att någon jag vuxit upp med varken bra människor eller dåliga skulle gå fram till tjejer och säga att dom inte har former eller platta bröst. Jag vet att tjejer ofta skippade gympan, men jag har alltid trott det varit på egna initiativ / lathet. Inte att någon kille mobbat dom. När man går i åttan är väl dom flesta killar glada bara tjejer ser åt deras håll.. Inte kan det väl vara vanligt att dom går fram och säger sånt?
Citera
2015-11-10, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm

Håller med dig. Det är så mycket djupare än att elda upp det som skadat den som blivit mobbad!
Citera
2015-11-10, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UtanEkorre
Det skulle inte förvåna mig ett dugg om allting istället har backat några steg bakom kulisserna.

Det finns saker okunniga amatörer inte skall gå in och rota i, det här är ett ganska klockrent exempel på en sådan sak. Han kan väl hålla sig till att sortera andras sopor som han gjorde på 90-talet om han vill vara en god människa

Mycket bra sammanfattat!
Citera
2015-11-10, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phatcheroc
Tror inte att någon har påstått att detta har varit Morgans idé..?
Har du någon slags verklighetsförankring? Vad är det som kostar flera miljoner?!
Du luktar troll utav dig

För dem som tycker detta ämne är intressant, och vill se mer, så kan jag rekommendera "Det handlar om oss"

Kom ihåg ~ Positivitet interagerar, negativitet segregerar

Fler program som dessa behövs
så att ogräset/mobbningen fortsätter att belysas, och plockas bort...

Jag vet att det kostat flera miljoner att producera. Troll? Vad menar du med det?
Att jag ogillar programmet och ifrågasätter vad det kostar är det fel anser du?

Självklart ska vi jobba mot mobbning. Men det görs oxå i enormt många skolor!
Hur blev det mindre mobbning anser du? Vi får ju veta i sista programmet att det blev mer av nätmobbning både i den aktuella klassen och i skolan som helhet. Det är ju knappt att mindre mobbning eller?
Citera
2015-11-25, 17:18
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Jag kan exklusivt för flashback avslöja hur Morgan bakom den putsade fasanen i programmet i själva verket är just en mobbare, kolla här
https://youtu.be/EBg88JhYd7c
Vid 2:35 in förminskar han Lasse och behandlar honom som en sopåkare, sedan deltar han aktivt genom att häva ur sä det certifierade mobbarflabbet! vid 2:40 efter att ha blivit kallad Mini-Morgan, vidrigt är bara förnamnet.
Senast redigerad av Herr Bökberg 2015-11-25 kl. 17:26.
Citera
2016-12-24, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Finns ju några söta tjejer i den här klassen som man gärna hade sett en uppföljning om om sisådär 5-10 år när de blivit könsmogna. https://www.youtube.com/watch?v=Bi7kQOPQWiI

Såg ni uppföljningen. Det hade hänt en hel del på bara ett drygt år med tjejerna och visst är de könsmogna redan.....
Citera
2017-02-28, 18:46
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
På något jävla sätt lyckas han få chansen att göra en uppföljare på denna skiten. Nu med vuxenmobbning som tema. Startar tydligen 16 mars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in