2015-11-04, 21:54
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Finns det något DNA bevis på att hårståen som hittades i slaktrummet var Lisa's ?
Ja +4.
Läs fup!!!
2015-11-04, 21:55
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricomartin
Rätsskandal att man inte går på djupet angående detta mysterium med soppan som "tog slut".
Jag har idag 151104 i egenskap av svensk medborgare lämnat in ett överklagande i denna sak till Stockholms tingsrätt. Polisanmälan görs imorgon 151105.

Vilken del är det du överklagar? Och i vilken egenskap är du berörd av detta, icke-beslut av att soppan tog slut? Vilken brottsrubriceringen är det på detta sopp-slut?
2015-11-04, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja jag tycker ju att de långa blonda hårstrån som hittades i slaktrummet, att ifall det inte fanns hårrötter på dom som DNA testades och vist träff på Lisa, ja då borde man verkligen testa hårstråna mot Markus W's hårstrån iom han har nästan lika långt blondt hår som Lisa.

MW är jaktledare På Blombergs Säteri och har bla. hand om slaktrummet.

I FUP stavas hans förnamn Markus både med c och k

I FUP stavas hans efternamn Werjefeldt både med och utan d

Finns intervju med honom på dessa sidor i FUP:

237 +237 698

Mycket intressant läsning i FUP om denna person.

Dessutom intressant att han beskrivs så här:

FUP 112

För övrigt säger hon att Markus som håller på med jakten runt säteriet är en obehaglig
människa.
Det är bara en känsla som hon har. Hon har inte sett honom på länge men under
vintern när det fortfarande var jakttider var han inne och åt på caféet flera gånger.
Googlade på denne person. Björnjägare som haft en relation med Carola? Långt hår och långt skägg. Ordförande i Naturdemokraterna. Ingen blyg man , massor av artiklar om honom. 48 år. Imorgon skall jag läsa Fup-sidorna om honom.
Många märkliga personer...
2015-11-04, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det är helt ofattbart hur hon fick plats under klädhögen

http://postimg.org/image/704v5uf0t/

http://postimg.org/image/cdim300i5/

Visste väl jag sett bilden. Ja svårt att tro nån finns där under 😭
2015-11-04, 21:57
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Du har fel i allt, nopomil är bekymrad över eventuell rättsröta. Alla nöjer sig inte med en ställföreträdande mördare som av prestigeskäl får skulden. En del vill att sanningen ska komma fram och att FUP ska vara sammanställd i den andan.
Vilket patetiskt dravel alltså.
Här har vi en förundersökning, bedriven på ett ytterst noggrant och professionellt sätt,
som allt annat än indikerar någon jävla rättsröta och ändå är ni "bekymrade".
Er sort skulle inte känna igen en riktig rättsröta om den så hoppade upp i knät på er.

"Ställföreträdande mördare", jo, jag tackar jag.
Men vad kan man förvänta sig annat av en person som via stjärnor och kometer tror sig
ha anat sanningen om Palmemordet.
Senast redigerad av Grandioso 2015-11-04 kl. 22:04.
2015-11-04, 21:58
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja +4.
Läs fup!!!

Vilken sida i FUP ?
2015-11-04, 21:59
Medlem
Ankias avatar
En fråga:

Hur kan man ha funnit blod av både gärningsman och offer om det nu var så att de inte hade några synbara sår?

En annan fråga:

Om nu gärningsmannen bodde vid Kinnekulle och hade lokalkännedom så borde han väl ha gjort sig av med kroppen genom att dumpa den i närliggande Vänern och inte stoppat in den i ett skåp!?
2015-11-04, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Du tolkar det så ja, men det är alltså fel. Meningslöst att diskutera med folk som uppenbarligen hoppade av grundskolan, men du kan ju pröva att googla termen "framskriden" och med härledning av svaren försöka förstå att det inte är en måttenhet.

Undrar dock fortfarande vad som står i FUP i frågan.

Men hur trög är du egentligen? Du kan inte svenska och då ska du inte komma med egna gissningar. Framskriden betyder "relativt långt gången". Oavsett vad du tycker 😁
2015-11-04, 22:06
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
En fråga:

Hur kan man ha funnit blod av både gärningsman och offer om det nu var så att de inte hade några synbara sår?

En annan fråga:

Om nu gärningsmannen bodde vid Kinnekulle och hade lokalkännedom så borde han väl ha gjort sig av med kroppen genom att dumpa den i närliggande Vänern och inte stoppat in den i ett skåp!?

Två bra frågor
2015-11-04, 22:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ja, och dom på diskbänken. Ting som kan flyttas. Vad jag vill utesluta är att DNA på snörbitarna inte kommer från golvet eller tex. ett dörrhantag som GM tagit i och sedan överfört DNA till snörbitarna.
Polisen har inte haft anledning att DNA-testa dörrhandtag och annat som den misstänkte sannolikt har rört i sitt arbete. Det skulle inte kunna stärka misstankarna.
2015-11-04, 22:08
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Har du glömt det här? Det var inte många dagar sedan vi diskuterade det: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6283662
Hur kan det omöjligtvis ha begåtts något lagbrott att anlita Semantix när Semantix använder sig av oauktoriserade tolkar?

Nej, jag har inte glömt den artikeln, men jag ställer mig starkt frågande till om den är relevant, då texten ej passar ihop med ljuduppspelningen. Dessutom har P4 Gbg senare ändrat i texten till något som ser ut som en korrigerad egen tolkning, ännu längre ifrån ursprunget jämfört med vad det uppspelade ljudet säger.

Det uppspelade ljudet rör ifrågasättande ang varför inte auktoriserade rättstolkar använts, och inget annat.

P4 Gbg har fuckat upp i mina ögon, då dom ej beaktat att en auktoriserad tolk ej nödvändigtvis innebär att det är en rättstolk. Dom har inte ens förstått det efter textjustering.

Men,men.. Semantix använder även ickeauktoriserade tolkar - helt korrekt. Men jag undrar om en sådan ens kontaktas av nr1 bland offentligt upphandlade bolag när det gäller rättssak?
Ljudintervjuerna ger ej svar på det som anförs i den korrigerade texten, då P4as journalist uppenbarligen ej haft koll på skillnaden själv och frågeställningen blir därefter.

Sammanlagt var väl "omöjligtvis" ett starkt ord av mig att använda, men jag har skitsvårt att tro att Semantix skickat en icke-auktoriserad tolk till Tingsrättsförhandling.
Senast redigerad av rotesau 2015-11-04 kl. 22:10.
2015-11-04, 22:10
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Naturligtvis kan det vara så. Men det är tveksamt att han valde tjej efter hårfärg, han valde nog den som var sist kvar. Vad gjorde han vid stängningsdags 6 juni? Framgår det av FUP? Han kanske letade offer redan då.

Här har du faktiskt en point , skulle vara intressant om dom har rett ut det, han stannade ju joggaren, vad som hänt timmarna innan det skulle vara intressant och ha bra bäring i FU.

Ett annat intressant faktum som inte har belysts så mycket i TR eller i FUP:ens sammanställning, det är det faktum att AB och tjejen i butiken i Källby har lämnat samstämmiga uppgifter när det gäller vanorna att åka och handla, AB säger i förhör att NB oftast åker och handlar själv eller bröderna tillsammans, sällan tillsammans med frun. Men efter den 7e så hänger frun plötsligt med.

Vilket även kassörskan redogör för i sitt vittnesmål. Inte för att det har något bevisvärde egentligen annat än att det pekar på att AB:s vittnesmål stämmer och att det är ytterligare ett sammanträffande att detta sker just vid det tillfället, dvs dagen för mordet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in