2015-11-21, 01:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Om att han kunde ha haft utlösning även om inga spår av detta påträffats. Det får väl räknas till det normala, i hans fall kanske det enda normala. Men jag utesluter inte att han inte var "normal" på denna punkt heller. Fruns koppling till detta tycker jag saknar vikt och är helt oavgörbar. Troligt är väl att några av hans kläder tvättades på hans begäran och att detta väckt förvåning.
Med att göra i brallan menar jag utlösning - skiter gör han ju på golvet. Jag tror han blev så upphetsad att han kom bara av anspänning, det han byggt upp och drömt om innan kan lika gärna ha blivit ett för stort klimax för honom.
Jag tror inte frun tvättade medvetet, hon berättar alldeles för spontant om det. Att de sen givetvis hade henne under luppen beror ju på DNA.
För övrigt säger tvättandet en hel del om NB själv: Vill ha tvättat, ber dem vara tyst om tvättandet. Han är dammig och hon ställer till och med en ytterst märklig fråga till sin man:
Citat:
Jag kanske kastade ut något sådant att du hade gjort något med henne, men det var inte söndag minns inte vilken dag, det var dagen när de hittade hanskar och då frågade jag om du
gömde henne någonstans för igår var dina byxor smutsiga
Citat:
då sa jag kanske det var du som gjorde något mot tjejen
2015-11-21, 02:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
NB hade ju haft problem med magen igenom längre tid och hade till ock med fått medicin av AJ,
så det är mycket sannolikt att det tagits blodprov på NB i häktet för att kolla om han hade någon sorts infektion.
Och? Det tas självklart blodprover vid ankomst till häktet. Kallas rutinprover.

2015-11-21, 02:08
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Dom här personerna har ofta väldigt allvarliga tvångstankar och mycket ångest och kan känna sig styrda på nåt sätt utan att ha kontroll över det. " (med reservation egen avskrift video)
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/98857

Hon ger en mycket bra beskrivning av hur dessa förövare ser tillvaron. Jag hårddrar dock det hela bortom den psykiatriska diagnos hon anspelar på i de sista meningarna - eftersom jag tror han har en asocial störning och är psykopat:

Jag tror NB var väldigt ångestladdad, och att det är kärnan i detta.
Han verkar ha ett våldsamt "driv" i kroppen och tar väldiga risker. Dagen innan försöker han få in Adriana i bilen, dagen efter tar han Lisa utanför hennes jobb. En sexmissbrukare, som han verkar vara, lider av mkt ångest. Han är utstuderad och slug, men jag tycker riskerna han tar är ett tecken på att ångesten driver på nåt vansinnigt.
2015-11-21, 02:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Han verkar ha ett våldsamt "driv" i kroppen och tar väldiga risker. Dagen innan försöker han få in Adriana i bilen, dagen efter tar han Lisa utanför hennes jobb. En sexmissbrukare, som han verkar vara, lider av mkt ångest. Han är utstuderad och slug, men jag tycker riskerna han tar är ett tecken på att ångesten driver på nåt vansinnigt.
Tidigare text jag lagt in:
Citat:
Organiserade seriemördare presenteras i sju stadier/faser av John Norris.
1. Rastlös 2. Letar - rätt redskap, rätt vapen (handbojor, snaror, tejp, knivar osv) rätt tidpunkt, rätt offer (ofta försvarslöst, oskuldsfullt etc) 3. Den övervägande fasen (ska? ska inte?) 4. Tar sitt offer 5. Mördar 6. Troféer (minnen av offret) 7. depression + lugn period (veckor, månader, år) och sen börjar det igen.
Edit: ser honom inte som en seriemördare utan snarare en psykopat.
2015-11-21, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Hur vet hunden om man går till eller från en moped? Hunden borde väl spåra åt det håll den hittar spår. Hittar den inte spår åt ena hållet så går den väl åt andra hållet?
En spårhund går efter styrkan på vittringen, om Lisa gått från mopeden följer hunden spåret från mopeden.
Det kan ses som mycket underligt att inte polisens spårhund fick vittring till vilket håll Lisa rört sig, det som förvillar hunden är om det har regnat eller mycket personer korsat spåret.
Vad gäller Lisa fallet fanns inte något sådant, därför verkar det troligt att hon åkt med bil från platsen vid mopeden.
2015-11-21, 02:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
En spårhund går efter styrkan på vittringen, om Lisa gått från mopeden följer hunden spåret från mopeden.
Det kan ses som mycket underligt att inte polisens spårhund fick vittring till vilket håll Lisa rört sig, det som förvillar hunden är om det har regnat eller mycket personer korsat spåret.
Vad gäller Lisa fallet fanns inte något sådant, därför verkar det troligt att hon åkt med bil från platsen vid mopeden.
Vad gäller parkeringen så var det enormt mycket lukt efter personer och hunden kan sen få tapp vid vägen.
2015-11-21, 02:20
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Hur vet hunden om man går till eller från en moped? Hunden borde väl spåra åt det håll den hittar spår. Hittar den inte spår åt ena hållet så går den väl åt andra hållet?

Det är ju inte hunden som skriver rapporten!

Det är polis killen, hundens ägare, som iaktar hur hunden spårar och skriver i rapporten vad hen tycker är väsentligt.
I detta tillfälle tyckte hen att det väsentligtliga var att hunden inte hittade några utgående spår, alltså spår som gik bort från mopeden och cafeet.
Det spår som hunden evt har hittat som gått från mopeden till cafeingången har han inte nämnt iom polisen visste redan om att Lisa gått den vägen då hon lämnade cafeet och iom att två vittnen, Lisas arbetskamrate, bevittnat detta iom de båda hade berättat kl ca 21 den kvällen då de blivt frågade vad som hände då de stängde cafeet..
2015-11-21, 02:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Domstolen vill ingenting. Den lyssnar på parterna och dömer. Har parterna inget nytt fastställer den tingsrättens dom.

Känns i alla lite skönt att veta att det inte blir på åklagarens hemmaplan i Hovrätten..

Inga kompisar där kanske.
2015-11-21, 02:32
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av depla
Känns i alla lite skönt att veta att det inte blir på åklagarens hemmaplan i Hovrätten..

Inga kompisar där kanske.

Kommer utgången bli någon annan i HR, isf - pga vad menar du?
2015-11-21, 02:46
Medlem
arkmikes avatar
Citat:

Brist på impulskontroll är också ett av mina spår. Att det handlar om en ångestproblematik är inte feltänkt med ett enormt behov att agera ut sexuellt, inte minst genom tvångsmässig onani i tid och otid för att åstadkomma spänningslösning; orgasm. Enligt den riktigt gamla psykopatibegrepp kunde man få höra att psykopaten var helt känslolös mot sin nästa pga ett mycket tidigt övergivande av modern och ingen ställföreträdare fanns till hands. .
Utan ett Du att knyta ann till återstod endast ett Jag.
Huruvida han är slug är tveksamt pga av hans svårighet att hålla sig
Vi kanske kan enas om en kraftig empatistörning tills vidare.
2015-11-21, 02:49
Bannlyst
Citat:
Kommer utgången bli någon annan i HR, isf - pga vad menar du?

Tycker bara det känns bättre ju längre från Skövde prövningen sker...
2015-11-21, 02:56
Bannlyst
Vet man ens om NB´s ex-fru och dotter lever? Har polisen varit i kontakt med dom? Han kanske har mördat dom oxå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in