2015-11-04, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Vad menar den Långström, som är en attentionlus, när han svamlar om "tvångsmässig onani"? Vad är skillnaden mellan det och icke tvångsmässig onani?
Om du känner ett behov av att tömma pungen men klarar av att vänta tills arbetsdagen är slut och du befinner dig i ditt eget hem så är det nog inte tvångsmässigt. (Kan kanske inträffa på försommaren med alla söta flickor med bara brunbrända ben.) Måste du göra det omedelbart på arbetsplatsen och du absolut inte kan skjuta upp det är det måhända tvångsmässigt. Jag är så fördomsfri att jag tror att det är fullt normalt onanerandet i sig.
2015-11-04, 21:01
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nej, prejudikat finns ej såvitt jag som amatör vet. Helt ärligt går jag på känsla. Således noll relevans vad jag tror kommer ske med den där JK-anmälan.
Jag tror att föreningen skjuter sig i foten som passar på att försöka utnyttja detta perfekta tillfälle.

När det gäller tidigare "gnäll" om tolkar, dvs under omhäktningsförhandlingar och polishörhör, så var det egentligen samma visa då - Samt jag blev också intresserad.
Därav kollade jag upp det då..
Om man begär ut dagboksbladet, samt läser polisförhör i FUP, framgår det att tolkar uteslutande från Sematix och Tolkförmedling Väst har använts (båda OK enl Kammarkollegiet) och är således i sin ordning enligt rättegångsbalken.

Enl rättegångsbalk som är aktuell idag, har det omöjligtvis begåtts något lagbrott i varje fall.
Har du glömt det här? Det var inte många dagar sedan vi diskuterade det: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6283662
Citat:
Språkföretaget Semantix är överst på listan över de företag som förmedlar tolkar till rättsväsendet i Västra Götalandsregionen. I Sverige finns det idag enbart tre rättstolkar på litauiska och två av dem är hemmahörande i Göteborg. P4 Göteborg har kontaktat alla tre tolkarna och deras svar är samstämmigt - ingen av dem har blivit tillfrågad om de kan tolka i Lisa Holm-målet.
Hur kan det omöjligtvis ha begåtts något lagbrott att anlita Semantix när Semantix använder sig av oauktoriserade tolkar?
2015-11-04, 21:02
Medlem
Citat:
Men det är inte frågan.
Suck.

Man måste tydligen vara övertydlig för att vissa här ska fatta.
Jag ger upp.
Men budskapet har gått fram till andra hoppas jag.

Det var precis det du frågade om. Du frågade efter skillnaden mellan tvångsmässig onani och icke tvångsmässig onani.
Vilket besvarades.
2015-11-04, 21:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Icka tvångsmässig onani är alltså helt vanlig onani som folk gör när de är lite sugna men inte har någon att göra det med just då.
Tvångsmässig onani är istället ett psykologiskt tvång. Det kan bero på massor med olika orsaker men kontentan är att det är en tvångsmässig handling pga en tillfällig eller varaktig psykisk störning.

Har det nämnts något om tvångsmässig onani i FUP:et eller i domstolsförhandlingen, varför detta intresse för frågan?

Du vet ju inte vad du snackar om. Man kan välja att runka trots att man har någon att knulla med, har du ens en kuk eller är du bara en helt vanlig fitta?

Huruvida IR var knullsugen eller inte vet vi inte, dock så kan det vara så att NB hade någon att knulla med men valde att runka i ladan, anledning oklart, men det måste inte handla om ett tvångsmässigt beteende.

Glöm inte att titta dig mellan benen, bra att ha koll.
2015-11-04, 21:06
Medlem
Konstigt att det fortfarande tycks råda förvirring bland polis, åklagare och den i fallet aktuella ( av polis "omtyckt") rättsläkare om vad snara och anbringat snöre är.
2015-11-04, 21:06
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Lisa har sannolikt heller aldrig varit i ladan. Att påstå att det är där mordet skett framstår som naivt.

Ja jag tycker ju att de långa blonda hårstrån som hittades i slaktrummet, att ifall det inte fanns hårrötter på dom som DNA testades och vist träff på Lisa, ja då borde man verkligen testa hårstråna mot Markus W's hårstrån iom han har nästan lika långt blondt hår som Lisa.

MW är jaktledare På Blombergs Säteri och har bla. hand om slaktrummet.

I FUP stavas hans förnamn Markus både med c och k

I FUP stavas hans efternamn Werjefeldt både med och utan d

Finns intervju med honom på dessa sidor i FUP:

237 +237 698

Mycket intressant läsning i FUP om denna person.

Dessutom intressant att han beskrivs så här:

FUP 112

För övrigt säger hon att Markus som håller på med jakten runt säteriet är en obehaglig
människa.
Det är bara en känsla som hon har. Hon har inte sett honom på länge men under
vintern när det fortfarande var jakttider var han inne och åt på caféet flera gånger.
2015-11-04, 21:07
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Om du känner ett behov av att tömma pungen men klarar av att vänta tills arbetsdagen är slut och du befinner dig i ditt eget hem så är det nog inte tvångsmässigt. (Kan kanske inträffa på försommaren med alla söta flickor med bara brunbrända ben.) Måste du göra det omedelbart på arbetsplatsen och du absolut inte kan skjuta upp det är det måhända tvångsmässigt. Jag är så fördomsfri att jag tror att det är fullt normalt onanerandet i sig.
Är det normalt att lägga satser med sperma på väggarna också då man smygtittar på flickor med brunbrända ben genom ett fönster som vetter mot kaféts ingång?
Är det normalt att tapetsera väggarna med sperma för att sedan inte torka bort den efter sig?
Jag anser att det indikerar en störning, tvångsmässig eller möjligen en skruvad hypersexualitet, för att inte tala om snusket, skithögen, den dåliga personliga hygienen > skitig och pervers litauer. GM.
2015-11-04, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har det nämnts något om tvångsmässig onani i FUP:et eller i domstolsförhandlingen, varför detta intresse för frågan?

Du vet ju inte vad du snackar om. Man kan välja att runka trots att man har någon att knulla med, har du ens en kuk eller är du bara en helt vanlig fitta?

Huruvida IR var knullsugen eller inte vet vi inte, dock så kan det vara så att NB hade någon att knulla med men valde att runka i ladan, anledning oklart, men det måste inte handla om ett tvångsmässigt beteende.

Glöm inte att titta dig mellan benen, bra att ha koll.

Jag försökte belysa skillnaden mellan tvångsmässig eller icke tvångsmässig. Icke tvångsmässig är för att du vill helt enkelt. Klart som fan att man kan vilja även om man har en partner. Trodde inte ens att det behövde sägas.
2015-11-04, 21:12
Medlem
Citat:
Ärligt talat. Bevisning mot mgm är stark, t.o.m. mycket stark skulle jag vilja påstå.

Skulle det vara möjligt att det hela är en cover up och konspiration. Självklart skulle det kunna vara så. Det skulle kunna vara så i 90+% av alla fall.
Men det finns inget som tyder på det. Kan vi bevisa att det inte är så? nej svårt att bevisa något det inte finns några som helst belägg för.

Specifikt:
Det finns inget dödsdatum.
Det finns ingen dödsorsak.
Det finns ingen analys av hur föremålen som hittas har spridits.
Det finns inga bevis på händelseförloppet.
Många av föremålen är hittade av pappa Holms vänner.
Vänner smutskastar också litauerna på deras "utstrålning".
Bilen saknar spår.
Vittnesmål går isär om bilar och tider.

Allmänt:
Vi vet att det går att plantera dna-bevis.
2015-11-04, 21:13
Medlem
Helt icke-apropå...alternativt scenario skulle kunna vara att GM, under knivhot, tvingat Lisa att lägga snaran om sin egen hals medan hon stod på ngt under röret. (Därav bara hennes dna på snaran) och sedan sparkat henne i knävecket för att hon ska tappa balansen (därav blåmärke i knäveck).
2015-11-04, 21:13
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Men det är inte frågan.
Suck.

Man måste tydligen vara övertydlig för att vissa här ska fatta.
Jag ger upp.
Men budskapet har gått fram till andra hoppas jag.

Sådan fråga, sådant svar...

Skillnaden som menas kan tänkas vara, är att vissa kan behärska sig tills dom kommer hem, får fritt fram under ansvarstagande form, ej uppseendeväckande/förargande/offentligt.

Sen finns då vissa som tex ställer sig i ett fönster på sin arbetsplats med en utvald utsikt, halvt/helt offentligt, prioriterar upp sin onani/tillfredsställelse bortom vad som är rimligt att förvänta sig av en psykiskt sund människa.

Med detta sagt ska dock understrykas att jag ej är någon expert inom ämnet "onani".
2015-11-04, 21:16
Medlem
Citat:
Det var precis det du frågade om. Du frågade efter skillnaden mellan tvångsmässig onani och icke tvångsmässig onani.
Vilket besvarades.

Det var en retorisk fråga. Ställd angående attentionlusens Långström fabulerande vittnesmål.
Retorik är inte polisers starka sida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in