Citat:
Ja, du kan ha rätt men eftersom ingen DNA finns tejpen så antar jag att han använt tunna plasthandskar för att kunna hantera den och behovet att ta av dom litet. Om han tagit av sig handskarna så borde det finnas DNA och fingeravtryck på diskbänken där hår och rep låg. Han kan ju ha satt på dom igen men då borde det inte ha blivit någon DNA på jackan. Har han knäppt upp byxorna utan handskar så borde det finnas delar av fingeravtryck och DNA på byxknappen och bältet.GM använde handskar under själva gärningen och vidrörde sannolikt också BO:s kropp under "akten" med handskar på för att stilla sina sjuka lustar då BO hängdes, kontamineringen av GM.s frus DNA på BO:s trosor indikerar detta, att GM vidrört BO då han haft sina byxor neddragna för att onanera.
GM slarvade dock, kanske tog han av handskarna för att lättare knäppa upp BO:s byxor.
Blodavsättningar på BO:s kläder kommer sannolikt från GM då han skrapat armarna under gärningen.
Utan handskar hade det funnits DNA överallt. Det som finns räcker för all del.
GM slarvade dock, kanske tog han av handskarna för att lättare knäppa upp BO:s byxor.
Blodavsättningar på BO:s kläder kommer sannolikt från GM då han skrapat armarna under gärningen.
Utan handskar hade det funnits DNA överallt. Det som finns räcker för all del.
Det är svårt att få ihop ett händelseförlopp som förklara DNA där det finns och där det inte finns. Man förstår att åklagaren hoppar över en ev. förklaring men jag förstår inte varför advokaten gjorde det.
Det är möjligt att GM skrapat armarna under gärningen men det var blåsigt den dagen så han borde ha haft en jacka.
Jag kanske hakar upp mig på onödiga detaljer men tycker ändå det är viktigt eftersom det handlar om mord och livstids fängelse.