2015-11-04, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det var inte frågan. Idiot.
Tvångsmässig onani innebär att man inte har kontroll över sitt onanerande utan har impulser och tankar som "tvingar" en person att utföra en viss handling. Fattar du nu ditt urbota korkade kretin?
2015-11-04, 20:51
Medlem
Citat:
Vad menar den Långström, som är en attentionlus, när han svamlar om "tvångsmässig onani"? Vad är skillnaden mellan det och icke tvångsmässig onani?

Icka tvångsmässig onani är alltså helt vanlig onani som folk gör när de är lite sugna men inte har någon att göra det med just då.
Tvångsmässig onani är istället ett psykologiskt tvång. Det kan bero på massor med olika orsaker men kontentan är att det är en tvångsmässig handling pga en tillfällig eller varaktig psykisk störning.
2015-11-04, 20:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Vad menar den Långström, som är en attentionlus, när han svamlar om "tvångsmässig onani"? Vad är skillnaden mellan det och icke tvångsmässig onani?

Han sa hypersexualitet eller sexmissbruk. Om han nu sagt tvång menar han i så fall att han onanerar fast han inte vill. Och då kanske det inte är så trevligt utan mer besvärligt eftersom man inte kan låta bli. Det blir ju ett slags tvång som medför att man kan göra saker som man annars inte hade gjort.
2015-11-04, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Tanken har slagit mig att pappans kompis som var i ladan vid 22-tiden, när den var avspärrad, och hittade två örhängen med hjälp av ljuset av sin mobiltelefon kan ha fejkat det.
I så fall för att få till stånd en noggrannare genomgång av ladan, som jag i sig inte har något större problem med.
Men det känns lite långsökt att pappan och kompisen skulle hunnit med att planera det i det intensiva letandet. Om inte kompisen tagit hela initiativet själv.
Ingen kritik från min sida, utan endast en känsla som återkommit.

Han fick ett infall att gå in och lyste med sin mobil och vips hittar han örhänget. Sicken tur, va.
2015-11-04, 20:54
Medlem
Kexet65s avatar
Kan inte släppa detta vittnesmål om hur Lisa återfanns i skåpet i byssjan .
"När jag öppnar dörren kände jag en lukt som jag känner igen att någonting är dött här inne. Vi kände att vi måste in här och titta. Jag tittar in och ser först klädskåp, till vänster ett bord och några stolar. Och så är det en bänk med lock på. Jag kände att där kan det nog vara som Lisa ligger eller något annat. Försiktigt för att inte förstöra några spår, tar jag mig till soffan och lyfte, där fanns inget. Det gjorde mig förvånad. Sedan tittade jag över utrymmet och tänkte jag skulle titta igenom alla skåp. Då var ett skåo öppet. Där låg massa kläder, ett skåp hög med kläder. Jag kollade dom andra skåpen, men det fanns ingen i någon av dem. Jag lyfte på klädhögen och där såg jag Lisa"
- "Så det var det sista utrymmet i boden som hon faktiskt var?"
- Ja, i det minst troliga utrymmet.
- Vi har sett bilder, kan du kort beskriva hur hon låg?
- Ja, hon satt med ryggen mot bakdelen av skåpet, lite snett, huvudet framåtlutat.

Sen fortsätter NLT:s reporter Semir Hasanbegovic:
"Vittnet fortsätter beskriva hur Lisa Holm låg i skåpet"

Vittnet igen:
- Vi funderade länge innan vi påbörjade det här, hur vi skulle få ut kroppen. Vi beställde rättsläkare till platsen. Vi funderade mycket på hur vi skulle göra. Det var trångt i skåpet och vi insåg att det skulle vara besvärligt. Vi funderade på om vi skulle såga eller hur vi skulle göra. Vi bestämde att göra ett försök att få ut Lisa för att minimera skador. Det var inte lätt. Vi var fyra stycken som fick hjälpas åt. Vi fick ta i allt vi kunde allihop........

Detta vittnesmål är från den kvinna (polis) som återfann Lisa i byssjan.
Jag förstår inte . Skåpet är 24 cm brett (24 CENTIMETER BRETT)!
Det är så fruktansvärt att tänka ens tanken på att Lisa återfanns under den klädhög vars bild florerat här på Flashback . HUR har hon överhuvud taget fått plats????

PS. Denna återgivna rapportering är från NLT:s live-uppdatering på torsdagen i förra veckan.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Är detta bekräftat?
Ja, det är återgivet av Aj och GJ i FUP.
Men bekräftat i den mening att det är riktiga uppgifter kan man inte påstå.
NB uppger dock det samma i förhör och rättegång.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Tvångsmässig onani innebär att man inte har kontroll över sitt onanerande utan har impulser och tankar som "tvingar" en person att utföra en viss handling. Fattar du nu ditt urbota korkade kretin?

Men det nämner inte attentionlusen Långström. Varför inte då - tror du?
2015-11-04, 20:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Då kanske du kan förklara detta med... för du har fel om enbart golvet! Och Lisas hårstrån... hur kom dom dit?
Ta dig en titt på snöret... det verkar ha varit knutet...

sidan 668 i fup
Till höger från mellanrummet sett, mot östra väggen, stod en diskbänk med två
tvätthoar. På bänkens södra kant låg ett munstycke till vattenslang, en skruvmejsel och
en rulle torkpapper. I högra (södra) tvätthon stod det gulbrunt vatten som täckte dess
botten, avloppet i tvätthon var tillstängt och det fanns inget avloppsrör monterat till
bänken. I vattnet kunde man se korta hårstrån från vad som såg ut att vara hår från djur.
Mellan tvätthoarna låg ett blått snöre, S208, med flera ändar. Dess ena ände låg ner i det missfärgade vattnet i högra tvätthon. På snöret fanns både Nerijus Bilevicius och Lisas Holms DNA i blandning samt ett hårstrå från Lisa Holm.

sidan 671 i fup med bild på snöret som ligger PÅ diskbänken
Text till bilden
Bild 27: Diskbänken mot östra väggen. På snöret, S208, som låg på bänken fanns en
blandning av Nerijus Bilevicius och Lisa Holms DNA samt hårstrå från Lisa Holm.
Mellan tvätthoarna säkrades ett långt ljust hårstrå, S163. Likaså säkrades ett hårstrå
under bänken, S165.

Balpressen knyter snöret runt balen. När man använder balen knyter man inte upp snöret, man skär av det, således mycket vanligt att det finns knutar på använda balsnören, det är således inget mysterium att det finns en knut på ett balsnöre.

Dock, om offrets DNA finns i knuten så blir den genast mycket mer intressant tycker jag.
2015-11-04, 20:55
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Personligen är han troligen GM eller inblandad i mina ögon men det är många frågetecken.

Om man inte kan förklara bort DNA så är han bunden till att ha hanterat kroppen. Det gå inte att binda honom till att ha begått mordet anser jag och detta är den stora bristen i utredningen (inte mitt fel).

Ingen DNA eller fingeravtryck på tejpen och ingen DNA på snöret runt halsen. Det finns heller inga spår runt Lisas hals och hud efter NB. Alltså inga starka bevis för den dödande handlingen. Det finns heller inga bevis från något fordon trots att det borde finnas på ratten och växelspaken. Konstigt om han skulle ha tagit av sig handskarna i bilen och även om han gjorde det så borde det finnas spår där han la dom. Hanskar hade han på sig i boden då inga spår av honom finns där heller.

Ska man hålla sig inom ramarna för de spår som finns så är andra tänkbara GM IB eller AB. Går man utanför och ser att det inte finns spår av någon för den dödande handlingen så kan det vara en okänd GM.
Litauerns frus DNA på BO:s trosor!!! Det formligen dräller av litauerns aka GM.s dna på BO:s kläder, på mordplatsen, på rep, Annan gärningsman funderar din lilla hjärna på, du är en idiot!
Alla som har blivit dömda för mord som inte filmats i realtid under gärningen skulle med din logik släppas fria.
Det här handlar om ett fall med tung bevisning, det begriper alla med ett uns av sunt förnuft, det har inte du uppenbarligen. Förnuft alltså.
2015-11-04, 20:57
Medlem
Citat:
Men det nämner inte attentionlusen Långström. Varför inte då - tror du?
För att det är en fullständig självklarhet, naturligtvis. Skulle man behöva nämna allt du inte förstår dig på skulle rättegången aldrig ta slut. Eller vilken är din konspiratoriska förklaring?
2015-11-04, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den person som sågs komma ut från ladan den där söndagskvällen uppges ha haft en jacka på sig om jag inte minns fel. Blåa jeans och en jacka som var ljusare blå än jeansen, rätta mig om jag har fel.
Korrekt, Janne med kvittot som även körde förbi en tjej med vindtäta kläder s.350 (312).
2015-11-04, 20:59
Medlem
Citat:
Han fick ett infall att gå in och lyste med sin mobil och vips hittar han örhänget. Sicken tur, va.

Ärligt talat. Bevisning mot mgm är stark, t.o.m. mycket stark skulle jag vilja påstå.

Skulle det vara möjligt att det hela är en cover up och konspiration. Självklart skulle det kunna vara så. Det skulle kunna vara så i 90+% av alla fall.
Men det finns inget som tyder på det. Kan vi bevisa att det inte är så? nej svårt att bevisa något det inte finns några som helst belägg för.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in