Kan inte släppa detta vittnesmål om hur Lisa återfanns i skåpet i byssjan

.
"När jag öppnar dörren kände jag en lukt som jag känner igen att någonting är dött här inne. Vi kände att vi måste in här och titta. Jag tittar in och ser först klädskåp, till vänster ett bord och några stolar. Och så är det en bänk med lock på. Jag kände att där kan det nog vara som Lisa ligger eller något annat. Försiktigt för att inte förstöra några spår, tar jag mig till soffan och lyfte, där fanns inget. Det gjorde mig förvånad. Sedan tittade jag över utrymmet och tänkte jag skulle titta igenom alla skåp. Då var ett skåo öppet. Där låg massa kläder, ett skåp hög med kläder. Jag kollade dom andra skåpen, men det fanns ingen i någon av dem. Jag lyfte på klädhögen och där såg jag Lisa"
- "Så det var det sista utrymmet i boden som hon faktiskt var?"
- Ja, i det minst troliga utrymmet.
- Vi har sett bilder, kan du kort beskriva hur hon låg?
- Ja, hon satt med ryggen mot bakdelen av skåpet, lite snett, huvudet framåtlutat.
Sen fortsätter NLT:s reporter Semir Hasanbegovic:
"Vittnet fortsätter beskriva hur Lisa Holm låg i skåpet"
Vittnet igen:
- Vi funderade länge innan vi påbörjade det här, hur vi skulle få ut kroppen. Vi beställde rättsläkare till platsen. Vi funderade mycket på hur vi skulle göra. Det var trångt i skåpet och vi insåg att det skulle vara besvärligt. Vi funderade på om vi skulle såga eller hur vi skulle göra. Vi bestämde att göra ett försök att få ut Lisa för att minimera skador. Det var inte lätt. Vi var fyra stycken som fick hjälpas åt. Vi fick ta i allt vi kunde allihop........
Detta vittnesmål är från den kvinna (polis) som återfann Lisa i byssjan.
Jag förstår inte

. Skåpet är 24 cm brett (24 CENTIMETER BRETT)!
Det är så fruktansvärt att tänka ens tanken på att Lisa återfanns under den klädhög vars bild florerat här på Flashback

. HUR har hon överhuvud taget fått plats????
PS. Denna återgivna rapportering är från NLT:s live-uppdatering på torsdagen i förra veckan.