2015-11-04, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av choiz_88
Grattis !!

Tack fina du!
Citera
2015-11-04, 16:00
Medlem
Blir så himla glad för alla som får besked.
Måste vara magiskt skönt!
Önskar så att vi alla snart får veta, detta är oerhört smärtsamt att dagarna bara går och inget händer.
Hur ska man stå ut?
Detta är inte mänskligt att låta oss leva så här, undrar hur många som verkligen har förståelse för denna psykiska påfrestning som vi tvingas leva med för att vi älskar någon som kommer från ett annat land.....
Jag förstår inte hur det är tänkt att vi ska orka leva med detta, hur ska man kunna leva ett normalt liv med jobb och allt annat ansvar när man är alldeles trasig av längtan och saknad....
Finns ingenting normalt med detta som vi tvingas utstå ......
Vidrigt blev livet, när det skulle vara den lyckligaste delen av våra liv....
Har inga ord för hur detta känns och hur illa det påverkar mig
Citera
2015-11-04, 16:36
Medlem
Då var det klart!

Ansökan 2014-10-29
Mejl för intervju 2015-04-20
Intervju 2015-05-07
Beslut 2015-11-04
Citera
2015-11-04, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vmax666
Då var det klart!

Ansökan 2014-10-29
Mejl för intervju 2015-04-20
Intervju 2015-05-07
Beslut 2015-11-04

Grattis! Fyfan va skönt!

Vi ligger några dagar efter er (ansökte 141103).

Vilken enhet hade ni?
Citera
2015-11-04, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingaa
Grattis! Fyfan va skönt!

Vi ligger några dagar efter er (ansökte 141103).

Vilken enhet hade ni?

Vi hade Solna!
Citera
2015-11-04, 17:05
Medlem
Citat:
Vi hade Solna!

Ok dök det upp ett mejl från MIG?
Hur vet man vilken typ av beslut man får?
Citera
2015-11-04, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingaa
Ok dök det upp ett mejl från MIG?
Hur vet man vilken typ av beslut man får?

Jag har haft kontakt fram och tillbaka om att söka besöksvisa under på gående Ut ansökan.
Och fått ok enligt migr samt ambassaden i Thailand.

Vi bestämde förra veckan att vi skulle söka besöksvisa då jag ring växeln för någon vecka sedan.
Och frågat om vårt ärende. Och fått svaret att i år var det väldigt liten chans.
Och vi ville ju fira julen tillsammans och jag hade inte möjlighet att åka.

Men innan damen var på väg till Bangkok och jag köpt biljett så skickade jag ett mail till migr igen och frågade. Nu är jag på väg att göra en ansökan för besöksvisa och innan jag lägger ut en del pengar på detta finns det någon möjlighet att visat blir färdigt innan besöksvisat blir klart.

Fick svar samma dag. Du har fått handläggare idag. Hon ringde sedan mig och frågade efter chatt loggar samt bilder. och jag hade detta färdig då jag tänkt söka besöksvisat senare i veckan.

Så jag skickade detta i måndags och fick beslut idag per mail då jag har en fulmakt att ta del av allt.
Citera
2015-11-04, 17:45
Medlem
Du skrev att du var tvungen att skicka chatloggar och bilder, gjorde ni inte det redan vid intervjun??

Citat:
Jag har haft kontakt fram och tillbaka om att söka besöksvisa under på gående Ut ansökan.
Och fått ok enligt migr samt ambassaden i Thailand.

Vi bestämde förra veckan att vi skulle söka besöksvisa då jag ring växeln för någon vecka sedan.
Och frågat om vårt ärende. Och fått svaret att i år var det väldigt liten chans.
Och vi ville ju fira julen tillsammans och jag hade inte möjlighet att åka.

Men innan damen var på väg till Bangkok och jag köpt biljett så skickade jag ett mail till migr igen och frågade. Nu är jag på väg att göra en ansökan för besöksvisa och innan jag lägger ut en del pengar på detta finns det någon möjlighet att visat blir färdigt innan besöksvisat blir klart.

Fick svar samma dag. Du har fått handläggare idag. Hon ringde sedan mig och frågade efter chatt loggar samt bilder. och jag hade detta färdig då jag tänkt söka besöksvisat senare i veckan.

Så jag skickade detta i måndags och fick beslut idag per mail då jag har en fulmakt att ta del av allt.
Citera
2015-11-04, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsecure22
Du skrev att du var tvungen att skicka chatloggar och bilder, gjorde ni inte det redan vid intervjun??

Min flickvän hade det med sig vid intervjun. Och det titta bara på det och gav det tillbaks till henne.
Så de scannade inte.
Citera
2015-11-04, 19:17
Medlem
OK då ska man tvinga på dem det eller scanna in allting själv?? Eller har du något råd???

Citat:
Min flickvän hade det med sig vid intervjun. Och det titta bara på det och gav det tillbaks till henne.
Så de scannade inte.
Citera
2015-11-04, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsecure22
OK då ska man tvinga på dem det eller scanna in allting själv?? Eller har du något råd???

Jag kopierade bilder från Facebook samt lite från Skype loggen klistra in detta i ett word dokument som jag sedan sparade i PDF format. Det tog två dagar efter det att jag fick handläggare så mitt råd är att din flick/pojkvän ger dig en fullmakt. Så kontaktar handläggaren dig när det är dax att bifoga extra matrial.
Citera
2015-11-05, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsfageln-51
Följdfrågan blir då hur många är det som får förtur?

10%?
20%?
30%?

Det måste ju vara massor som får förtur om det är förklaringen till de långa väntetiderna för vissa.

Enligt enhetschefen i Solna som jag pratade med så stämmer det att det är "massor" som har fått förtur. Hon påstod då (början av oktober) att de nästan bara hade tid att hantera förturer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in