2015-11-04, 06:33
Medlem
niceanddices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Aivaras Bilevičius

Kollade runt lite på nätet, Både Nerijus och hans fru verkade ha facebook samt har konton kvar men inga bilder, NB finns även kvar på vk.com men hans lille bror finns det inte många spår av någon anledning, tittar man på NB:s facebook och bilder på han och hans ryska fru så får man intryck att NB är känslomässig sökande person och på nåt sätt tror jag att hans fru är ingen han egentligen önskar ha som fru. Hon ser ju inte ens bra ut, så enligt mina förlåt egoistiska tankar så har jag svårt att tro att han tänder på henne tillräckligt mycket och tittar man på musik som han lyssnar på och postat så handlar det om kärlek och på sätt och vis överdriven kärlek som finns i sagor som dessa låtar handlar om. Jag kan ryska och förstår på sätt och vis och känner nästan att jag kan måla upp en scenario på en person som NB och hans tankar samt självinsikt som är väldigt långt borta från verkligheten.
Det jag tror och ser är en person som är blåögd för snäll samt lojal och lever inte sitt eget liv, jobbar och sliter och har en fru som han inte tänder tillräckligt på, drömmer om något annat i stil med Lisa Holm, tittar man på hans vk.com ryska facebook så är det sexiga tjejer och sidor men inget vålds porr vad jag kan se. Han kan ha möjligtvis fått någon slags psykbryt och gjort detta samt spårat ut, med tanke på bilder man set i FUP och som vissa skrivit i denna tråd så är han rätt destabiliserad person och har säkert spårat ut efter att bara jobba och hänga med sin konstiga bror och en fru han egentligen är trött på att se dagligen. Så visst kan det tror jag bli knas och utagerande beteende. Men i övrigt så ser hans bror mer falsk och sociopat aktig ut om man bara tittar på bilder. NB:s fru ser tyvärr ut som en tjej som gör vad som helst för att behålla en för henne någorlunda enligt henne bra man, för hon kan inte få bättre tror jag att hon tror.

Vet inte om jag har fel men ja all fokus är just i media är på NB, jag är väldigt nyfiken på vad Aivaras N gjort. På sätt och vis så säger helheten om att alla dessa 3 vet egentligen exakt vad som hände. Anser dessa skyldiga alla tre. Riktiga svin, men dom kommer inte att leva ett bra liv resten av deras liv oavsett vad rätten kommer fram till.
2015-11-04, 07:06
Medlem
Citat:
Mamman förresten - hon är nu konfronterad med den överväldigande bevisningen som sonen har emot sig, har fått hans otvetydiga skuld till flickmordet utpekad för sig, och begriper väl hon också att han är skyldig bortom alla tvivel, och bör ligga jävligt lågt med några försvarstal i någon media fortsättningsvis. [/i]

En svensk tidning var över under sommaren och gjorde hemma-hos-reportage där modern bekymrade sig över hälsan hos henne själv och maken, mördarens far, och ojade sig över hjärtproblem och sömnlöshet. Underförstått - hennes familj var utsatt för medias häxjakt och sonen oskyldig. Primitiva människor. Primitivt allt. Vedervärdigt.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2015-11-04 kl. 07:14.
2015-11-04, 07:17
Medlem
exquisitelys avatar
Citat från Rönnbäck 25 augusti:

- Det här har gått till på något annat sätt än vi vet. Det kommer att visa sig när allt lyfts fram dagern med allt större tydlighet.

Vad syftar hon på här och har det visat sig med allt större tydlighet?

http://www.expressen.se/gt/vi-har-en-bild-av-hur-det-har-har-gatt-till/
2015-11-04, 07:21
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Ok. Konstigt dock att Nerijus inte verkar ha fattat att sökinsatserna var samordnade. Trodde han på allvar att MP skulle lämna Martorp för att han sade att det vaf genomsökt? Killen måste ju vara rejält korkad. Eller så fick han panik när de närmade sig Lisa.

Panik är nog rätta beskrivningen, och jag tror inte han förstått att allt var samordnat, utan att MP är civila/fristående och därmed "ofarliga" människor, vilket möjligtvis var något som NB förutsatte för att samla ihop sig och våga sig fram.

Korkad blandat med oinsatt i hur det fungerar i Sverige, skulle jag påstå.

För övrigt är det helt vanligt förekommande att militär bistår en större sökinsats, oavsett vem målsägare i ett brottmål är.
2015-11-04, 07:21
Medlem
Märkligt också att lillebrodern var med storebrodern när de låtsade leta efter mask samt vid den ödesdigra konfrontationen med MP på Martorp strax före LH:s hjälm, jacka och kropp hittades.

Citat:
Ursprungligen postat av niceanddice
Kollade runt lite på nätet, Både Nerijus och hans fru verkade ha facebook samt har konton kvar men inga bilder, NB finns även kvar på vk.com men hans lille bror finns det inte många spår av någon anledning, tittar man på NB:s facebook och bilder på han och hans ryska fru så får man intryck att NB är känslomässig sökande person och på nåt sätt tror jag att hans fru är ingen han egentligen önskar ha som fru. Hon ser ju inte ens bra ut, så enligt mina förlåt egoistiska tankar så har jag svårt att tro att han tänder på henne tillräckligt mycket och tittar man på musik som han lyssnar på och postat så handlar det om kärlek och på sätt och vis överdriven kärlek som finns i sagor som dessa låtar handlar om. Jag kan ryska och förstår på sätt och vis och känner nästan att jag kan måla upp en scenario på en person som NB och hans tankar samt självinsikt som är väldigt långt borta från verkligheten.
Det jag tror och ser är en person som är blåögd för snäll samt lojal och lever inte sitt eget liv, jobbar och sliter och har en fru som han inte tänder tillräckligt på, drömmer om något annat i stil med Lisa Holm, tittar man på hans vk.com ryska facebook så är det sexiga tjejer och sidor men inget vålds porr vad jag kan se. Han kan ha möjligtvis fått någon slags psykbryt och gjort detta samt spårat ut, med tanke på bilder man set i FUP och som vissa skrivit i denna tråd så är han rätt destabiliserad person och har säkert spårat ut efter att bara jobba och hänga med sin konstiga bror och en fru han egentligen är trött på att se dagligen. Så visst kan det tror jag bli knas och utagerande beteende. Men i övrigt så ser hans bror mer falsk och sociopat aktig ut om man bara tittar på bilder. NB:s fru ser tyvärr ut som en tjej som gör vad som helst för att behålla en för henne någorlunda enligt henne bra man, för hon kan inte få bättre tror jag att hon tror.

Vet inte om jag har fel men ja all fokus är just i media är på NB, jag är väldigt nyfiken på vad Aivaras N gjort. På sätt och vis så säger helheten om att alla dessa 3 vet egentligen exakt vad som hände. Anser dessa skyldiga alla tre. Riktiga svin, men dom kommer inte att leva ett bra liv resten av deras liv oavsett vad rätten kommer fram till.
2015-11-04, 07:24
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Märkligt också att lillebrodern var med storebrodern när de låtsade leta efter mask samt vid den ödesdigra konfrontationen med MP på Martorp strax före LH:s hjälm, jacka och kropp hittades.

Han kan ju ha ljugit; kom så letar vi mask men vi gör det här borta istället?
Senast redigerad av exquisitely 2015-11-04 kl. 07:30.
2015-11-04, 07:24
Medlem
Citat:
Aivaras Bilevi?ius

Skumt med brodern som han inte såg för han var på rummet hela tiden, och inte nämnt om bilen varit borta, tror båda är inblandade på något sätt här.
Senast redigerad av HallowHallow 2015-11-04 kl. 07:26.
2015-11-04, 07:28
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Till advokatens försvar så fick hon inte så mycket att jobba med, hans historia är att han aldrig har träffat LH, han satt hemma när mordet begicks och har ingen aning om någonting. Det är ganska svårt att trolla bort DNA-bevis, vittnesuppgifter, avsaknad av alibi från frugan, misstänkt beteende m.m.

Jag vet faktiskt inte vad hon skulle kunna trycka på, det har mest handlat om att hitta oklarheter i förundersökningen och på så vis minska trovärdigheten av bevisen, överlag var det en ganska bra insats enligt mitt tycke. Man hade kanske kunnat hitta andra experter men det har hon nog försökt och det är nog en ganska begränsad budget hon har fått röra sig med.

Det går ju att lägga till att hennes problem är större än att försöka hitta en alternativ expert, eftersom de båda anlitade bara kunde erbjuda en alternativ (om ens det?) tolkning av en redan genomförd undersökning. Till skillnad från ett annat rättsfall där det förekom en "experternas strid" (barnläkarfallet) gick det här ju inte att hitta några alternativa tolkningar av undersökningsresultatet och ingen konkurrens att tala om inom professionen.

Som vanligt kokar kvaliteten på processen ner på den interna kvalitetsstyrningen. Att den granskats stärker snarare bevisningen än försvagar. Det är inte någon dålig sak.
2015-11-04, 07:28
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
...och ändå säger han i förhör att han inte har det. Det måste vara någon missuppfattning. Det är väl en nationalitetsmärke som åsyftas och som han inte har.

Edit:
Det fanns ju inget L, klant.

nationalitetsmärke
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nationalitetsm%C3%A4rke

Inget L i LT?

Jag ser att du har fått ris redan, du borde ha läst noggrannare eller gått och lagt dig tidigare.
Senast redigerad av softmoon 2015-11-04 kl. 07:31.
2015-11-04, 07:54
Medlem
H.Poirots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Inget L i LT?

Jag ser att du har fått ris redan, du borde ha läst noggrannare eller gått och lagt dig tidigare.

Det har förekommit en bild på NBs registreringsskylt. Det står LT men är inte alls så uppseendeväckande som vissa har gett sken av. Skylten ser svensk ut i övrigt.
2015-11-04, 07:58
Medlem
mjohan84s avatar
Hur stor är chansen att en svensk gärningsman hade klarat ur sig detta ?
Tänker då hur man är insatt i rättsväsendet, hur han borde ha betett sig inför DNA-beviset, typ erkänt att han försökt våldta henne eller liknande och att det gick överstyr

Tänker även på det språkliga, sedan på möjligheterna på att få bort kroppen .

Men det viktigaste av allt kanske valet av försvarare, en svensk hade säkerligen sett till att få typ silbersky, denne hade nog kunnat få detta att stranda i frikännande dom eller medhjälp alternativt dråp ?
2015-11-04, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Hur stor är chansen att en svensk gärningsman hade klarat ur sig detta ?
Tänker då hur man är insatt i rättsväsendet, hur han borde ha betett sig inför DNA-beviset, typ erkänt att han försökt våldta henne eller liknande och att det gick överstyr

Tänker även på det språkliga, sedan på möjligheterna på att få bort kroppen .

Men det viktigaste av allt kanske valet av försvarare, en svensk hade säkerligen sett till att få typ silbersky, denne hade nog kunnat få detta att stranda i frikännande dom eller medhjälp alternativt dråp ?

Så kallade stjärnadvokater vinner inte fler mål än lokala förmågor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in