2015-11-04, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men jobbade han verkligen u en annan id i England; var det inte så att han då han togs för 'speeding' uppgav att han hette 'Svinius' el nåt ditåt?

Han påstod sedan att det inte var han utan hans "alias" var en kompis han bodde hos. Det kanske var så i hans värld. Det märkliga är att båda dessa personer uppvisade identiska fingeravtryck.
2015-11-04, 01:49
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Resultaten talar i någon mån för att tejpbitarna 5503/26565–15/S039 och tejpbiten
5503/26565–15/S219 kommer från samma rulle (Grad +1)

Tejpbiten 5503/26565-15/S219 hade utseende och uppbyggnad
av vävstrukturen som överensstämde med tejpen på rullen
5503/26565-15/G107 och tejpbitarna 5503/26565-15/S039, men
ändarna kunde inte sammanpassas. Några särskiljande olikheter
iakttogs inte.

Tejpbitarna 5503/26565-15/S229 och 5503/26565-15/S011 hade
annan ytstruktur än tejpbitarna 5503/26565-15/S039, tejpbiten
5503/26565-15/S219 och tejpen på rullen 5503/26565-15/G107
och särskilde sig också sinsemellan.

Räcker det för åtal med den här tejpbiten?

Det börjar likna tejpmysteriet i Vatchareeya Bangsuan-fallet.
Två olika rullar alltså och ingen reagerar.
2015-11-04, 01:53
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är inte alls ovanligt att mannen pressar kvinnan att kolla på porr tillsammans med honom. Det läser man/hör man om jämt, och jag har även haft väninnor som har berättat sådant för mig.

Det finns många typer av övergrepp
många män som tycker sig vara huvuden över kvinnor
2015-11-04, 01:57
Medlem
Flamsans avatar
Militären brukar vara de första som rings efter när det behövs folk till skallgångskedjor.
Innan MPS vilka tror ni det var då som sökte efter försvunna pensionärer, barn osv ingen alls ?
Och med tanke på att det fortfarande finns ett förband i Skövde är det helt naturligt att militärer var med.
Exet var yrkesmilitär och har gått många skallgångskedjor och andra sök. Och i regi av militären. Alltså hel plutoner som skickas ut.

Sen måste jag fråga är vissa hellt jäkla hjärnbefriade?
IR har läst fup och slasken och har garanterat haft assistenter som också läst det plus"supersnuten" och kom inte på ett bättre försvar. Alltså om det funnits spår av någon annan hade hon skrikit ut det från hustaken.
Och att IR inte tog upp vad vissa fråga efter beror med största sannolikhet att det inte var viktigt. Bara i era huvuden är det viktigt. Typ vad div jönsson hade för sig.

Och att det saknas namn på vissa av gästerna kan vara för att de inte har med saken att göra och inte behöver få sina namn utfläkta på FB av foliehattar.
2015-11-04, 01:59
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
SÅ lokalt begränsat är det väl inte? Däremot stämmer det ju att feodalismen aldrig nådde upp över en viss gräns - minns inte nu om det var Dalälven, men det bör ha varit däromkring i alla fall. Detta med mäktiga godsherrar som har arrendebönder/torpare och en massa andra underlydande knutna till sitt gods, är typiskt de bördiga områdena i södra Sverige.

Tänk vad vilsen den herren skulle vara i min värd på Stockholms gator.
Och tänk vad han missar genom att ridda på den högsta hästen, underbar vild spontanitet

Tycker det är lågt att han inte vittnat. Det hade varit intressant, men varför beblanda sig med småfolk
2015-11-04, 02:01
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Du har inte läst fup alltså? Sid 902, tydliga litauiska plåtar finns på Sharanen.

...och ändå säger han i förhör att han inte har det. Det måste vara någon missuppfattning. Det är väl en nationalitetsmärke som åsyftas och som han inte har.

Edit:
Det fanns ju inget L, klant.

nationalitetsmärke
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nationalitetsm%C3%A4rke
Senast redigerad av PeterNoster 2015-11-04 kl. 02:06.
2015-11-04, 02:03
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Utlämningsavtal? Menar du att litauern har något att stå till svars för i Litauen också?

Förmodligen menar du utvisningsverkställighet, och där finns inga hinder. Att Litauen skulle förfalla till en skurkstat utanför EU skall vi kanske inte tro.

Dessutom finns en möjlighet att (om han döms och domen vinner laga kraft) att NB överförs till ett Litauiskt fängelse. Detta måste i så fall NB önska sig, men det bör gå bra, det också.

Det kan till å med eventuellt leda till en prövning i Litauen om jag fattat rätt
2015-11-04, 02:05
Medlem
Flamsans avatar
AJ är väl en uppkomling en som tjänat sina pengar.
Dom ingår inte i några finare kretsar.
Hur många gods de än köper.

Och de enda som kryper för överklassen är de som är jämnåriga med de gamla grevarna och baronerna och möjligtvis har gårdar som de arrenderat sedan 1900 kallt.

Ge er eller om ni ska kasta skit se till att få ordning på hur det verkligen ser ut bland både rika och godsägare.
2015-11-04, 02:08
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det enda som jag egentligen tycker är svagt och oklart är joggerskans historia, den sågar jag totalt, hon beskriver ju en bil som inte ens är i närheten av hans bil och jag tror den storyn är falsk.

Det stärker dock att han är skyldig isåfall, eftersom enda gången han skakat på huvudet under rättegången är när den historien dragits upp.

skulle detta vara en tv-serie hade det kommit fram att just den historien varit planterad och att huvudskakningarna avslöjat honom hahaha

Då ser vi olika på den saken.
Jag är övertygad om att jon talar sanning, vet du varför
Jo! Jag avskyr bilar soecielt då extra fula bilar som jag sldrig skulle lägga på minnet.

Om mån har en blå Audi eller blå Volvo
Skulle jag nog inte kunna säga vilket.

Däremot ett ansikte eller en doft skulle sitta etsat. Den typen av iaktagelse vi beskriver är inget som borde vara förknippat med mord.

Om hon kunnat sia hade hon nog tittat nogare
2015-11-04, 02:14
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
414
Lars noterade att bilen var utländsk, han såg att ett L fanns med som nationstecken på skylten och säger att den kanske kan ha varit polsk eller liknande.

PL alltså inte LT.
IL Israel
LV Lettland
NL Nederländerna
L Luxemburg
Senast redigerad av PeterNoster 2015-11-04 kl. 02:43.
2015-11-04, 02:22
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Vad har det där ältandet med fallet att göra? Hur vet du att Lisa var en ängel?

Det fanns inga fotspår.
Inte efter NG heller.
2015-11-04, 02:49
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
...och ändå säger han i förhör att han inte har det. Det måste vara någon missuppfattning. Det är väl en nationalitetsmärke som åsyftas och som han inte har.

Edit:
Det fanns ju inget L, klant.

nationalitetsmärke
Nej för det fanns ett LT på registreringsskylten.
Läser du ens vad du lägger länkar till?
Litauen är med i EU sedan 2004 så därför behöver dom inget nationalitetsmärke när dom kör i Sverige som är med i EU sedan 1995. Det räcker med att det sitter på nummerskylten.
Snacket i förhören var om nummerskyltar vad jag kan hitta.

"Enligt ett förslag till ändring av konventionen skall märket i framtiden kunna ingå i registreringsnummerskylten. Inom EU har man redan infört en sådan regel, genom det blå fält med EU-stjärnorna och nationalitetsmärket som finns till vänster på nyare registreringsskyltar i de flesta medlemsländerna. Dessa räcker som nationalitetsmärke inom unionen och EES, men utom EU/EES skall fortfarande ovalt märke enligt ovan användas."

Då återstår frågan. På vilken sida i fup förnekar han att han har ett L?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in