2015-11-03, 14:41
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Har någon här inne koll på vilket utlämningsavtal Sverige har med Litauen?

Utlämningsavtal? Menar du att litauern har något att stå till svars för i Litauen också?

Förmodligen menar du utvisningsverkställighet, och där finns inga hinder. Att Litauen skulle förfalla till en skurkstat utanför EU skall vi kanske inte tro.

Dessutom finns en möjlighet att (om han döms och domen vinner laga kraft) att NB överförs till ett Litauiskt fängelse. Detta måste i så fall NB önska sig, men det bör gå bra, det också.
2015-11-03, 14:42
Medlem
RobertoSavianos avatar
Det enda som jag egentligen tycker är svagt och oklart är joggerskans historia, den sågar jag totalt, hon beskriver ju en bil som inte ens är i närheten av hans bil och jag tror den storyn är falsk.

Det stärker dock att han är skyldig isåfall, eftersom enda gången han skakat på huvudet under rättegången är när den historien dragits upp.

skulle detta vara en tv-serie hade det kommit fram att just den historien varit planterad och att huvudskakningarna avslöjat honom hahaha
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
varför vill de utvisa mannen? men låter alla afrikaner få stanna, oavsett brott.

De flesta icke-svenskar som utför grova brott såsom mord, våldtäkt etc utvisas oftast efter avtjänat straff, oavsett hudfärg. Sen kommer vi till den humana aspekten.
Enligt EU:s regler får ett EU-land aldrig utvisa en person till en diktatur eller ett hårt krigsdrabbat land (Läs: Eritrea, Somalia, Kongo eller Syrien mfl.)
Om personen i fråga haft uppehållstillstånd i ett annat EU-land innan Sverige, så kan denna utvisas till det landet, kan vara anledningen till att många flyktingar kommer papperslösa, för att dölja sådana saker och stanna i Sverige oavsett brott.
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tror inte att jag kommer att behöva en brottsmålsadvokat i mitt liv, men har för säkerhets skull lagt namnet "Rönnbäck" på minnet för att inte välja henne!

Tore Brandtler är dock ett namn att lägga på minnet.
Hans spontanitet visade sig tydligt när han direkt ifrågasatte hur det är ställt med relevans gällande försvarsadvokatens inkallade rättsläkare-expertis, då dennes kunskapsbrist till den kriminaltekniska delens betydelse gav sig till känna.
2015-11-03, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Mycket bra skrivet!

Naturligtvis vill en sådan person verka trevlig, ordentlig och genompräktig på alla sätt utåt sett. Precis detta lyckades Nerijus alldeles utmärkt med.

Detta med att han skulle känna medlidande med den hårt drabbade familjen Holm är idel tomma ord. Han bryr sig inte ett dugg om detta utan har endast sig själv i åtanke, men han säger så därför att han vet att det låter bra.

Totalt tomma ord från honom utan någon som helst mening bakom dessa.
Tack för det!
Det jag håller dock inte alls med om det sista. Jag hoppas vi förstår varandra ändå, men ...

Dessa orden är inte tomma och saknar inte mening, han står upp och pissar på dem och alla drabbade. Bara för att han tror sig själv tjäna på det. Han misshandlar något vi alla delar - Språket. Dess ära, tillit, mening och betydelse. Någon den mest primitiva inföding vet att man inte gör oavsett språk ursprung eller annat som kan särskilja jorden runt. Något ett djur aldrig gör, ljuger : Rakt av och rätt ned klockrent kalejdoskopisk som bara en psykopat i spegellandskap. Han skjuter ispilar som sårar och söndrar.

Det är förvisso hans rättighet i denna kulturen men behöver inte komma naturligt för alla att ta till sig den rätten. För många skulle det nog kunna vara spiken i kistan att höra denna känslosamma utvikning och få gåsleverproletärens känsloregister tryckta i halsen.
2015-11-03, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Utlämningsavtal? Menar du att litauern har något att stå till svars för i Litauen också?

Förmodligen menar du utvisningsverkställighet, och där finns inga hinder. Att Litauen skulle förfalla till en skurkstat utanför EU skall vi kanske inte tro.

Dessutom finns en möjlighet att (om han döms och domen vinner laga kraft) att NB överförs till ett Litauiskt fängelse. Detta måste i så fall NB önska sig, men det bör gå bra, det också.

Skrev så fel det bara gick. Menar givetvis utvisningsverkställighet. Tack för infon

Tänker dock på Schürrer. Hon ville ju väl stanna i Sverige? Så det är inte den dömdes vilja?
2015-11-03, 14:44
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det enda som jag egentligen tycker är svagt och oklart är joggerskans historia, den sågar jag totalt, hon beskriver ju en bil som inte ens är i närheten av hans bil och jag tror den storyn är falsk.

Det stärker dock att han är skyldig isåfall, eftersom enda gången han skakat på huvudet under rättegången är när den historien dragits upp.

skulle detta vara en tv-serie hade det kommit fram att just den historien varit planterad och att huvudskakningarna avslöjat honom hahaha

Falsk är den nog inte. Hon är ju relativt osäker om det är NB som stannar henne. Kan lika gärna vara någon annan. Men att hon blev stannad ser jag ingen anledning att tvivla på.
2015-11-03, 14:45
Medlem
Bastanizs avatar
Om inte den här NB psykopaten blir dömd lr får utvisning kommer Sverige bli världens sämsta land inom brottsfall.
Det här kan vilken kotte som helst räkna ut att psykopaten har mördat LH så det ska inte ens finnas mer tvivel på gärningsmannen.
2015-11-03, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Falsk är den nog inte. Hon är ju relativt osäker om det är NB som stannar henne. Kan lika gärna vara någon annan. Men att hon blev stannad ser jag ingen anledning att tvivla på.

Hon var säker på sin sak när hon mötte honom i rättssalen. Men vid fotovisningen i förhör var hon osäker. Det är ju en sak att se en bild på en person och en annan att se hen IRL
2015-11-03, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
nej det stämmer ej.

Läste du hela inlägget? Eller du struntade i det?
Det finns förklaringar till varför det ser ut som det gör!

http://www.aklagare.se/PageFiles/12783/R%C3%A4ttsPM%202013%205.pdf <-
Läs sid. 26 så kanske du förstår bättre.
Senast redigerad av chrisemil 2015-11-03 kl. 14:50.
2015-11-03, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Men betänk OM det mot förmodan skulle vara sant att han inte vet, vad fan ska han då säga?? Däremot borde då försvaret göra ett MKT bättre arbete med att försöka hitta förklaringar. Det kanske inte har varit den bästa försvarsadvokaten han haft, hon har iofs fått NOLL tid på sig också...
Dom har ju försökt, men det brister med lögner hit och dit. plus att hans fru och bror avslöjade honom plus allt DNA. Blir inte så svårt att hitta mördaren då
2015-11-03, 14:47
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä

Hon pekade dock ut honom med 110 procent säkerhet så den biten skulle i så fall vara falsk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in