2015-11-03, 20:15
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Oavsett om NB är skyldig eller inte så är det för mig tydligt och klart att:
* NB aldrig hade en chans, man dömde honom med en gång
* Utredningen gick inte ut på att söka brett utan på att hitta olika typer av bevis och indicier som pekade mot de tre litauerna
* NB fick aldrig en rättvis rättegång, han var dömd på förhand och mycket av det som talade för honom tog man inte upp.

Ex: Några vittnen sa att det var en bil av "hantverkartyp" som stod utanför ladan vid aktuell tid.
MEN ett annat vittne som också sett en ljusgrå bil utanför ladan säger enligt FUP ATT HAN ÄR SÄKER på att det INTE var Litauernas bil eftersom han känner igen den. Varför tar man bara med det första påståendet och inte det andra. Varför bemöter inte försvarsadvokaten alla felaktiga påståenden? Men det är klart att hon var mycket ensam. Hon hade behövt ha en assistent som hade stenkoll på FUP och alla detaljer. När åklagarsidan har två personer bör väl även försvarssidan ha det? Det är grundläggande kunskap i förhandlingsteknik att man alltid bör vara minst lika många som på motståndarsidan.

Det var tyvärr också tydligt att vare sig åklagaren eller försvarsadvokaten hade läst FUP ordentligt, åklagaren pratade i videoklipp om sin "utredning", det verkade vara en mer begränsad sanning än det som framställs i FUP.

Jag har alltid, tills idag, trott på rättsäkerheten i Sverige men inser nu att det är en chimär. en illusion.

Finns inget i utredningen som tyder på en annan gärningsman! Varje spår man nystar i leder ut i nada. Konstigt att 35-åringen setts av flertalet vittnen i bil, när han säger sig ha varit hemma. Och satt 10 DNA-spår minst på Lisa, varav flera å kläderna insida.

Nej, detta är ett solklart fall!

Varenda spår som lett till 35-åringen har visat sig gå att bekräfta
2015-11-03, 20:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inget straff är tillräckligt för en person av detta slag.

Precis Susan för han var den som dömde sig själv först. Det gjorde han meddetsamma han tog tag i Lisa. Rätten gör bara vad dem måste.
Jag hoppas att det lilla flickebarnet har kunnat se ovanifrån.
Många änglarna stå vid Familjen Holms sida för all framtid för vad dem fått gå igenom är det värsta tänkbara.[/quote]

Han gjorde det ja!

När han inledde detta som kom att leda till hennes fruktansvärda död så dömde NB sig själv. Detta gjorde han av egen fri vilja.

Familjen Holm har gått igenom något som ingen av oss skulle vilja genomgå. Dessa tre familjemedlemmar har för alltid fått sina liv förändrade.

LH själv skall vi bara inte tala om. P. g. a. att hon "uppfyllde" en verkligt farlig och vidrig mans sjuka "ideal" kom hon att bli mördad och hennes döda kropp skändad.

Finns inget straff i svensk lagstiftning som skulle vara ett tillräckligt straff för en sådan person som NB är.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-11-03 kl. 20:17.
2015-11-03, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Ursprungligen postat av worked
Har så jävla svårt att se att han ska, plocka in henne i ladan, dra en runk, döda henne, sätta sig och skita, sen paketera ihop henne och köra iväg henne på 25min.

18.26 - samtalet från Lisa
18.50-55 var bilen borta.

Joggaren har dessutom tagit fel på hans bil, som han själv anmärkte på idag.

För mycket DNA och skit som pekar åt hans håll så han har nog gjort det, men en del saker är rätt konstiga.
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
18.50-55 var bilen borta. Var väl då han var hemma för att hämta kniven....

Vittnet sa ju specifict att det var en sån där bil med bara förar- och passagerarsäte, bara fönster i fram. Något som MGM också påpekade i dag efter lunch, att joggaren tydligt pekat ut fel bil.

18.26 kommer felringning. Ge det 3min till innan något verkligen händer säg 18.29.
18.50-55 var bilen borta. Säg 18.55 så måste han ha lastat in henne runt 18.50.

18.29-18.32 Tar tag i henne och släpar in henne på något vänster, gör henne medvetslös
18.32-35 Ställer sig och runkar (med sjukt andrenalinpåslag? Knappast).
18.35-45 Har ihjäl LH genom att hänga henne
18.45-50 Sätter sig och skiter, tar ner henne och börjar kolla för att lasta ut LH
18.50-55 Flyttar ev bilen och drar därifrån, kanske drar en extra koll om något ser konstigt ut

Att hinna med att runka och skita med fullt andrenalinpåslag inom 20min ger jag ju inte mycket för. Kan ju vara så att han faktiskt inte drog en skit just då men något stämmer inte. Han borde vara ren psykopat med grova störningar för att få ihop allt det där.
2015-11-03, 20:17
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hovrätten för Västra Sverige har fastställt att normalstraffet för mord är 15 år. I detta fall finns det försvårande omständigheter som utdraget lidande och värnlöshet så något annat än livstid kommer inte på fråga.

HD har inte prövat något mål sedan den nya lagändringen. Det är fler Hovrätter som bedömt straff för mord men det ser inte ut som dom är eniga.
2015-11-03, 20:18
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Min ironi gick kanske inte fram, ber om ursäkt för det.
Jag förlöjligade IR:s del i slutpläderingen där hon tar upp Flashback.

Vem vet om inte kärringen själv vässat sina argument här i tråden, argumenteringen låter onekligen likt några av de mest geggiga tankegångarna som vädrats här!
Medlem
Finns faktiskt inte ett enda bevis på att han har dödat henne.. I bästa fall finns bevis för att han vid något tillfälle har rört vid hennes byxor och jacka... Borde inte tingsrätten se till det som faktiskt Är ?
Sen blod på rör eller snöre mm. kan ju bero på andra saker.. som att han skurit ned kroppen eller andra förklarliga orsaker.. men inget bevisar att han faktiskt var den som tog hennes liv.. eller?

sen får man ju inte glömma att han har alla möjligheter att ändra sin historia i en eventuell hovrätt.. En vassare försvars advokat... och helt plötsligt ett minne av och ett erkännande av förflyttning av kropp eller motsvarande.. eller?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag fiskar inte efter att AB är mördaren, snarare en medhjälpare i någon del. Ofattbart att AB:s fingeravtryck fanns på brillorna men inte NB:s. Någonstans har jag en känsla av att alla tre är inblandad på något vis.
Fast jämför man AB:s förhör med NB:s så ser man ju en enorm skillnad. AB är väldigt öppen och säger till och med att han gillar att se på våldsporr. Han har ingen som helst anledning att erkänna det. Men hans bror svarar nekande och kort i princip på alla frågor.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joh80
Våldsporr med bundna kvinnor hittas garanterat inte hos alla män, eller hos alla kvinnor som ser på porr. Det handlar om bilder som sparats på datorn, inte om bilder som bara råkat komma upp. Dessutom denna sortens bilder kommer inte upp på vilken porrsida som helst

Det var väl inte nedsparat utan det fanns i cache-minnet.

Bilder sparas i cacheminnet ja, och ligger på datorn för att vid annat tillfälle ladda en sida snabbare.
Jag förstår vad som menas, men att det hittas på datorn är inget konstigt egentligen om man besöker porrsidor frekvent.
Med det sagt så tycker jag att dessa bilder är bland de svagaste bevisen mot NB, sen finns det andra starkare intressanta bevis som man hellre bör lägga vikt vid, vilket man gjort.
2015-11-03, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joh80
Våldsporr med bundna kvinnor hittas garanterat inte hos alla män, eller hos alla kvinnor som ser på porr. Det handlar om bilder som sparats på datorn, inte om bilder som bara råkat komma upp. Dessutom denna sortens bilder kommer inte upp på vilken porrsida som helst

Det var väl inte nedsparat utan det fanns i cache-minnet.[/quote]

Exakt. Jävla klåparadvokat som inte kan ha sönder det där. Skulle du kolla av 1000st datorer med samma profil som han har, kan du ge dig fan på att det på i princip alla som då inte kört med "privacy" kommer ligga såna bilder i cachen.

Vad var det, 2-3 bilder? Skulle man dömma folk efter det får vi dömma hela landet
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Vem vet om inte kärringen själv vässat sina argument här i tråden, argumenteringen låter onekligen likt några av de mest geggiga tankegångarna som vädrats här!

Ja, jag var inne på det lite innan också, väldigt lika argument om man jämför dom rakt över.
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Som sagt - du bekräftar ännu en gång att du med hull och hår sväljer det media väljer att betona, och polisens teorier och utredningsarbete.

Jag läser förundersökningen och ser vilka bevis som finns. Att du drömmer om DNA och blodspår från andra personer betyder inte att det finns där. Alla bevis talar för att det är just NB. Jag förstår inte varför du tror att det finns en konspirationsteori när alla bevis emotsäger denna teori. Jag har läst innantill. Hur förklarar du hans blod på insidan av hennes byxor? Dna på snöret som dödade Lisa? och alla andra bevis som finns.[/quote]

Att fel människa eventuellt sitter häktad; att även fel människa döms för mord är knappast något unikt - trots omfattande "bevisning". Men det antar jag att du hört talas om?
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Här är det en gammalt rike, med historik där man ställer upp för de högvördiga. Den här dåliga utredningen och det snabba tunnelseendet hade inte kunnat hända i Dalarna, Halland eller i någon storstad. Det kan bara hända i Västergötland, Kinnekulle. Den aspekten har helt bortsetts från.

Kanske för 100 år sedan, men din teori faller då AJ inte tillhör de "högvördiga"...

Detta är en greve på Kinnekulle och inte en wannabe som AJ
http://www.kinnekullehembygd.nu/bilder/malning2.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in