2015-11-03, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det är bara att följa den här tråden för att se att rasism har bäring i misstankarna mot mgm och i åtalet. Polisen har inte försökt att överbrygga sociala o kulturella barriärer. Tvärtom - de har gjort allt för att de misstänkta ska må dåligt.
Det är inte ens utrett om pappa Holm skakade på huvudet, som han gjorde i rätten, i häktet mot den tilltalade.

Är själv från NB:s grannland. Påverkar mig för helvete inte om misstankarna mot honom - bevis är bevis. Du tror att alla inom polisen är svenska? Alltså var kommer din teori ifrån om att detta handlar om rasism?

Allt tydde på rätt GM i Boden.
Allt tydde på rätt GM i Engla-fallet.
Allt tydde på rätt GM i Haga-fallet.

Vilket ursprung hade dessa?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
DNA är rättssäkert. Så länge han inte förklarar hur han har sölat ner lisas kläder och speciellt det som är innanför hennes byxor så kan vi väl i alla fall anta att han har varit i närheten av henne. Men du går igång på motsättningar trots att de simpla förklaringarna oftast är det som är sanningen.

Jag avsåg rättsprocessen.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joh80
Jag har också noterat det.

Även om allt pekar mot NB i och med dna på Lisas kläder från honom tycker jag att man inte riktigt kollat vidare på en del vars alibi varit tveksamma. Många av dessa Jönssons tycker jag har luckor i sina alibin.

Jag har också fått nyliga (ett par dagar sedan) upplysning om att den spanska (boende i Dubai) sonen Alfons* De* Coral* (AJs fru's son) var i Blomberg den 7 Juni. (detta har, enligt uppgiftmeddelaren, meddelats polis, ÅK och advokaten)

Det konstiga är att ingen av dom som deltog på middagen den 7 Juni på godset berättat att ADC var på middagen, dock berättar IB att hon hjälpt AJs fru den 7 Juni att förbereda en middag till 12 personer, men i FUP är det bara 6 personer som omtalats deltagit i middagen och så GJ och hans dotter som inte var med på middagen men som kom ca kl 19 och sedan lämnade godset kl ???
.
Jag minns att jag tidigare hört att en av sönerna var arg över att han inte fik vara med på middagen men vilken av sönerna det rör sig om vet jag inte.
Och det finns ju en till son (AJs son) CJ som inte als har varit på tal, hur var det med honom och middagen? var han inte bjuden ? och om inte varför? Men kanske han bara var förhindrad.
Senast redigerad av Theforeigner 2015-11-03 kl. 11:37.
Medlem
Citat:
Det är bara att följa den här tråden för att se att rasism har bäring i misstankarna mot mgm och i åtalet. Polisen har inte försökt att överbrygga sociala o kulturella barriärer. Tvärtom - de har gjort allt för att de misstänkta ska må dåligt.
Det är inte ens utrett om pappa Holm skakade på huvudet, som han gjorde i rätten, i häktet mot den tilltalade.
Undrar om du skulle tänka likadant om det var din dotter som hade blivit hängd av svinet. Klart som fan att de ska må dåligt. Är meningen att man ska må bra efter att brutalt ha mördat och hängt en oskyldig flicka?
2015-11-03, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Desperation från advokaten som övertalat henne att vittna i sista stund, riktigt obehagligt.
Kommer en detaljerad beskrivning av hur "illa behandlad o pressad" hon blev vid förhöret där hon berättade sanningen, att hon inte vågade säga annat. Lär också komma en detaljerad berättelse om söndagskvällen, när NB "var hemma". Tillrättalagd beskrivning. Sen kommer hon att låta sjuk, utbränd o trött...trött av "drevet", av att alla vet vilka de är, att hon känner sig hotad osv. Förmodligen är hon också instruerad att rikta misstankar mot yngre brodern - så det överensstämmer med advokatens olika utspel.
Tror att hennes berättelse kommer att bli till försvarets nackdel - åklagaren o målsägarbiträdet drar bara nytta av hennes försök att ändra sin story och de återupptar de gamla förhören - där hon inte gav NB alibi. Undrar hur hon kommer att kunna leva med lögnen? Helt obegripligt!

Jag delar dina reflektioner.

Jag tror inte Irina har kapaciteten att komma ihåg vad hon sagt i tidigare förhör, eller komma ihåg det hon fått veta att Inger Rönnbäck behöver/vill skapa tvivel om.

Sen så tror inte jag att Irina och folk som dessa Litauer har moraliska dilemman eller ens tänker över det lidande som Lisa Holm och hennes anhöriga blivit drabbade av. Det rör sig om enkla och primitiva människor som lever från hand till mun, och det som oroar Irina är hur hon ska överleva ekonomiskt.

Hennes vittnesmål blir en av de diskutabla processmetoder som pågått under denna rättegång, och kommer slå sönder det minsta tvivel om den åtalade hade alibi. Nu vet vi att han inte var hemma hos lilla frun och såg på film och spelade TV spel.

När de ändå har henne på tråden kan åklagaren eller målsägarbiträdet fråga henne om vad hon har för teorier om att hennes DNA hamnat på Lisas trosor.
2015-11-03, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Absolut, detta påverkar helt klart.

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är just detta jag försöker spåna i. Hon begår potentiellt just nu brott av grov art, för vilket 4 år i fängelse kan föreligga.

Visst tar rätten detta i beaktande? Dvs. att hennes trovärdighet sjunker rätt rejält?
2015-11-03, 11:35
Medlem
softmoons avatar
Citat:

Det är lönlöst att försöka med dig, det måste ha hänt dig något. Hur mår du?
Var finns bevisen för att pappan var i häktet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Expressen har just nu en nyanserad analys.

Det verkar vara en mycket skicklig försvarsadvokat som yttrar sig.
Han kanske kan försvara NB i hovrätten, om det går så långt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Min teori:

Nerijus mördade flickan (han tänkte säkert inte göra det men blev lite fel). Åkte hem och insåg vad han hade gjort så han berättade för frun och sin bror.

Anledningen att bror och fru inte ville vittna i första läget var att dom inte ville blanda sig i detta och bli åtalade för att dom skyddade brottsling. Men nu har frun ångrat sig lite och känner att hon ska försöka en sista gång att hjälpa sin man.
Min teori är att han berättar senare på kvällen/natten. Frugan går med på att ge ett falskt alibi och brodern följer med till Martorp för att röja undan bevis aka "leta mask".
2015-11-03, 11:36
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Min teori:

Nerijus mördade flickan (han tänkte säkert inte göra det men blev lite fel). Åkte hem och insåg vad han hade gjort så han berättade för frun och sin bror.

Anledningen att bror och fru inte ville vittna i första läget var att dom inte ville blanda sig i detta och bli åtalade för att dom skyddade brottsling. Men nu har frun ångrat sig lite och känner att hon ska försöka en sista gång att hjälpa sin man.

Tecken som jag ser det på att hon är i beroende ställning till sin make.
Ungefär som äpplet faller nte långt från trädet.
Ja vet inte? Men jag själv är sexuellt frigjord och behöver inte porrfilm mm
För att gå igång.
Här verkar det vara en gemensam vana.
Då undrar jag hur vanligt det är?
Det kan nog förklaras om man har ett skitdåligt sexliv, enformigt och dant.
vilket hon vittnat om.

Skulle aldrig orka leva med en man som jag inte kan attrahera sexuellt och får jobba arslet av mig för att han ska få upp den som sen på fyllan trackar mig.

Nått är fel här
2015-11-03, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Är själv från NB:s grannland. Påverkar mig för helvete inte om misstankarna mot honom - bevis är bevis. Du tror att alla inom polisen är svenska? Alltså var kommer din teori ifrån om att detta handlar om rasism?

Allt tydde på rätt GM i Boden.
Allt tydde på rätt GM i Engla-fallet.
Allt tydde på rätt GM i Haga-fallet.

Vilket ursprung hade dessa?

Här är det en gammalt rike, med historik där man ställer upp för de högvördiga. Den här dåliga utredningen och det snabba tunnelseendet hade inte kunnat hända i Dalarna, Halland eller i någon storstad. Det kan bara hända i Västergötland, Kinnekulle. Den aspekten har helt bortsetts från.
2015-11-03, 11:38
Medlem
Citat:

Du fortsätter med ditt svammel.
http://www.expressen.se/gt/nerijus-lisas-pappa-slapptes-in-i-arresten/

Polisen tog uppgiften på allvar och utredde den eftersom det skulle vara oerhört allvarligt att släppa in någon obehörig i arresten.
– Det vore väldigt konstigt och uppseendeväckande. Så när vi fick höra om det kollade vi uppgiften. Och vi har inte hittat något som överhuvudtaget talar för att det har hänt, säger Lars Johansson.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in