Citat:
Ursprungligen postat av
LOE2
Jo, men hon har ju valt strategin att måla upp en konspiratorisk omvärld. Därmed får hon ju en trovärdighetsuppgift - hur sannolikt är det att hennes offer/klient råkat ut för en så inkompetent och direkt illvillig omvärld ? Jag tror inte att hon väcker sympati/respekt - snarare tvärtom.
Bevisningen vilar ju på faktiska, tekniska bevis. Hon borde ha koncentrerat sig på att försvaga dessa på ett professionellt kliniskt sätt. Jag (och kanske många fler) uppfattar henne mest som bitter och grälsjuk.
Jag delar den uppfattningen i mycket. Jag är ingen juridiskt kunnig person, eller ens påläst i rättsprocesser men amatörmässigt skulle jag vilja säga att i detta fallet, som försvarsadvokat skulle man nog klarat sig bättre desto enklare man håller det. Fokus på vitala delar, och utöva kreativitet i dom vitala delarna.
Att peka ut lillebror, polis, boende på Blomberg osv osv, gör bara att allt rasar som ett gigantiskt korthus i orkanen som åklagare och målsägarbiträde blåst upp.
Hon borde fokuserat på att luta endast två kort mot varandra, noggrant och grundligt?