2015-11-03, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Eftersom jag aldrig uttrycker mig lika fint som dig, hahaha, så finner jag det vedervärdigt - även om jag förstår att det inte är lätt och att det är hennes jobb, hitta brister och väcka tvivel.
Men hon låter mer som en alternativteoretiker än en försvarsadvokat.

Hon har hängt alldeles för ofta här!
2015-11-03, 16:56
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, det AJ berättade om hände när GJ var på väg till godset, det NB berättade om hände på väg från godset.

Det var alltså GJs dotter som körde bilen. Den hade nog inte NB sett förut.
2015-11-03, 16:56
Medlem
RobertoSavianos avatar
Det som hon missar är ju att väcka tvivel, det gör man ju lättast genom att presentera alternativa teorier. Det har hon helt struntat i.

Istället har hon svingat vilt och delat ut smockor åt alla möjliga håll.

Skulle man sammanfatta hennes försvar så är hennes teori att det är en sammansvärjning mot hennes klient mellan media, polisen, brodern, de mystiska hämndlystna lituaerna, NLC och den hemliga inbrottstjuven som tre veckor tidigare brutit sig in i deras hem och snott DNA.

I mean, Come on...

Sett flertalet användare här som trollat fram bättre förklaringar och det är inget gott betyg
2015-11-03, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nej, det tjänar inget alls, vad jag hört i pläderingen. Min uppfattning är dock att detta är ett mål som aldrig kan komma att tjäna MGM i någon väsentlig del. Som sagt, materialet är vad det är.

Ja, hon har ju inte haft någon större hjälp av klienten direkt.
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Kan någon förklara för mig hur MGM kan veta att godsägarens son kom hem till godset och åkte lika snabbt?
Hur kan MGM veta att sonen satt på passagerarsidan och att det var dottern som körde bilen?

Detta sker vid 18.50-19.00 på söndagen. om jag inte tar miste

???

Frugan berättade det när han kom hem?

Det händer inte så mycket i livet så man lägger märke till allt som sker på vägen när man tar sina rökpauser.
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Ja, två halvlekar med spel mot öppet mål och mutade motspelare, som det tycks.

Det är inte mycket som talar för att Nerijus Bilevicius är oskyldig, men det är inte heller mycket som tillåtits komma fram som talar till hans fördel. Uppenbarligen har man ganska tidigt bestämt sig för att det är han och ägnat ett jättearbete på att ta fram fakta som talar mot honom. Trots att man ganska tidigt måste ha haft DNA och annat som stöd så har åtalet skjutits upp: man har velat vara hundra procent säker på att nita honom. Det känns som det är hela Sverige mot en litauisk gästarbetare som tidigt fick misstankar riktade mot sig.

Men bristerna i utredningen kastar en skugga över polisarbetet. Tänk om det nu inte var han som mördade Lisa Holm? Det finns trots allt en liten risk att han blir oskyldigt dömd. (För dömd blir han och hovrätten kommer att fastställa tingsrättens dom och högsta domstolen kommer inte att bevilja prövningstillstånd). Om den verkliga mördaren inte ens blir lagförd, vilka intressen har då överambitiösa poliser och ylande vargflockar tjänat?

Det ryktas att pappan inte är vem som helst och det är han inte heller. Redan samma kväll kunde han samla kollegor från det militära för att hjälpa till i sökandet och eftersom han var känd hos polisledningen så kunde man hoppa över det obligatoriska "men vänta och se, de brukar dyka upp efter några dagar". Polisen var på plats några timmar efter försvinnandet och när Missing People började sitt sökande var många av hans vänner och bekanta med i sökandet.

Så långt, så väl! Men om polisutredningen har påverkats av pappans sociala ställning så motverkar det familjens och hela samhällets intressen: att den verkliga mördaren blir dömd och fängslad. Desto tidigare man bestämde sig för att sätta fast Nerijus Bilevicius desto större är sannolikheten att de förutfattade meningarna har påverkat slutresultatet. Och som någon skrev, inte ens om någon träder fram och erkänner så skulle det ändra någonting.

Totalförsvaret har bestämt sig för att denne är den skyldige , men sanningen är inte vad man gör den till.

Jag vet inte om jag håller med om att man bestämde sig för Nerijus så tidigt. Lisa försvann på söndagen. Först på fredagen plockade man in TRE personer. EN av dem blev kvar till sist...
2015-11-03, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Inger Rönnbäck alltså, vad är det för sjuk känslokall hagga?
Jag skiter i om det är hennes jobb, hon borde förfan avsäga sig detta fallet då hon VET att han är skyldig till 100%.

Att ha mage att säga framför Lisas familj att "hon kan ha levt i flera dagar efteråt" är så jävla vidrigt så jag spyr.

Äcklig människa.

Hade det inte varit hon så skulle det vara någon annan. Jag förstår inte riktigt vad som är så upprörande, såhär går det till. I hennes yrkesroll gör hon inget som höjer ögonbryn.
2015-11-03, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Hade det inte varit hon så skulle det vara någon annan. Jag förstår inte riktigt vad som är så upprörande, såhär går det till. I hennes yrkesroll gör hon inget som höjer ögonbryn.

Just pga de ska ju avsäga sig sitt uppdrag om de tror dennes klient är skyldig.

Eller du tror på fullaste allvar att hon tror NB är helt totalt oskyldig?
2015-11-03, 17:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Eller nej, jag ändrar mitt tidigare påstående. Tänker inte ge henne någon cred. Jisses! Bara att lyssna på henne blir man ju galen av.
Är det någon som ärligt talat tror att det kan bli en friande dom?
Hahahaahaha. Ja, jag har så bedrövligt svårt för att lyssna på henne. Kan du kanske titta på en bild istället så blir det bättre?
http://images.scribblelive.com/2015/10/28/0a13ccec-30c4-470a-bced-86e228110c94_800.jpg
2015-11-03, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag vet inte om jag håller med om att man bestämde sig för Nerijus så tidigt. Lisa försvann på söndagen. Först på fredagen plockade man in TRE personer. EN av dem blev kvar till sist...

Dom bestämde sig redan den 8:e. Läs fupen - anmälan.
2015-11-03, 17:01
Medlem
Måste säga att försvararen Inger sköter sitt jobb perfekt.
Ingen annan som fattar att hon gör det som måste göras för att rättegången ska vara korrekt.
Alla vet att den åtalade är skyldig men hur skulle det se ut om han hade en försvarare som inte gör sitt jobb.
2015-11-03, 17:01
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
BRA av IR!
Hon fick med det mesta. Missade bara några detaljer.
Moppens senfärdiga 1h långa undersökning, skorna + några till.

Missade också att de 10 Lisa's tillhörigheter som hittades längs grusvägen inte hade något DNA eller fingeravtryck från MGM.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in