2015-11-03, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Man skulle kunna säga att hon gör vad hon kan med det material som finns. Det material som är.
Jo, men hon har ju valt strategin att måla upp en konspiratorisk omvärld. Därmed får hon ju en trovärdighetsuppgift - hur sannolikt är det att hennes offer/klient råkat ut för en så inkompetent och direkt illvillig omvärld ? Jag tror inte att hon väcker sympati/respekt - snarare tvärtom.

Bevisningen vilar ju på faktiska, tekniska bevis. Hon borde ha koncentrerat sig på att försvaga dessa på ett professionellt kliniskt sätt. Jag (och kanske många fler) uppfattar henne mest som bitter och grälsjuk.
2015-11-03, 17:02
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Just pga de ska ju avsäga sig sitt uppdrag om de tror dennes klient är skyldig.

Eller du tror på fullaste allvar att hon tror NB är helt totalt oskyldig?

Vad en försvarare har för tankar i hjärnan är svårt att sia om. Hon är bunden till sin klients version och jag tycker hon försöker göra sitt bästa för att framföra och försvara den.
2015-11-03, 17:02
Medlem
Bevisningen är gedigen och jag är helt övertygad om att man fick tag på rätt person. Dock kvarstår litegrann misstanken att brodern/hustrun visste lite mer än de velat medge.

Åtminstone hustrun borde åka dit för medhjälp eller åtminstone skyddande av brottsling.

Jag tror inte att man fick fram hela händelseförloppet, men å andra sidan är det svårt när man inte var där och gärningsmannen förnekar allting och med ett mordoffer.

Eftersom gärningsmannen förnekar allting lutar det väl åt överklagan och en rättegång till.
2015-11-03, 17:03
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Missade också att de 10 Lisa's tillhörigheter som hittades längs grusvägen inte hade något DNA eller fingeravtryck från MGM.

Kan enkelt förklaras med att han haft handskar. Svårare att förklara de 10 spår som finns på henne. Eller hur?
2015-11-03, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Dom bestämde sig redan den 8:e. Läs fupen - anmälan.

Snabbt jobbat!
Som sagt,man skall inte underskatta magkänsla
2015-11-03, 17:04
Medlem
Citat:

Nej det tror jag inte. Det tror jag ingen advokat i hela landet hade trott men en försvarare ska han ha. Det handlar inte om vad en advokat tror personligen utan det handlar om att advokaten ska hålla sin klients talan.

Jag vet advokater som varit smått säkra på sin klients skuld men ändå fått dessa friade. Det spelar ingen roll, det är deras jobb.
2015-11-03, 17:05
Medlem
Citat:

Du kan inte mena allvar, då skulle vi bara ha korkade, spåndumma advokater.
Medlem
anmärkningsvärt att IR inte tror på sin klient...
är inte det tjänstefel??? från AB:s rapportering:

" Har han då någon del i det här?
- Det är inget han har visat men jag tänker ändå, om det är så att han har varit tvungen eller ombedd att städa upp åt någon efter att det har hänt någonting så kunde det vara så att han har en viss del i det här, till exempel at han skulle hjälpa sin bror.
"

hon lär väl hävda brott mot griftefriden i HR....
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det är rätten som dömer. De ska inte döma efter Flashback eller media. Du och andra glömmer det.

Du måste vara dum i huvudet på riktigt, tror du verkligen att dom går efter media och flashback. Du kallar Poliskåren för inkompetenta. Och även GW, Leif silbersky, och samtliga experter för rasister. Även vi andra i tråden, bara för att alla är övertygade att han är skyldig till mordet på Lisa.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bankomaten
Vet någon om det har ifrågasatts att allt har hunnits med på en timme?

All teknisk bevisning lutar åt att det är åklagade men tycker att det verkar så osannolikt att någon skulle kunna mörda någon så brutalt (med sexuellt motiv och onanerat), kört i väg henne och hunnit hem på en timme.

Och våga göra det halv sju när det är ljust i en lada där andra jobbar. Hur säkra är de på tidpunkten?

Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Om man hade funnit främmande DNA +4 på Lisas kläder, rep mm så hade man ju topsat fler människor tills man hade en matchning alt hade mordet förblivit olöst.

NB hade inte varit misstänkt i den situationen. NFC-teknikern sa igår under rättegången att man inte har funnit okänt DNA.

Man hittar bara det DNA som man söker efter, i detta fall misstänktas och BO.
Okänt DNA vad är det!
Antigen matchar det eller åxå inte.
Självklart har man inte tagit med det som inte matchat i fup.
2015-11-03, 17:07
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeaponX
Måste säga att försvararen Inger sköter sitt jobb perfekt.
Ingen annan som fattar att hon gör det som måste göras för att rättegången ska vara korrekt.
Alla vet att den åtalade är skyldig men hur skulle det se ut om han hade en försvarare som inte gör sitt jobb.

Du känner personligen inte att hon brister totalt gällande strategi, logik och framförallt retorik?

Jag skulle vilja påstå att advokat inger Rönnbäck var värdelös när det gäller alla tre. Hon framstår som riktigt inkompetent och jag skulle aldrig i livet kunna tänka mig att ha henne som försvarsadvokat.

Jag säger det inte för att jävlas. Jag hade faktiskt tyckt att fallet hade blivit intressantare och rättvisare om det hade varit en kompetent försvarsadvokat.
2015-11-03, 17:07
Medlem
Jag hoppas han får nått straff i fängelset också. Isoleringscell hade varit passande eller en grov misshandel varje dag. Kan inte förstå varför det finns såna sjuka människor som bara måste få utlopp för sina vidriga fantasier. Stackars flicka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in