2015-11-03, 16:45
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Kan man fälla någon på enbart tekniska bevis. Det verkar så.
Men det medför ju en oerhört dålig rättsäkerhet.
Man blir då utlämnad till polisen, allt hanger på att alla poliser både gör allt korrekt och att de har 100 %-ig integritet.
Finns det inga korrupta poliser i Sverige?
Kan vi vara säkra på det?
Inte en enda?

Vad skulle vara ett bättre alternativ än teknisk bevisning menar du?
2015-11-03, 16:45
Medlem
En sak är att läsa igenom IR:s slutplädering, en annan att höra ljudklippet: http://www.expressen.se/gt/rattegangen-om-mordet-pa-lisa-holm/

Man blir ju stum!
2015-11-03, 16:46
Medlem
Alltså det här som Rönnbäck hävdar har läckt till Flashback från utredningen, vad är det? Är det inte tvärtom så att det har läckt väldigt lite från den här utredningen. Vilket till viss del förklaras av att de stora tidningarna inte har lika bra källor inom polisen på mindre orter som i någon av storstäderna.
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du har tjatat om skärp. Hitta ett eget och gör en Robin Williams!

Nu övergår du till att en arbetare inte har sett Lisa i skåpet, men du missar att påpeka att han aldrig gick in i boden!
Har du totalt missat att det gjorde inte kriminalteknikern SOM GICK IN I BODEN heller innan hon lyfte på kläderna?
http://postimg.org/image/704v5uf0t/

Fy fan asså. Att bara trycka in en liten död tjej i ett sådant skåp borde ge livstid
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Så hur många tror han släpps ur häktet i väntan på dom?

INGEN MED IQ HÖGRE ÄN EN FISKMÅS!
Det finns inte en chans i helvete att han släpps. Bevisningen är för massiv!
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Tycker det är HELT JÄVLA SINNESJUKT att hon försöker vinkla det som att media dömt NB under förundersökningen.

Hon är väl snarast den enda som försökt att påverka media med massa lögner om att bevisningen inte är speciellt stark osv. Vilket lurat bland annat GW osv.

Herregud vad inkompetent hon är.

Ja verkligen helt sinnes!! Det har i själva verket varit tvärtom.
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det naturliga hade varit att lämna plasten på Martorp, helst kvar på kroppen. Varför lämna hjälm och jacka, och ta med plasten? Helt ologiskt.

Det lämpliga svaret blir att kroppen kan ha packats ur plasten i bilen, vid byggboden = plasten blev kvar i bilen. Tills vidare..
2015-11-03, 16:47
Medlem
Theforeigners avatar
IR:

Det är en massiv insats mot 35-åringen.
Här sitter åklagare, flera poliser, hela dagarna, stirrar och flinar. Jag tycker det är under all kritik, det är ovärdigt svensk polis, säger RÖnnbäck

16:40, 3 November 2015
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Förstår att det inte är lätt utifrån rådande förutsättningar men denna plädering är inte så mycket en plädering i sak utan mer en fråga om att kritisera diverse personer i utredningen, även om man tycker att det finns belägg för det hjälper det inte hennes klient nämnvärt i sak.
Eftersom jag aldrig uttrycker mig lika fint som dig, hahaha, så finner jag det vedervärdigt - även om jag förstår att det inte är lätt och att det är hennes jobb, hitta brister och väcka tvivel.
Men hon låter mer som en alternativteoretiker än en försvarsadvokat.
Medlem
L.Kollbergs avatar
Jag är väldigt besviken på advokatens slutplädering. Det är väldigt halvhjärtad och det känns som om hon inte tror på sin klients oskuld.
NB kommer att få livstid, jag tror inte heller att han lyckas hamna på psyket.
Mordet var planerad, det värsta är att NB inte har mod att erkänna och äntligen fattar vad han har gjort.
FUP:en gör mig deprimerad att en ung människa förlorar livet och en hel familj tillfogas så oändligt mycket smärta. Jag lider med dem.
NBs är iskall och förnekar. Fantasierna måste han haft länge. Kan en sådan människa rehabiliteras och bli en medborgare som samhället har nytta av? När han är 50 som mest blir han släppt ut igen. Utvisad till Litauen. Är fantasierna kvar? Hur många gånger kommer han att runka med tanke på mordet på tjejen?
Vilken jävla soppa. Man mår illa.
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridayfreedom
Alltså det här som Rönnbäck hävdar har läckt till Flashback från utredningen, vad är det? Är det inte tvärtom så att det har läckt väldigt lite från den här utredningen. Vilket till viss del förklaras av att de stora tidningarna inte har lika bra källor inom polisen på mindre orter som i någon av storstäderna.

Det är inte specificerat. Man kan ju tycka att med all spekulation har skett i denna tråd så har väl någon/några prickat halvrätt av slump.
Medlem
"Ja den gick som den gick. Alla slutpläderingar är olika. Den var lite lång, nu är jag trött" - IR i Expressens livesändning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in