Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-03, 08:19
  #1
Medlem
omjagvarenturks avatar
Såg att det inte fanns en riktig tråd om den nya Apple tvn.
Här tycker jag vi diskuterar det nya guldkornet och delar tips och trick.

Sugen på att testa siri-funktionen? Ändra språk och ställ in iTunes Store till USA så kommer Siri att automatiskt aktiveras.

/turk
Citera
2015-11-03, 10:56
  #2
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omjagvarenturk
Såg att det inte fanns en riktig tråd om den nya Apple tvn.
Här tycker jag vi diskuterar det nya guldkornet och delar tips och trick.

Sugen på att testa siri-funktionen? Ändra språk och ställ in iTunes Store till USA så kommer Siri att automatiskt aktiveras.

/turk
Jag är riktigt sugen på att köpa en. Siri skiter jag fullständigt i men däremot tror jag det blir riktigt bra med alla appar sen. Just nu har jag Viaplay och Netflix, som körs via min ATV gen 2, HBO som körs via digitalbox och Cmore som körs via dator som behöver kopplas till tvn.

Att få alla appar samlade i en enhet kommer vara guld värt. Särskilt då gränssnittet för HBO suger i digitalboxen.

Så fort Cmore släpper sin app* kommer jag investera i en ny ATV.

*Vad väntar de på egentligen? Har jag förstått allt rätt är det mer eller mindre bara att porta deras Ios-app så är det klart sen.
Citera
2015-11-03, 11:11
  #3
Moderator
Rassas avatar
Har beställt en 64 Gb, får den idag eller i morgon. Plex-appen finns nu i AppleTV-Store och min Plex-server är uppdaterad och redo att användas mot den ny ATV:n.

Ser även fram emot att få spela lite roliga spel, med en vanlig handkontroll då.
Citera
2015-11-03, 12:16
  #4
Medlem
redResurrections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Har beställt en 64 Gb, får den idag eller i morgon. Plex-appen finns nu i AppleTV-Store och min Plex-server är uppdaterad och redo att användas mot den ny ATV:n.

Ser även fram emot att få spela lite roliga spel, med en vanlig handkontroll då.

Alltid roligt att uppdatera hemmet! :-)

Gillar själv Plex väldigt mycket.
Citera
2015-11-03, 14:42
  #5
Medlem
Citat:
Har beställt en 64 Gb,
Varför beställde du 64GB? Hur vet man vilken man behöver?

Jag är inte ett dugg intresserad av spel, är det ändå tillfälle att skaffa en nu?
Citera
2015-11-03, 16:29
  #6
Medlem
Crashs avatar
Jag köpte 32 gig, apparna har en begränsning på 200 meg så jag klarar mig nog länge. Netflix va på 12 meg

Appstore är kass än så länge, finns inga kategorier. Hur fan hittar man intressanta appar? Finns inte ens topplista
__________________
Senast redigerad av Crash 2015-11-03 kl. 16:31.
Citera
2015-11-03, 17:10
  #7
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-flex
Varför beställde du 64GB? Hur vet man vilken man behöver?

Jag är inte ett dugg intresserad av spel, är det ändå tillfälle att skaffa en nu?

Prisskillnaden mellan 32 och 64 Gb är inte så stor (tycker jag), och vem vet vad som händer framöver? Kanske ska man lagra en och annan köpt HD-film, kanske kommer vissa appar tillåtas ta mer än 200 Mb lagringsutrymme.

Kan bara tala för mig själv, men Plex-stödet, VLC-appen, och att det nu finns en Appstore i ATV med massor av appar på gång gör det värt det för mig.
__________________
Senast redigerad av Rassa 2015-11-03 kl. 17:13.
Citera
2015-11-03, 18:34
  #8
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Jag köpte 32 gig, apparna har en begränsning på 200 meg så jag klarar mig nog länge. Netflix va på 12 meg

Appstore är kass än så länge, finns inga kategorier. Hur fan hittar man intressanta appar? Finns inte ens topplista

Nej, apparna är inte begränsade till 200 MB, läs på lite bättre. Exempelvis, på iMore.
Citera
2015-11-03, 20:31
  #9
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KitabAlAzif
Nej, apparna är inte begränsade till 200 MB, läs på lite bättre. Exempelvis, på iMore.

Oj hade jag missat
Citera
2015-11-03, 21:00
  #10
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Oj hade jag missat

Jag läste nånstans, någons rekommendation, att ska du bara streama, typ via Plex och alla andra appar som säkerligen kommer, räcker det med en 32 GB. Om du planerar däremot att spela mycket, satsa på den med 64. Om inte annat så för att vara på den säkra sidan.
Citera
2015-11-03, 21:37
  #11
Medlem
StyleWarss avatar
De gjorde det igen - jävlar vad bra det är. Nu ligger det i utvecklarnas händer var det ska ta vägen.
Precis som när de tog över Smartphonesegmentet.

TV-branschen kommer att förändras radikalt efter det här, och undrar fan om de inte kommer driva konsolspelandets utveckling också.

5+++/5
Citera
2015-11-04, 17:41
  #12
Moderator
Rassas avatar
Oh yeah! Nu är den igång. Efter tio minuter har man kopplat in kablar, kört igång och loggat på nätverk och loggat in med Apple-ID, testat Apple Music och laddat ner SVT Play och lite annat. Nu startade jag Plex-appen och loggade in med Plex-kontot. Den hittade min Plex-server direkt. Filmerna startar på en sekund.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback