Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Eftersom ingen vet med bestämdhet om handduken verkligen har med fallet att göra så är det fullt förståeligt att folk (däribland jag) kommer med olika teorier som både utesluter och innefattar handduken, skulle det vara nåt konstigt med det?
I echoes tidigare länkar som handlar om advokaten KK och hennes då stora engagemang som syftade till att försöka få reda på vem som kan ha avlämnat två oidentifierade fingeravtryck på en säck så nämns bara att polisens utredare kan uteslutas precis som "obducenten och allmänläkaren", det står inte ett skvatt om mannen som upptäckte säckarna på Eugeniavägen och han vidrörde säckarna vid två tillfällen som var den 6 och 7 augusti 1984, det är fullt möjligt att det var hans fingeravtryck men i en delvis klantigt skött utredning så missade polisen kanske denna viktiga punkt och underlät att ta hans fingeravtryck?
Kan du eller för all del någon annan finna uppgifter i förundersökningen som tyder på att polisen faktiskt tog KL:s fingeravtryck så är ni varmt välkomna att posta dessa uppgifter i tråden.
Jag har ingen uppgift om KL lämnade fingeravtryck eller inte, men jag anser att det är av mindre vikt.
Jag tror alla som engagerat sig i det här fallet både vet och accepterar att det finns saker som vi inte vet och aldrig kommer att få reda på. Vissa saker går dock med lite grävande att få fram även efter den långa tid som har gått efter CdC:s död. Det finns också saker som kanske går att få reda på, men som inte är värt att ta reda på eftersom det varken gör till eller från. För mig är frågan om polisen tog KL:s fingeravtryck eller inte en sådan sak. Skulle du sätta något värde i att jag eller någon annan försökte ta reda på det eller är det bara ytterligare ett sätt för dig att, för ditt eget höga nöjes skull, försöka få någon att göra ett onödigt arbete som inte leder någon vart? Du har ju redan svarat på vad du skulle skriva om någon plockade fram en uppgift om att KL lämnade sina fingeravtryck, nämligen att det i så fall
inte kan uteslutas att det var en okänd flanör som lämnade avtrycken (varför inte dra till med Olof Palme förresten, det kan ju inte heller uteslutas).
Bara de faktum att det är sannolikt att fingeravtryck på insidan av en plastsäck med likdelar tillhör gärningsmannen och att det är sannolikt att handduken i vårt fall kvarlämnades av gärningsmannen samtidigt som det det är osannolikt att handduken är kopplad till läkarna gör att jag anser att läkarna bör betraktas som högst osannolika gärningsmän.
Jag skulle uppskatta om du kunde förtydliga ditt ställningstagande när det gäller läkarna och fallet CdC. I dagsläget gömmer du dig hela tiden bakom omskrivningar och insinuationer, vilket gör det svårt (vilket förstås är syftet) att veta vad du kan stå för.
Min fråga blir: om du skulle ange sannolikheten för dig i procent att läkarna är skyldiga, hur skulle den procentsatsen se ut? Du behöver naturligtvis bara svara på ett ungefär och det är ingen exakt vetenskap, men det skulle ge en bra bild av din syn på fallet. Om jag själv skulle dra till med en siffra så anser jag att sannolikheten är mindre än 0,1 promille.