2015-11-03, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Skulle vara kul att höra vad folk gissar att kursen står i fredag vid stängning.

Jag gissar på ATH 590:-

Jävlar! Jag gick ur på 340, då zorb blivit lite inaktiv. Vad jag förstpr så finns det inget som egentligen stöder 500+? Såklart inte... Inga rapporter, men vad talar för? Vart fasen ska jag ligga nu? Fing eller Apple?
2015-11-03, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hereweareagain
Jävlar! Jag gick ur på 340, då zorb blivit lite inaktiv. Vad jag förstpr så finns det inget som egentligen stöder 500+? Såklart inte... Inga rapporter, men vad talar för? Vart fasen ska jag ligga nu? Fing eller Apple?
Gick du ur pga han ? Vänta då tills efter rapport och köp in dej och följ han på twitter. .?? Själv tror jag på 580 på torsdag 😆
Senast redigerad av hk2hk2 2015-11-03 kl. 06:51.
2015-11-03, 08:34
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Skulle vara kul att höra vad folk gissar att kursen står i fredag vid stängning.
Jag gissar på ATH 590:-

Den chansningen tänker då jag inte ta...

Jag har faktiskt ALDRIG trott på det här företaget och med facit i hand har det ju varit ett jäkla stort misstag. I alla fall rent ekonomiskt. Gick in i torsdags med 1450 aktier på 343 kr, tänkte kliva av igår men blev icke så, men det finns inte på kartan att jag ligger kvar över rapport, INTE EN CHANS!
Jag tror fortfarande inte på företaget i sig, inte i det långa loppet, men aktien ger ju fina pengar för den som är modig...

Kanske har du rätt med att det är ATH på fredag med 590 kr, eller så blir det trångt ut genom dörren...
2015-11-03, 09:29
Medlem
http://www.gizmochina.com/2015/11/02/550000-letv-1s-units-sold-within-an-hour-today/

Citat:
The company had made 300,000 units available for purchase today. However, in under an hour, all the units were sold out. Further, the company continued to accept pre-orders for the device, which took the total to a staggering 550,000 sales within an hour.
2015-11-03, 09:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Kanske har du rätt med att det är ATH på fredag med 590 kr, eller så blir det trångt ut genom dörren...

Rapporten lär inte vara dålig. Problemet är bara att en bekräftelse på att den är "bra" inte kommer att räcka.
2015-11-03, 09:35
Medlem
Många som kommer med kommentarer här utan att tillägga någon som helst fakta, men det är ganska lätt att lära sig vilka signaturer som kommer med något och vilka som bara kommer med oljud.

Det känns som att vi laddar inför en grym rapport på torsdag! Precise Biometrics preliminära siffror kom precis ut och de ser kanonbra ut! Eftersom Fingret korrelerar en hel del med Precise så är det intressant även för oss.

"Biometribolaget Precise Biometrics försäljning utvecklas snabbare än förväntat och bolagets mål om positivt resultat fjärde kvartalet på ebitda-nivå uppnåddes redan under det tredje kvartalet."

På torsdag kommer rapporten ut och därefter är det ju fingerfredag!
2015-11-03, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harakash
Många som kommer med kommentarer här utan att tillägga någon som helst fakta, men det är ganska lätt att lära sig vilka signaturer som kommer med något och vilka som bara kommer med oljud.

Det känns som att vi laddar inför en grym rapport på torsdag! Precise Biometrics preliminära siffror kom precis ut och de ser kanonbra ut! Eftersom Fingret korrelerar en hel del med Precise så är det intressant även för oss.

"Biometribolaget Precise Biometrics försäljning utvecklas snabbare än förväntat och bolagets mål om positivt resultat fjärde kvartalet på ebitda-nivå uppnåddes redan under det tredje kvartalet."

På torsdag kommer rapporten ut och därefter är det ju fingerfredag!
Ja,baserad på PBs resultat kan man få en fingervisning på FPC rapporten då det är FPC som bidrar majoriteten av intäkterna till PB.

FPC går bra.

Att Apple tappar mark inom smartphones i Kina där ett antal växande asiatiska märken är ju ett tecken på att det är positivt för FPC.
2015-11-03, 09:44
Medlem
ormbitens avatar
Citat:

Det känns som att vi laddar inför en grym rapport på torsdag!

Kanske har du rätt, Men räcker det med en grym rapport??

Jag klev av för 5 minuter sedan, Misstag eller inte?? Ja det vet i fan.

Jag är supernöjd med detta som blev årets bästa affär för min del.

Jag önskar er som sitter kvar över rapport all lycka och stor tur!
2015-11-03, 09:54
Medlem
Latexkings avatar
Går aktien upp till 530-570 dagen innan rapport är det läge att inhandla "Blanka Fing" även om det blir en drömrapport börjar värderingen återigen närma sig orimliga nivåer. Orsaken till att den lyckades gå till 530 var att aktieägarna manipulerade certifikatbanken till att bli tvingad att köpa på dagshögsta. Inte olagligt och om jag var i samma läge skulle jag gjort exakt samma grej.

Skulle samma nivå nås enbart på förhoppningar och sen den efterkommande rädslan att vinsten återigen skulle förvinna kan skapa stora rörelser igen. Inga stora aktörer vill ha med ett bolag som har dessa svängningar, blir lite kalkonstämpel på allt
2015-11-03, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Kanske har du rätt, Men räcker det med en grym rapport??

Jag klev av för 5 minuter sedan, Misstag eller inte?? Ja det vet i fan.

Jag är supernöjd med detta som blev årets bästa affär för min del.

Jag önskar er som sitter kvar över rapport all lycka och stor tur!

Kollar man på T ex. Precise så ser ju Fingret helt undervärderat ut jämfört med det.

Vad fick dig att fega ur istället för att rida på vågen?

Själv har jag satt stoploss order nu som jag flyttar upp fram till på Torsdag. Först 400, därefter 450 idag. Vinstsäkrat, men ändå låter vinnaren få utrymme att gå mycket högre som det ser i skrivande stund ut till att göra.
2015-11-03, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latexking
Går aktien upp till 530-570 dagen innan rapport är det läge att inhandla "Blanka Fing" även om det blir en drömrapport börjar värderingen återigen närma sig orimliga nivåer. Orsaken till att den lyckades gå till 530 var att aktieägarna manipulerade certifikatbanken till att bli tvingad att köpa på dagshögsta. Inte olagligt och om jag var i samma läge skulle jag gjort exakt samma grej.

Skulle samma nivå nås enbart på förhoppningar och sen den efterkommande rädslan att vinsten återigen skulle förvinna kan skapa stora rörelser igen. Inga stora aktörer vill ha med ett bolag som har dessa svängningar, blir lite kalkonstämpel på allt

Huawei,Sony,Microsoft, LG och Google är några exempel som har samarbete med FPC. Några av världens största och mest kända bolag.

Känn dig ägd. Alternativt lära dig skriva dina tankegångar lite klarare.
2015-11-03, 10:04
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Kollar man på T ex. Precise så ser ju Fingret helt undervärderat ut jämfört med det.

Vad fick dig att fega ur istället för att rida på vågen?

Själv har jag satt stoploss order nu som jag flyttar upp fram till på Torsdag. Först 400, därefter 450 idag. Vinstsäkrat, men ändå låter vinnaren få utrymme att gå mycket högre som det ser i skrivande stund ut till att göra.

210000 kr fick mig att fega ur.

Man ska inte bli girig brukar folk säga...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in