2015-11-02, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Bra sammanfattning. Dagens rättegång avslutades med att han inte heller kunde svara domaren på en direkt fråga om vad dataspelet Leage of Angels som han säger sig spela så ofta går ut på. Trots tolk kan han inte svara. Har han gett upp ? Om jag satt där oskyldigt anklagad och riskerade livstid skulle jag ta varje tillfälle i akt att vara tydlig och strida för min sak. Han verkar inte bry sig ett dugg.

Ja han borde vara uppriven och känna sig kränkt om han nu är oskyldig, komma med en massa teorier om hur hans DNA kan befinna sig där det gör. Men han bara sitter där och visar inte med en enda min att detta skulle beröra honom, enda gången han gråter så är det för sin egen skull eller något han själv gillar, katt och dotter eller sig själv.
Han bryr sig inte om LH eller hennes familj , tror inte ens han bryr sig om sin fru eller bror heller. Han tycker att det bättre att bli dömd mot sitt nekande för då är han oskyldigt dömd , det kanske kommer en liten tår när domen faller och jag hoppas någon slänger in resten av repet till honom och glömmer titta till honom på ett tag
2015-11-02, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Kan mycket väl vara så men vi får också ha i åtanke att det han har gjort är ett skambrott av värsta slag. Detta är han väl medveten om.

Det skulle kännas ännu bättre om han fick avtjäna sitt straff i ett uråldrigt litauiskt fängelse. Är det helt omöjligt att han kan överföras till Litauen efter några år på, förhoppningsvis, bunkern på Kumla?

Varmt mottagen kommer han säkert att bli. Han kommer att få ett rent livet helvete.

Vad är ett skambrott?

Du låter som FL Niklas Lindström i förhör med MGM:
"För så här ser det ut och jag förstår att det är svårt för dig att berätta om det som är, om jag
hade gjort det som vi kan dra slutsatsen är, har skett. Då skulle jag tycka att det var
ohört obehagligt att berätta om det. Skulle nog också skämmas, vilket skulle göra det
ännu svårare för mig att berätta om det, så att du har svårt att berätta om detta, det
förstår jag."

Är det professionellt av en förhörsledare tycker du?
2015-11-02, 23:18
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Du behöver inte gissa för du har träffat tämligen rätt. En dominant person som utåt är en gullegris men inom gruppen är det han som använder piskan.

När de väl hamnat hos länsman (IB/AN) så efter ett tag faller rädslan och man börjar tala sanning.
Man gör det inte för att rädda eget skinn för man fattar att hövdingen (NB) sitter jävligt pyrt till och han kan inte styra dem. Det kan man skönja tydligt efterhand i förhören fast IB advokaten yrade när de släpptes att de i princip ljugit sig fri.
Kommer du ihåg var du sett att IB advokaten yrade, som du säger?
Tycker det är intressant för att jag har tesen att åtminstone IB, kanske även AB, kan ha "sluppit undan" så tidigt och så "lätt" för att de ändrat sina vittnesmål och berättat om NB. Vilket kan varit helt rätt, att NB styrt dem. Men på det tidiga stadiet, och med fyndet av IBs DNA på trosorna, att hon gömde mobilerna och att AB inte heller verkar ha något alibi för tiden efter 18-tiden (18.30) så är det märkligt att de går helt fria från misstanke om medhjälp eller skyddande av brottsling. Känns som om de fått en deal.
2015-11-02, 23:21
Medlem
Jag tror NB runkade framöver Lh när hon var upp häng och hade byxorna nerdragna, därför NB fru s dna hamnade där, då de haft sex samma dag.

Den sexuella njutning blir starkare för NB när han kan vara så nära som möjligt, innan fick han ju stå på avstånd och runka genom fönstret.
2015-11-02, 23:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror dom känner sig lättade.

Det tror jag faktiskt också att de gör.
2015-11-02, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hur ska fru och bror kunna vittna när dom först ger honom alibi, som Nerijus har bett dom att göra, och sen tar tillbaka sina uppgifter.
Frun svimmade när hon fick se bilder på Lisa och dom vet nog båda att han är jävligt skyldig.

Det är nu man vill införa dödsstraff igen för livstid är ju inte livstid. Han kommer att bli släppt efter x antal år tyvärr och då är han troligen tillräckligt stark för att kunna göra om detta makabra.
Life without the possibility of parole är väl ett civiliserat dödsstraff. Vi borde ha det i Sverige. Dels kunde man säkert förvara obotliga monster, dels kunde man erbjuda plea bargain: möjlighet till tidsbegränsat straff mot fullständig och ärlig bekännelse.
Medlem
Tydligen ska Nerijus ha gråtit i rätten när det berättades om kattungen som han tog hand om och när en polis råkade sparka till den, men när det berättades om hur Lisa Holm hängdes eller hur hon hittades visade han inga känslor alls.

http://unvis.it/www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/svensson-vem-ar-han-nerijus-bilevicius/
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja och lägg därtill GWs senaste uttalande om advokatskrället:
"Det verkar som att den juridik hon kan har hon tagit del av genom att titta på amerikanska tv-serier."

Leif GW har mognat i mina ögon. Till skillnad från dom fega alternativ teoretiker i tråden, som vägrar släppa sitt ställningstagande. Så har GW varit modig och erkänt sitt misstag, från sina tidigare oerhört slappa expertuttalanden. Skönt att han nu är övertygad, att det är rätt person som åtalas för mordet på Lisa.
2015-11-02, 23:23
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Förklara? Jag skriver texter med innehåll, du chattar?

Har du ett svar på vad jag efterfrågade i förra inlägget?
Vem är vittnet som ser NB komma från Martorp vid tiden kring halv åtta?

Tomas och Annika
åsså hunden
2015-11-02, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt
Från http://www.aftonbladet.se/nyheter/live/1/

"
Målsägarbiträdet undrar om Jan Olsson har någon teori om hur 35-åringens dna hamnat innanför Lisa Holms byxor.
- Ja, nej jag har ingen direkt teori om det. Det är väl vad det är."

Minst sagt dräpande svar på sista frågan till försvarets vittne Jan Olsson.

Han hade lika gärna kunna säga, "NB har haft fingrarna rejält i syltburken och det blir enkel resa till Kumla bunkern".

Det var som pricken över i'et.
2015-11-02, 23:24
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
I så fall bord inte detta synts i trosor och byxor?

Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
24cm det krävdes fyra pers för att få ut henne. Jag mår skit

Kanske för att de ville vara försiktiga och inte skada henne ytterligare?
2015-11-02, 23:25
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Kommer du ihåg var du sett att IB advokaten yrade, som du säger?
Tycker det är intressant för att jag har tesen att åtminstone IB, kanske även AB, kan ha "sluppit undan" så tidigt och så "lätt" för att de ändrat sina vittnesmål och berättat om NB. Vilket kan varit helt rätt, att NB styrt dem. Men på det tidiga stadiet, och med fyndet av IBs DNA på trosorna, att hon gömde mobilerna och att AB inte heller verkar ha något alibi för tiden efter 18-tiden (18.30) så är det märkligt att de går helt fria från misstanke om medhjälp eller skyddande av brottsling. Känns som om de fått en deal.

Tozon menade nog IR (advokaten), men skrev nu inte som jag skrev. Även ABs initialer blev fel i det du citerade. Läser man IR så låter Tozons inlägg lite rimligare väl ?
Tänkte om IR sagt nåt i rättegången dvs yrade som Tozon skrev.
Senast redigerad av profundersam 2015-11-02 kl. 23:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in