2015-11-02, 13:53
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daggmask99
Tror ni att Norrköping lättare kan locka till sig spelare för CL-spel efter Malmös framgångar? Då Sverige har haft ett lag i Europa två år i rad så kanske vårt rykte har ökat och utländska spelare ser det som en möjlighet att spela CL i Norrköping också?

Det kanske blir något lån som Elfsborgs lån av Bangura, men för spelare utan tidigare kontakt med Allsvenskan blir det nog ingen skillnad.
Citera
2015-11-02, 18:08
Medlem
chran508s avatar
U21-final på onsdag mellan IFK Norrköping och Djurgården. Peking kan ta två mästartitlar på en säsong. Framtiden ser onekligen ljus ut. Eller ja, ljusare än för några år sen iaf.
Citera
2015-11-02, 18:37
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hets!
Personligen tycker jag att det är lite tråkigt utav Kalmar att inte göra jobbet.

Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Får säga grattis till guldet, Peking!

Fint tifo på Arenan idag, avtackning av Anders Svensson och Andreas Klarström. Gött med en vinst och räddad fjärdeplats efter en medioker höst.
Riktigt snyggt tifo. Supportrar i alla läger kommer sakna Taco!

Citat:
Ursprungligen postat av daggmask99
Kan kanske Kiese Thelin vara intressant för Norrköping att låna? Har ju spelat där, men fick dock inte så mycket förtroende. Tror faktiskt inte att Malmö är intresserade av att låna tillbaka honom.

EDIT: Förutsatt att Kujovic försvinner, deras två spelstilar är ju ganska lika.
Eventuellt. Jag hade fullt seriöst haft Thelin som fjärdeforward den här säsongen men absolut, Kujovic kommer lämna och Thelin skulle kunna vara en mycket bra ersättare med allsvenska mått. Bör fungera med både Nyman och Kamara som är piggare i djupled. Fina inläggsfötter som Trastens, Bärkroths och Tkalcics förtjänar en ordentlig target.

Citat:
Ursprungligen postat av chran508
U21-final på onsdag mellan IFK Norrköping och Djurgården. Peking kan ta två mästartitlar på en säsong. Framtiden ser onekligen ljus ut. Eller ja, ljusare än för några år sen iaf.
Och så är det supercupen på söndag!

Tror inte vi blir riktigt så sönderköpta som det spekuleras om. Sjölund och Johansson, som tillsammans med Kujovic varit absolut viktigast, stannar bägge. Bärkroth är fortfarande ny i laget och stannar. Wahlqvist bör absolut stanna, även om han uppvisat lite hybris på sistone (Wahlqvist till landslaget shalala). Han skulle säkert göra ett bra jobb i Danmark eller Holland men ser hellre att han först blir bäst i allsvenskan på sin position och sen satsar högre upp. Han är fortfarande väldigt ung. Telo är förlängd, Tkalcic älskar klubben och är nog inte riktigt tillräckligt intressant för utländska klubbar. Kamara går inte i vinter, kanske nästa sommar dock beroende på insatserna under vårsäsongen.

Summa summarum så är Kujovic är helt förlorad, vilket han varit öppen med sen han kom. Worst case scenario så går även Trasten, Nyman, Linus och Fransson men jag tvivlar stark på att det sker, inte med kommande europaspel. Mitov stannar även han för europaspel + att det är svårare att gå utomlands som målvakt.

Känns för övrigt helt orimligt att sitta och spekulera kring vilka utlandsaktuella spelare seriesegrarna Norrköping får behålla. Ibland känns det fortfarande som om det var igår vi fick stryk mot Bunkeflo, Boden och Café Opera. Fan vilken magisk helg det var.
Citera
2015-11-02, 18:44
Medlem
gato12s avatar
Istället för en årets elva så tar jag ut två favoritspelare ur varje lag, spännande va? Kör lite kommentarer också om jag kommer på nåt bra. Hammarby hoppar jag över, det är ju mitt lag och där gillar jag de flesta...

Åtvidaberg: "Fimpen" såklart. Och Kristian Bergström, en riktig trotjänare.

Halmstad: Mohammed Ali Khan! Näärå. Saed Haksabanovic, en riktig talang; bara 16 år och spelar redan i Allsvenskan. Fredrik Liverstam, visar hjärta för sitt lag.

Falkenberg: Gustaf Nilsson; kan bli nåt stort. Stefan Rodevåg, gjorde årets mål.

Kalmar FF: Marcus Antonsson, vass forward. Lars Cramer, bjöd på stor underhållning.

GIF Sundsvall: Pa Dibba, älskar hans flytande steg och sköna bolltouch. Joakim Nilsson, stor mittfältstalang.

Örebro: Astrit Ajdarevic, en helt egen nivå-när han vill. Jacob Rinne, spikade igen helt mot Bajen

Gefle: fan vad svårt. Johan Oremo, satte trots allt 12 mål. Jonas Lantto.

Helsingborg: Jordan Larsson, kan bli nåt av den pöjken. Jere Uronen, gjorde ett skapligt mål mot oss.

Djurgården: Kerim Mrbati, fart och teknik. Haris Radetinac, ägde sin kant innan han gick sönder.

Elfsborg: Viktor Claesson, springer mycket men har även tekniken och målfarligheten. Arber Zeneli, steget.

Malmö FF: Jo Inge Berget, skägget. Frans Brorsson, talangen.

AIK: Henok Goitom, så smart. Ebenezer Ofori, bollmaskin.

IFK Göteborg: Gustav Svensson, förmodligen seriens bästa defensiva mittfältare. Haitam Aleesami, förmodligen seriens bästa vänsterback.

IFK Norrköping: Linus Wahlqvist, en riktig friskus som vill framåt-drog in några riktiga pärlor till långskott. Arnor Traustasson, det ska var en islänning i år.
Citera
2015-11-02, 19:10
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Istället för en årets elva så tar jag ut två favoritspelare ur varje lag, spännande va? Kör lite kommentarer också om jag kommer på nåt bra. Hammarby hoppar jag över, det är ju mitt lag och där gillar jag de flesta...

Halmstad: Mohammed Ali Khan! Näärå. Saed Haksabanovic, en riktig talang; bara 16 år och spelar redan i Allsvenskan. Fredrik Liverstam, visar hjärta för sitt lag.

Falkenberg: Gustaf Nilsson; kan bli nåt stort. Stefan Rodevåg, gjorde årets mål.

Kalmar FF: Marcus Antonsson, vass forward. Lars Cramer, bjöd på stor underhållning.

GIF Sundsvall: Pa Dibba, älskar hans flytande steg och sköna bolltouch. Joakim Nilsson, stor mittfältstalang.

Örebro: Astrit Ajdarevic, en helt egen nivå-när han vill. Jacob Rinne, spikade igen helt mot Bajen

Helsingborg: Jordan Larsson, kan bli nåt av den pöjken. Jere Uronen, gjorde ett skapligt mål mot oss.

Djurgården: Kerim Mrbati, fart och teknik. Haris Radetinac, ägde sin kant innan han gick sönder.

Elfsborg: Viktor Claesson, springer mycket men har även tekniken och målfarligheten. Arber Zeneli, steget.

IFK Göteborg: Gustav Svensson, förmodligen seriens bästa defensiva mittfältare. Haitam Aleesami, förmodligen seriens bästa vänsterback.

IFK Norrköping: Linus Wahlqvist, en riktig friskus som vill framåt-drog in några riktiga pärlor till långskott. Arnor Traustasson, det ska var en islänning i år.

Jag kompletterar dig med Bajen: Birkir, knappt gjort en dålig match och gjort det strålande som mittback, vilket inte ens var hans bästa position. Ögmundur Kristinsson, räddade mer eller mindre typ 4-6 poäng åt Bajen med helt avgörande räddningar. Såg till så att vi slapp genomlida en riktig jävla ångestavslutning
Citera
2015-11-02, 19:15
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Jag kompletterar dig med Bajen: Birkir, knappt gjort en dålig match och gjort det strålande som mittback, vilket inte ens var hans bästa position. Ögmundur Kristinsson, räddade mer eller mindre typ 4-6 poäng åt Bajen med helt avgörande räddningar. Såg till så att vi slapp genomlida en riktig jävla ångestavslutning
Instämmer helt, dessa två har varit i en klass för sig och jag tycker faktiskt (färgad som jag är) att båda platsar i en årets elva. Idioten Pelle Blohm hade ju inte ens med dem som avbytare i sin elva i DN Sport.
Tänk bara om resten av laget hade hållit isländsk klass...
Citera
2015-11-02, 20:30
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:

Rolig lista och håller med i det stora hela men Joakim Nilsson mittfältstalang? Är inte han mittbackstalang?
Citera
2015-11-02, 22:00
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508

Vi torskade U19 mot ett IFK Göteborg som var sjukt bra på omställningar. I U21 tappar vi inte
Citera
2015-11-02, 22:14
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Rolig lista och håller med i det stora hela men Joakim Nilsson mittfältstalang? Är inte han mittbackstalang?
Såklart, blev lite fel där...men han kanske tar ett kliv upp i planen i framtiden...?
Citera
2015-11-02, 22:34
Medlem
Korders avatar
Citat:
Instämmer helt, dessa två har varit i en klass för sig och jag tycker faktiskt (färgad som jag är) att båda platsar i en årets elva. Idioten Pelle Blohm hade ju inte ens med dem som avbytare i sin elva i DN Sport.
Tänk bara om resten av laget hade hållit isländsk klass...

Hans elva var ju dock bara baserad på hur många gånger de varit med i "omgångens elva", så det är väl att han inte tagit ut dem i tillräckligt många enskilda omgångar du ska klaga på.
Citera
2015-11-02, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
det kan ju även bli typ celtic, FCK eller rosenborg. inte koll på vad nya parken borträknat ståplats tar dock, så det kanske fortfarande inte är lönt att montera upp stolar. rent generellt brukar väl de svenska lagen ha en bra bit under sitt allsvenska snitt under de första kvalrundorna till europa (kanske blir annorlunda när det är första gången på flera decennium dock).

Norrköping är säkert hungrigt på Europeisk fotboll. Självklart fyller de inte Parken om BATE Borisov kommer, men det lär ändå komma över 12 000 på en sådan match. Elfsborg i jämförelse har nått en annan fas i sitt Europadeltagande. Fansen blir besvikna om man inte når gruppspel, och en kvalmatch som t.ex. Elfsborg-Randers detta år ses som mest något som skall klaras av. Det drar inte folk, och publiken blir van med Europa och sparar säkert pengar inför gruppspel också, vilket givetvis är en prioritering. Elfsborg hade förstås gynnats av lapp på luckan oavsett motstånd, men då måste Elfsborg vara borta från Europa i kanske 5 år, sedan kan man nog dra lite mer mot lag som Randers igen.
Citera
2015-11-02, 22:54
Medlem
chran508s avatar
Norrköping är inte bortskämt med europeiskt motstånd så även tråklag från t.ex Lettland, Lichtenstein eller Färöarna hade lockat en hel del folk. Nu talar ju också mycket för att motståndet blir en aning svårare än så dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in