2015-11-02, 19:43
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdrage
Precis, men spelet jag syftade på är ett Android spel och inte ett pc spel.

Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det går att köra på laptopen med enkla medel.
http://www.technologypep.com/how-to-play-league-of-angels-on-laptop-computer-or-windows-tablet.html

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men, det var det han sa, han laddade ner spelet online och spelade offline för att spara på Internet.

Det kanske finns kvar i maskinen.

Detta blir verkningslöst utan att begripa i detalj vilken variant NB pratar om.
Jag själv hade ingen aning att varianter förekommer, och såvitt jag ser - Är det korrekt att det går att spela både on/offline, men då beroende på variant.

Bagatellartat måhända, men detta var IR´s sista ord idag. Domaren ställde även fråga om det, då det trots allt hör till saken om när NB uppgett att han spelat detta spel.

Senast redigerad av rotesau 2015-11-02 kl. 19:48.
2015-11-02, 19:45
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Här är ett inlägg i tråden som man i efterhand får sätta tilltro till.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Jo, då hon hittades under kläder så har hon förmodligen tryckts/sparkats ner i den position hon var efter att hon har fått plats i skåpet, alternativt att det har gjorts innan men det känns lite väl planerat tycker jag. Hur som helst lär det väl ha skett efter dödstillfället, vi får hoppas på det åtminstone.
2015-11-02, 19:45
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Detta blir verkningslöst utan att begripa i detalj vilken variant NB pratar om.
Jag själv hade ingen aning att varianter förekommer, och såvitt jag ser - Är det korrekt att det går att spela både on/offline, men då beroende på variant.

Bagatellartat måhända, men detta var IR´s sista ord idag. Domaren ställde även fråga om det, då det trots allt hör till saken om när NB uppgett att han spelat detta spel.

League of Legends ONLINE bara!
League of Angels fire raiders OFFLINE och Online, verkar det som.
2015-11-02, 19:46
Medlem
Inte sannolikt att det inte blivit spår på väggen om Lisa hanterats så som det påstås i fupen.
2015-11-02, 19:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
LCN står för Low Copy Number och innebär att mängden DNA var mycket liten. I princip är det så att ju mindre DNA desto mer risk för kontamination och fel provresultat.
Å andra sidan bör NFC vara mycket skickliga på de nödvändiga säkerhetsåtgärderna vid LCN-teknik.
Jag vet. Men jag ser inte LCN-metoden på jackan (s. 489,490) - det är detta jag funderar på. Ej heller jeans (s. 492) Vid sidan av analyssvaren står enbart "DNA" - annars står det "DNA, specialanalys, LCN"?

Det är detta jag funderar på. Kolla ska du se.
2015-11-02, 19:48
Medlem
Det här med DNA, har lite svårt att förstå _hur_ mycket man måste hitta för att kunna få en träff? Räcker det med en droppe blod, eller till och med mindre? En hudflaga? Kan en GM, rent teoretiskt, ta med tops/etc i en intorkad bloddroppe och sen plantera det, eller är det omöjligt?

Bara för att man INTE hittar DNA, så betyder väl inte det att det inte finns? Tänker på bilen tex.

Finns det någon möjlighet att sekretessbelagda bilder kommer ut på internet?
2015-11-02, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad är konstigt med det, förklara dig?

Mjölkrumsdelen av ladan är en svinstia, det kan vem som helst se, så vad spelar det för roll om NB sprutar sperma på väggar och golv? Utrymmen som till synes inte används av någon. Om de skulle tas i bruk skulle man säkert städa och rengöra eller helrenovera.

Bajset är däremot mer komprometterande tycker jag. Bajs luktar, varför gick han inte ut och dumpade istället, det finna gott om insynsskyddade bajsställen kring ladan? Jag kan bara se ett skäl, han hade inte tid att leta upp ett bra ställe, och han ville inte riskera att synas där och då.

Just kletandet på väggar och lampkupor kanske jag inte ska uttala mig då jag själv har en omöjlig erfarenhet av det. Men jag tycker det är ett konstigt beteende att låta det vara kvar på sin arbetsplats.

Ja, jag kan också bara se ett skäl varför han satte sig i ladan, bajset tryckte på på söndagskvällen. Han har ahft magproblem 1 år, har han nämnt någon annan gång han fick akut nödsituation?
2015-11-02, 19:49
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Det luktade sommarstuga. Det luktade instängt. Det luktade råtta.

Men ingen har påstått att det luktade lik.

Läs FUP.
Kanske luktar det väldigt mycket annat på denna gård....göselbrunnar tex. Det är inte lukter mot en neutral bakgrund så att säga.
2015-11-02, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Skickligt av NB att inte tappa ett enda av sina okrökta hårstrån på mordplatsen och fyndplatsen eller på offret. Oskickligt att lämna en droppe blod på röret, han hade otur.
Vi kan nog avskriva kontamineringsteorierna. Det fanns bara en liten fläck i mellanrummet som inte ens gav utslag hos NFC. Blodet på röret kan inte ha orsakat kontaminering. För att koagulerat blod ska kunna överföras som fläck krävs att man blöter blodet. Då skulle det ju vara frågan om avsiktlig plantering. Hur skulle en alternativ GM ha hittat NBs koagulerade blod att blöta och avsiktligt plantera och varför göra det är berättigade frågor.
2015-11-02, 19:51
Medlem
Obolenskys avatar
"I närheten fanns en arbetsbod som Almgren undersökte efter att ha säkrat bland annat skospår." skriver dn.se, http://www.dn.se/nyheter/sverige/rattslakaren-om-obduktionen-av-lisa-holm/

Vad är det för specifika "skospår" hen säkrat som gör det intressant att undersöka arbetsboden? Normalt finns det väl massor av skospår utanför en arbetsbod. Varför påkallar just de/t här skospåret/n Almgrens uppmärksamhet?
2015-11-02, 19:51
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Men det framgick ju ändå i fupen att Flash sattes igång just då.
Men i fupen jämförde de Flash till "film-uppspelning" och inte till dataspelande.

Flash var på broderns dator
2015-11-02, 19:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Långström svarade på IR:s frågor:nlt live

Jag skiter i Långströms uttalande om människors vanor att onanera på jobbet. Har han hänvisar till någon studie, i annat fall är det hans egen tro och den är inte värd mer än min.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in