2015-11-02, 19:25
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag inbillar mig att de flesta gör det på toaletten, det har även NB gjort, ett avskilt utrymme, må vara att det inte fanns rinnande vatten. Hade AJ varit mån om sin personal så hade han tillhandahållit en fungerande toalett och kanske sluppit litauisk sperma på väggarna och öststatsbajs på golvet i den till synes äckligt ohygieniska byggnaden.

Det finns toa i byggnaden bredvid , Gamla spritfabriken .
Vilket fiasko för advokaten när hon började snacka om bajsandet i ladan , givetvis har bara NB skitit där .
Var är dom andra bajshögarna .
2015-11-02, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Likstelheten inträffar kring 1-3 timmar har jag förstått. Men jag har också läst någonstans att den sedan går ur kroppen, hittar man ett gammalt kadaver is skogen så är inte det likstelt.

Någon som har kolla på det här. Anledningen till mig fråga är att polisens tekniker hävdar att kroppen lades is skåpet innamn rigor mortis, men hur vet de att det inte var långt efter, alltså när kroppen blivit mjuk igen?

För att klargöra: Jag tror mig inte kunna rättsteknik bättre än vår rättstekniker, men jag vill gärna veta hur de avgör sådana här saker.

Jag likstelheten försvinner efter 36 timmar helt.

Rättsläkare Martina Olsson Frisk:

"Semir Hasanbegovic: – Ett alternativ är att hon har befunnit sig någon annanstans en tid efter tidpunkten efter dödsfallet. Och att hon därefter ska ha placerats i skåpet.
15:15, 2 November 2015
Semir Hasanbegovic: När i förhållande till döden kan hon ha placerats i skåpet?
15:15, 2 November 2015"
2015-11-02, 19:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Så du menar att det inte är konstigt att han kletat ner väggarna med sperma för det är en skitig och dammig lada?

Vad är konstigt med det, förklara dig?

Mjölkrumsdelen av ladan är en svinstia, det kan vem som helst se, så vad spelar det för roll om NB sprutar sperma på väggar och golv? Utrymmen som till synes inte används av någon. Om de skulle tas i bruk skulle man säkert städa och rengöra eller helrenovera.

Bajset är däremot mer komprometterande tycker jag. Bajs luktar, varför gick han inte ut och dumpade istället, det finna gott om insynsskyddade bajsställen kring ladan? Jag kan bara se ett skäl, han hade inte tid att leta upp ett bra ställe, och han ville inte riskera att synas där och då.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men om det inte är ovanligt att folk onanerar på jobbet så kan den detaljen knappast läggas till bevis som styrker brott, inte ens om han hade haft utsikt över hela Källby. NB har erkänt att han har onanerat i aktuella utrymmen innan offret mördades.

Styrk att folk inte sprutar sperma här och var på sina arbetsplatser, om du vill att vi ska ta dig på allvar.

I min ungdom arbetade jag som lokalvårdare på ingenjörskontor. Har fått städa bort sperma från handfat, toastol, samt kakelväggar. Även i vilrummet.
Medlem
Kan man lyssna på rättsläkarens vittnesförhör någonstans nu?
2015-11-02, 19:27
Medlem
Idag har vi en MP-are som i polisförhör farit med osanning.

Vi har en man som klargör att mgm:s utsatts för hot om utredning om "svartarbet" som gjorde honom nervös - något som polisen har vänt mot honom.
Samma man punkterade "joggerskan" utpekande.

Vi har en kvinna som uppskattar sina litauiska grannar.
2015-11-02, 19:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
. Precis

Och herr fd poliskommisaries utlåtande hänger ju inte alltid ihop, när tex åklagaren frågar ut bonomså motsäger han sig själv:

Semir Hasanbegovic:
"Det blir märkligt när du säger dna-släppare och sedan säger du att hans dna inte finns på tejprullen. Han själv säger att han tagit den här tejprullen och lagt i spiklådan. Vad har du exakt tagit del av i den här utredningen?"
17:38, 2 November 2015

Han kanske ljög om tejprullen för att skydda AB.
2015-11-02, 19:28
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Hur vet du att hon stod på tå?

Och även om hon stått på tå så sätter reflexerna igång att arbeta för högtryck strac före döden. Det går bra att kämpa trots förlorat medvetande. Döden behvöer inte vara så stilla som man kanske tänker sig alltid. Dödsryckningar blir nästan ofrånkomligt.

Men allt det förutsätter en hängning.
Som det visats i tråden så ger en hängning kraftigare, och mer specifika skador än en strypning. Även en strypning med en snara. Kroppens tyngd ger större skador än en snara som dras åt.

Vet inte vad du argumenterar för och bryr mig inte heller då du skriver i absoluta termer om saker som inte är absoluta. Skitsnack med andra ord.

Vi som va med då minns killen som hängde sig Live i webkamera till hela flashbacks beskådning.
Inga jävla dödsryck och massiva spasmer eller liknande.

Har du någonsin tagit strypgrepp eller blivit utsatt för strypgrepp tills du eller personen svimmar?
Det har många gjort däribland jag själv, det går helt enkelt inte till som du beskriver.
Det våldsammaste motståndet kan man göra tills hjärnan får slut på syre.
2015-11-02, 19:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Känns som en förmäten ot-detalj att ens plöja igenom, men ändå. Bättre än allt annat generellt snicksnack i tråden.

Man måste iaf gå in på internet och hämta det först alltså.

... vilket lämnar spår, tveklöst. Eller att man påträffar en variant av detta spelet sparat på hårddisk, eller som varit sparat på hårddisk.

OT
Så gammal jag känner mig. Minns tillbaka till 8-bit tiden
Men, det var det han sa, han laddade ner spelet online och spelade offline för att spara på Internet.

Det kanske finns kvar i maskinen.
2015-11-02, 19:31
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men, det var det han sa, han laddade ner spelet online och spelade offline för att spara på Internet.

Det kanske finns kvar i maskinen.

Man borde kunna titta på när han senast sparade i spelet. Om det är installerat kan man även se när det kördes senast.
Senast redigerad av softmoon 2015-11-02 kl. 19:34.
2015-11-02, 19:32
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Det är uppenbart att försvarsadvokaten vill ha det till att det spelats offline och att det skulle vara att IT-forensikern bara har tagit hänsyn till internettrafik.

Poäng till advokaten alltså, även om det är helt ovidkommande vid det här laget.
Men det framgick ju ändå i fupen att Flash sattes igång just då.
Men i fupen jämförde de Flash till "film-uppspelning" och inte till dataspelande.
2015-11-02, 19:32
Medlem
nerdrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vad jag ser har ni alla länkat spel med detta namnet, utan vidare beskrivning, då det faktiskt inte uppgavs någon vidare beskrivning i rättssalen än just " Änglarnas liga, alltså - league of angels. "

Således av viss vikt att ta reda på vad NB syftar på mer exakt, då det omöjligtvis kan kontrolleras annars.

Precis, men spelet jag syftade på är ett Android spel och inte ett pc spel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in