2015-11-02, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Jag likstelheten försvinner efter 36 timmar helt.

Rättsläkare Martina Olsson Frisk:

"Semir Hasanbegovic: – Ett alternativ är att hon har befunnit sig någon annanstans en tid efter tidpunkten efter dödsfallet. Och att hon därefter ska ha placerats i skåpet.
15:15, 2 November 2015
Semir Hasanbegovic: När i förhållande till döden kan hon ha placerats i skåpet?
15:15, 2 November 2015"

Precis. Och hur var det nu med lövet? Vi får ju inte tillgång till allt material och hittills framstår det klart att polisen mörkar allt som talar för att mgm inte är rätt person utan det finns en agm - som nu går fri därute.
Vad kan han ta sig till? Vilka kan han hota?
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mördaren kan ha använt NB:s handskar, NB kan vara den som forslade bord offret, det går att förklara på annat vis än att NB är mördaren.

Glöm inte att AB har varit misstänkt men att man inte hittade något som kan styrka att han är skyldig. Avsaknad av bevis betyder inte oskyldig. AB:s DNA fanns på en bit silvertejp nära där rullen placerades. NB:s DNA fanns inte på rullen.

Klart mördaren använt Nerijus handskar... det är ju hans egna handskar... det är Nerijus som är mördaren kort och gott.
Medlem
OldMKenseys avatar
Sperma på väggarna etc säger ingenting. Jag hade säkert också runkat där om jag jobbat där och även spanat på folket på andra sidan vägen - och mig är det inget fel på . Bajsa på golvet dock mkt tveksamt och hade nog då städat. Och hänga någon tycker jag verkar obehagligt.
2015-11-02, 19:35
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Ja, och vi skall vara tacksamma för att idioten blånekade att han sett henne och fortfarande gör detta
Just precis! Hade han inte blånekat så hade tvivel kunnat uppstå när det gäller DNA. Han kunde ha blivit dömd på griftefridsbrott tex om han hade använt någon av foliehattarna här i trådens fullständigt vansinniga spekulationer. Men han är inte tillräcklig dum i huvudet för att göra det ens en gång.

Nu i och med blånekandet så åker han dit!!!
Det spelar ingen som helst roll om han ändrar sin utsaga till Hovrätten för den blir då inte trovärdig och han åker dit då med.
2015-11-02, 19:36
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdrage
Precis, men spelet jag syftade på är ett Android spel och inte ett pc spel.
Det går att köra på laptopen med enkla medel.
Citat:
League of Angels is an android game but it can be played on a laptop computer (windows pc) or in windows tablet.
http://www.technologypep.com/how-to-play-league-of-angels-on-laptop-computer-or-windows-tablet.html
Senast redigerad av Tomato 2015-11-02 kl. 19:39.
2015-11-02, 19:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Klart mördaren använt Nerijus handskar... det är ju hans egna handskar... det är Nerijus som är mördaren kort och gott.

Skickligt av NB att inte tappa ett enda av sina okrökta hårstrån på mordplatsen och fyndplatsen eller på offret. Oskickligt att lämna en droppe blod på röret, han hade otur.
2015-11-02, 19:39
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Med reservation avlyssning live så fick jag det till att hon sa nåt om förr så bla bla bla men nu ses +4 som starkt bla bla (om blandning) och det som drar ner är i så fall metoden LCN.
Jag ska se om jag kan återfinna video vid tillfälle och dubbelkolla.
Det fanns ju "rent" DNA/blod från NB, men det kan ju vara typ nåt sånt här hon talade om:
Jackan

Jeans

LCN står för Low Copy Number och innebär att mängden DNA var mycket liten. I princip är det så att ju mindre DNA desto mer risk för kontamination och fel provresultat.

Å andra sidan bör NFC vara mycket skickliga på de nödvändiga säkerhetsåtgärderna vid LCN-teknik.
2015-11-02, 19:40
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det går att köra på laptopen med enkla medel.
http://www.technologypep.com/how-to-play-league-of-angels-on-laptop-computer-or-windows-tablet.html

Måste varit det spelet han menade League of angels fire raiders? Inte League of angels som är ett MMORPG. Som kräver uppkoppling.
2015-11-02, 19:40
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Nu har jag inte sett hur hon låg utan svarade mer allmänt på att det knappast är speciellt svårt att få in en kropp i ett sådant skåp utan allt för mycket våld, att få ut en kropp är däremot förmodligen nästan omöjligt.
Här är ett inlägg i tråden som man i efterhand får sätta tilltro till.
Citat:
Ursprungligen postat av Heeth
Kan säkert vara sagt här i tråden. Men det nya jag hört angående skicket Lisa hittades i är skrämmande. Har hört från folk i Blomberg att dom hittade henne styckad i fem delar. Har även hört på omvägar, men uppgifterna kommer från polisen, att hon ska ha hittats i nån form av skåp. Där dom tryckt in henne så våldsamt så att benen varit brutna. Dessa människor som gjort detta skall plågas till döds i flera år.
Senast redigerad av iesho 2015-11-02 kl. 19:46.
2015-11-02, 19:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad är konstigt med det, förklara dig?

Mjölkrumsdelen av ladan är en svinstia, det kan vem som helst se, så vad spelar det för roll om NB sprutar sperma på väggar och golv? Utrymmen som till synes inte används av någon. Om de skulle tas i bruk skulle man säkert städa och rengöra eller helrenovera.
Långström svarade på IR:s frågor:
Citat:
När du nämnde att du fick informationen. Kan jag fråga dig hur pass är det vanligt att män och kvinnan onanerar på sin arbetsplats?
– Vi beskriver det som sexmissbruk, det kan röra om ett antal procent av befolkningen. Det här är då något som kan medföra bekymmer av något slag men som också ökar risken ut man ska agera ut om man har andra sexuella intressen.
Hur pass är det vanligt bland allmänheten att onanera på sin arbetsplats?
– Om vi tittar på de definationer som finns beror det på hur man definerar det där. Det kan handla om fem procent av den vuxna befolkningen.
– Det som är vanligaste är att man gör det på toaletten är motsvarande så att det inte blir synliga spår.
nlt live
Medlem
Hur många tar med i bedömningen av toalett/ onanivanor att detta är en person som jobbar 70 tim i veckan och som används som husslav dvs får ställa upp när som helst med vad som helst?
Han är dessutom magsjuk och har psoriasis. Inte många svenskar hade orkat med hans jobb.

Det finns många litauer/polacker i Blomberg som är husslavar. Nu vet de att de också kan vara bekväma syndabockar.

Kinnekulle är förresten en gammal herrebygd. Där sluter man samman kring överheten och misstänkliggör främlingar. Det gäller även polisen.
Det här hade heller aldrig kunna hända i en storstad där man är van vid "främlingar" och ifrågasätter makten.
Inte heller i något annan del av landet än i Gamla riket - i hjärtat av Västergötland.
Senast redigerad av nopomil 2015-11-02 kl. 19:48.
Medlem
ballobass avatar
Om man blir hängd skiter eller pissar man inte ner sig då per automatik?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in