Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Dom bodde ju på området så inte så konstigt
Förvisso. Men är det inte en lite väl stor slump att de konfronterar MP precis där Lisas tillhörighet hittats?
2015-06-17, 16:23
Medlem
karatekungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Att deras grannar tycker dom verkade snälla etc betyder i princip ingenting, samma sak sade ju ariel castros grannar (eller vad han hette) grannar, han som hade 3 tjejer som sexslavar i USA.

Självklart, men om man skulle anta att det var dessa två gärningsmän var de skyldiga så vill jag påstå att mordet var väldigt amatörmässigt gjort. Så amatörmässigt att grannarna borde ha märkt att något var mysko med dem från början.
2015-06-17, 16:23
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Trådsanning eller inte?

Jag har läst otaliga referenser till att flickans far skulle vara en kombination av Carl Hamilton, Rambo och gud vet vad. Ingenstans har jag dock sett någon nämna vilken grad han har och vilket regemente han tillhör.

Någon som vet?

Kan ha missat det, tråden är som en hydra.

Jag såg nånstans tidigt att han påstods vara kapten och nån slags maskinexpert, vad det nu är värt...
2015-06-17, 16:24
Medlem
Heeths avatar
Kan säkert vara sagt här i tråden. Men det nya jag hört angående skicket Lisa hittades i är skrämmande. Har hört från folk i Blomberg att dom hittade henne styckad i fem delar. Har även hört på omvägar, men uppgifterna kommer från polisen, att hon ska ha hittats i nån form av skåp. Där dom tryckt in henne så våldsamt så att benen varit brutna. Dessa människor som gjort detta skall plågas till döds i flera år.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Det du skriver är också korrekt. Men, jag ser en fara med ett sådant generellt tänk inom det svenska rättsväsendet. Är det inte felaktigt att som rättsutövare förlita sig på att den högre instansen ska "rätta till ett begånget fel"? Jag pratar alltså om inställningen om att så lättvindligt förlita sig på att den högre instansen korrigerar det eventuella misstaget från lägre instans. Under tiden som detta pågår, sitter det en del människor frihetsberövade (häktade) trots att de sedermera inte bli dömda för något. Jag kan dessvärre inte anse att ändamålen helgar medlen i sådana situationer.

Absolut, om man har den inställningen. Men jag ser det mer som att nedre instans i regel i häktningsfrågor gör rätt (må vara att jag är färgad av att ha suttit på en väldigt bra tingsrätt) och med det i ryggen har jag aldrig känt att de häktade behövt förlita sig på högre instans utan snarare att skulle det mot förmodan förekommit något fel finns den i vart fall där för att man inte ska behöva sitta längre än en dag i häktet för det är en sådan tidsram vi talar om. Får hovrätten in ett överklagande i en häktning fattas beslut samma dag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men det jobbar ju minst tre personer till på säteriet plus ägaren. Ägaren och hans kollega besöker dessutom byggnaderna, inte en särskilt säker plats att gömma ett lik på, tycker du det? Är det rimligt att bröderna är så korkade så att de missar en sådan detalj?
Vi vet inte riktigt var på Martorp liket hittades. Vissa tror boden, men andra källor säger en annan byggnad. Det kan ju vara så att liket var hyfsat gömt även på gården. Nu börjar väl ett lik lukta efter ett tag, men bröderna kanske hade tänkt sig att det skulle ligga där max någon dag eller så.
2015-06-17, 16:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Förvisso. Men är det inte en lite väl stor slump att de konfronterar MP precis där Lisas tillhörighet hittats?

Varför dumpa något för att sedan gå till föremålet just när MPS är där, jag förstår inte riktigt meningen med det. Det enklaste är ju att sitta på stenmuren framför bostaden och vifta med Lisas trosor varje gång MPS eller en polisbil kör förbi, är det inte lite samma sak?
2015-06-17, 16:25
Medlem
Jag tror att den mest vettiga förklaringen till att BOs ägodelar fanns utspridda det var att leda polisen borta från gården. Kroppen har flyttats ett par gånger. Anledningen båda bröder är häktade för samma brott är att den tekniska bevisning skulle inte kunna fastställa 100% vilken av de skulle vara mördaren. Det hoppas säkert åklagaren att förhöret ska kunna ge svar på.
Varje dag som går blir jag mindre säker på att de har rätt GM, det går att spekulera vilt i motiv och GM men utan vidare info om bevisning är det väldigt meningslöst.
Kvinnan måste ha häktats eftersom åklagarens tror att kvinnan spikade ihop planen för att bli av med kroppen. Jag är inte så kunning i olika typer och grader av brott så jag skulle uppskatta om någon kan ge lite åsikter om min teori.
Det var något intressant som jag läste här på tråden, att hjälmen skulle vara mordvapnet. Jag tänke rätt tidigt att BO kanske försökte skydda sig med hjälmen och i så fall måste hjälmen vara väldigt viktig. Har hjälmen hittats? Jag har hört olika saker om hjälmen men inget konkret.
Polisen har säkert kollat på trafiken till och från BOs mobil men kan man vara 100% säker att BO skickade SMSet till föräldrarna, det kan ha varit vem som helst, egentligen.
2015-06-17, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag såg nånstans tidigt att han påstods vara kapten och nån slags maskinexpert, vad det nu är värt...

Tror höga elitsoldater har "skyddade" ranker, tex officielt maskinexpert men egentligen är man något helt annat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa.Holm
Är det möjligt att Lisa begick självmord?

Svar: Nej. Polisen har sagt att hon är mördad.
Medlem
Lisa.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Vi vet inte riktigt var på Martorp liket hittades. Vissa tror boden, men andra källor säger en annan byggnad. Det kan ju vara så att liket var hyfsat gömt även på gården. Nu börjar väl ett lik lukta efter ett tag, men bröderna kanske hade tänkt sig att det skulle ligga där max någon dag eller så.

Mycket pekar ju mot att dom hittade det i boden, men dom kan lika väl ha hittat henne någon annanstans.
2015-06-17, 16:28
Medlem
Sorcars avatar
Har sökt i tråden, men inte kunnat hitta något om var Herr Godsherren Arne befunnit sig under den aktuella veckan. Det har talats om Stockholm, men när, eller hur länge, vilka dagar osv.
Skulle vara intressant att veta var han har rört sig under dessa dagar.
Eller har jag missat något?

Och litet Off Topic: Hur fan kan man ta ett användarnamn som är detsamma som BO???
Fy fan säger jag bara!!!!
(Ja, jag vet att det råder yttrandefrihet på Flashback, men lite hänsyn får man väl.....?)
Man blir bara så trött på människors oförmåga till empati!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in