2015-11-02, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Den här rapporteringen värkar vara mycket detaljerat, hittade den just så ska använda den nu och se hur det går :

http://live.gp.se/Event/Lisa_Holm-rattegang

Jag följer NLT tycker den är bra.
2015-11-02, 11:02
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Tycker inte det är ett dugg konstigt, det gäller deras familjemedlem som tagits ifrån dem.
Hennes baneman kommer att dömas till livstid i fängelse, det är det hårdaste straffet som utdöms i vårt civiliserade samhälle, deras familjemedlem får då upprättelse så långt det är möjligt.
Förr i tiden hade mördaren avrättats och plågats till döds på allmän plats, nu är vi som sagt civiliserade i våra dagar. Rätt eller fel kan man diskutera.
I det fall du tycker att det är konstigt att hennes familj följer rättegången på plats är du en idiot.
När en mördare erkänt kan det ju ge något att få höra motivet från GM på plats, men nu kommer man inte få något från GM, blott ett livstidsstraff (som förvisso är det strängaste i Sveriges, i min mening, patetiska lagstiftning), jag förstår inte hur det kan ge någon "closure" på det hela. Tyvärr.
2015-11-02, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag följer NLT tycker den är bra.

Men GP kanske är ännu bättre, här framgår lite mer vem som frågar ut vittnena.
2015-11-02, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Men GP kanske är ännu bättre, här framgår lite mer vem som frågar ut vittnena.

Testar båda, Skövdenyheters reporter verkar ha fått en stroke eller något.
2015-11-02, 11:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Eftersom du verkar totalt inkompetent vad det beträffat vad som uppfattas som suspekt=magkänsla så hjälper jag dig på traven och saxar in de meningarna:

Nlt live
"Vi undrar vad de gör samtidigt som jag upplever att de tittar åt vårt håll. Vi tyckte det kändes lite konstigt."
"Min känsla förstärktes när han sa "waste of time".
Jag fick en konstig känsla, ja."
Ja, magkänsla.
"Hela utstrålningen men att han levererade en lögn att det varit mycket militärer på platsen. Vad jag vet var bara vi där dagen innan. Då hade vi fyra stycken fordon. Vi åkte förbi men var aldrig grupperade."
Fyra bilar med militärer kan uppfattas som mycket.
2015-11-02, 11:06
Medlem
Kalle.v1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
När en mördare erkänt kan det ju ge något att få höra motivet från GM på plats, men nu kommer man inte få något från GM, blott ett livstidsstraff (som förvisso är det strängaste i Sveriges, i min mening, patetiska lagstiftning), jag förstår inte hur det kan ge någon "closure" på det hela. Tyvärr.

Fast man får ju inte tillnärmelsevis så många detaljer kring händelserna som att vara på plats. Du ser ju själv hur många frågor det finns i denna tråd som går att delvis besvara baserat på det vi kan läsa i direktrapporteringen. För övrigt så vet vi ju ingenting om ett erkännande, det kan ju lika gärna komma i morgon? Rent hypotetiskt.
2015-11-02, 11:09
Medlem
Kalle.v1.1s avatar
Alltså, vittnet från missing people är ju lite konstig ang att bröderna tittar mer på dom än i gödselhögen. Det är väl kanske inte så konstigt? Det dyker upp folk på ett ställe som det sällan rör sig folk på och går runt och rotar. Jag hade nog också glott nyfiket...
2015-11-02, 11:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Aftonbladet: Mordet på Lisa Holm: Detaljerna som kan fria
Silbersky i 2:19 min
2015-11-02, 11:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
"Vi undrar vad de gör samtidigt som jag upplever att de tittar åt vårt håll. Vi tyckte det kändes lite konstigt."
"Min känsla förstärktes när han sa "waste of time".
Jag fick en konstig känsla, ja."
Ja, magkänsla.
"Hela utstrålningen men att han levererade en lögn att det varit mycket militärer på platsen. Vad jag vet var bara vi där dagen innan. Då hade vi fyra stycken fordon. Vi åkte förbi men var aldrig grupperade."
Fyra bilar med militärer kan uppfattas som mycket.

Han beskriver mycket väl alla de detaljer som sammanslaget kallas magkänsla - vilket i sin tur gör att han sneglar på dem, iakttar deras beteende=uppfattar dem suspekta.
Jag antar att du inte har den egenskapen alls alternativt inte jobbar i en verksamhet där detta sinne är väldigt viktigt:
Därför kan du inte förstå.

Alternativet är vrång som vanligt.
2015-11-02, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle.v1.1
Alltså, vittnet från missing people är ju lite konstig ang att bröderna tittar mer på dom än i gödselhögen. Det är väl kanske inte så konstigt? Det dyker upp folk på ett ställe som det sällan rör sig folk på och går runt och rotar. Jag hade nog också glott nyfiket...

Dessutom stod dessa militär-MP:s och glodde på dom i 1-2 minuter. Självklart tittar dom tillbaka!
Det uttalandet visar hur Tor-Björn försöker misstänkliggöra litauerna.
2015-11-02, 11:21
Medlem
ME077s avatar
"Pernilla: Vittnet berättar att det inte var avspärrat vid ladan under måndag morgon, han hjälpte polisen med att fixa ström till polisens husbil. Man gick in i mjölkrummet för att ta ström."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6292395
2015-11-02, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han beskriver mycket väl alla de detaljer som sammanslaget kallas magkänsla - vilket i sin tur gör att han sneglar på dem, iakttar deras beteende=uppfattar dem suspekta.
Jag antar att du inte har den egenskapen alls alternativt inte jobbar i en verksamhet där detta sinne är väldigt viktigt:
Därför kan du inte förstå.

Alternativet är vrång som vanligt.

Tor-Björn har slirat på sanningen i polisförhör.

"Fråga: Jag förstår när man är ute såhär att man får olika områden. Du sa att här konstaterade du att det var en lögn. Där har ingen varit och letat."

"Det var vad jag trodde där och då."

"Vi var där hela torsdagen och vi kom dit fyra stycken fordon. Jag uppfattade ett fordon till och det fanns vid Missing people."
Senast redigerad av nopomil 2015-11-02 kl. 11:32.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in