2015-11-02, 10:52
Medlem
skippers avatar
Likstelheten inträffar kring 1-3 timmar har jag förstått. Men jag har också läst någonstans att den sedan går ur kroppen, hittar man ett gammalt kadaver is skogen så är inte det likstelt.

Någon som har kolla på det här. Anledningen till mig fråga är att polisens tekniker hävdar att kroppen lades is skåpet innamn rigor mortis, men hur vet de att det inte var långt efter, alltså när kroppen blivit mjuk igen?

För att klargöra: Jag tror mig inte kunna rättsteknik bättre än vår rättstekniker, men jag vill gärna veta hur de avgör sådana här saker.
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ja nu när en svensk vittnar om det går det bra att tro på att IB blev illa behandlad av polis.

Så rasistiskt du uttalar dig då.

NB´s fru är inte direkt känd genom utredningen för att vara sanningsenlig, så när hon påstod att poliser varit onödigt bryska på flygplatsen, ska det givetvis tas med en skopa salt.

Men det blev realitet när Bennhage påtalar det.
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
.

Ursäkta, men du måste vara dum i huvudet eller spela dum i huvudet, vilket är det?
Dessa två inlägg kan inte vara seriösa - så du vill bara provocera eller?
En fimp visar att polisen inte är förutsättningslösa, den är i ett sådant mönster?!
Och, varför, VARFÖR försöker du få det till att pappan är mördaren?
Är det nu ett heders-mord, eller vad?!
Har du själv inte haft en fungerande relation med din pappa? Projicerar du din frustration på Lisas pappa? Är det pga din egen dåliga relation med din pappa som du har så stora problem med auktoriteter? Undrar det för det skulle förklara en hel del av dina sjuka inlägg.

Så går mina tankar oxå om denna tunnelseende yngling/man, som dock är kunnig, men inte bearbetat sitt förflutna.
2015-11-02, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ja nu när en svensk vittnar om det går det bra att tro på att IB blev illa behandlad av polis.
Polisen hade lämnat ut både NB:s och IB:s mobiler när de släppte henne. Dessutom utan att ha kollat igenom dem. Hon kunde ha gjort sig av med viktiga bevis där. Det var därför de träffade henne vid flyget igen.
2015-11-02, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Eftersom NB "lurat" med sin lillebror att "leta mask" samtidigt som Missing People letar vid gården där Lisa påträffades är det ju dessutom nästan ställt utom allt rimligt tvivel att lillebror också vet om att NB är inblandad i mordet. Förstår inte varför lillebror i alla fall inte kan siktas för skyddande av brottsling.

Hur menar du? Varför skulle han känna till det? Han kan ju lika bra sagt "ska vi fiska"?
2015-11-02, 10:56
Medlem
Först. Jag kommer inte besvara någon som har gruppavataren eftersom jag inte lätt ser skillnad på er och det kan bli förväxling. Då vet ni det.

Bennhage säger att det är tre bilar i minuten som passerar på vägen. Värt att ha i minne.Detta är ingen ödebygd.
Bennhage säger också om joggerskan

Hon har skickat en bild till gårdsägaren ungefär hur den skulle ha sett ut. En vit caddy eller en Citroen.
Bilden stämmer inte övernes med 35-åringens bil, säger vittnet.

Han säger också att polisen frågade ut mgm tidigt om han svartarbetat. Klart han blev nervös då!
Sedan använder polisen mgm:s nervositet mot honom. Det är så de jobbar hela tiden. De slirar på sanningen och snickrar i efterhand på sin "hypotes".
Bennhage reagerade ju också mot detta.
Senast redigerad av nopomil 2015-11-02 kl. 11:00.
2015-11-02, 10:56
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Inte alls. Det visar på hur MGM snabbt kommer efter när han ser dom passera sitt hus. Han ljuger om att militären redan varit där och genomsökt. Dålig känsla är något genomgående för både joggerskan och mps. MGM vill naturligtvis inte ha något sök där jacka, hjälm och sen en kropp hittas.
Nej, han ljög väl inte? Militärer besökte Martorp dagen innan, som jag förstod i Fup.
2015-11-02, 10:57
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varför är Lisa Holms föräldrar där varenda minut av rättegången?
Dom kommer ju inte få några svar om varför det hände eftersom MGM förnekat det hela tiden, både tidigare och nu, ändrar sig inte.
Således kommer dom inte få någon upprättelse, ett livstidsstraff är ingen hämnd eller ger ro/tröst, dödsstraff är det enda som ger den drabbade familjen ro, så har det alltid varit i vår kristna västerländska civilisation. Förstår inte vad föräldrarna hoppas få ut, för de kommer inte få ut något... Jag lider med dom.
Tycker inte det är ett dugg konstigt, det gäller deras familjemedlem som tagits ifrån dem.
Hennes baneman kommer att dömas till livstid i fängelse, det är det hårdaste straffet som utdöms i vårt civiliserade samhälle, deras familjemedlem får då upprättelse så långt det är möjligt.
Förr i tiden hade mördaren avrättats och plågats till döds på allmän plats, nu är vi som sagt civiliserade i våra dagar. Rätt eller fel kan man diskutera.
I det fall du tycker att det är konstigt att hennes familj följer rättegången på plats är du en idiot.
2015-11-02, 10:58
Medlem
Theforeigners avatar
Den här rapporteringen värkar vara mycket detaljerat, hittade den just så ska använda den nu och se hur det går :

http://live.gp.se/Event/Lisa_Holm-rattegang
2015-11-02, 10:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Borde inte fakta vara bättre skäl för misstankar?
NB blev alltså misstänkt på polisens och MPS-killens magkänslor.
Eftersom du verkar totalt inkompetent vad det beträffat vad som uppfattas som suspekt=magkänsla så hjälper jag dig på traven och saxar in de meningarna:
Citat:
Han säger något i stil med att det är "waste of time".
Han säger att det är klart åt hållet mot byssjan.
De ställer sig och skyfflar ut gödsel ganska planlöst ser det ut som.
Vi undrar vad de gör samtidigt som jag upplever att de tittar åt vårt håll. Vi tyckte det kändes lite konstigt.
Hela utstrålningen men att han levererade en lögn att det varit mycket militärer på platsen. Vad jag vet var bara vi där dagen innan. Då hade vi fyra stycken fordon. Vi åkte förbi men var aldrig grupperade.
Vad jag vet var det inte mycket folk där och sökte som jag upplevde att han ville intala mig.
Min känsla förstärktes när han sa "waste of time".
Jag fick en konstig känsla, ja.
Han skyfflar i en gödselhög. Det kanske var för mask men då borde han vara mer koncentrerad på det och inte fokusera på oss. En av de stod oavbrutet och tittade på vad vi gör.
Citat:
Kan det varit så att han ville ta kontakt för att göra klart att han skulle göra något på platsen, till exempel hämta mask?
Det skulle jag inte vilja förstå. Han pratar bara om vad vi gör där, inte vad han själv gör.
Nlt live
Senast redigerad av develi 2015-11-02 kl. 11:01.
2015-11-02, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Vad är det du inte förstår? De sitter inte i bilen när de passerar bilen. AB och NB går mot gödselhögen, NB vänder om och möter dem vid husgaveln och börjar snacka.

Nä du som sas nu i rtg har inte framkommit tydligt förrut. Tor-Björn, som inte kan ske skillnad på börderna, är inte trovärdig. Han låter främlingsfientlig.
2015-11-02, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej, han ljög väl inte? Militärer besökte Martorp dagen innan, som jag förstod i Fup.
Fem bilar med militärer sökte Martorp på torsdagen enligt FUP.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in