Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Patetiskt måste jag säga; båda händelser är vidriga och inget som man bör förneka om man har någon heder. Rebellerna är massmördande slödder, och regimen är exakt samma sak; ingen grupp har någon som helst moralisk överhöghet här. Personligen stödjer jag rebellerna för det är Västs sida, men jag har noll illusioner om vilket vidrigt pack det rör sig om i verkligheten.
Nej, försök inte jämställa en legitim regering med terrorister! Det är detta den här konflikten handlar om, försök inte dölja det med att båda sidor begår hemskheter, för det vet vi alla.
Krig är galenskap och det är vidrigt och självklart begår båda sidor övergrepp och misstag. Ju fortare det blir fred, desto bättre för alla parter.
Dock har vi här att göra med terrorister som frossar i vidrigheter, det är en skillnad. Dessutom är dessa betalda av främmande makt och flertalet hör inte ens hemma i Syrien.
USA, Saudi, Turkiet mfl länder ligger bakom denna enorma tragedi som pågått i 4,5 år. Det är Väst som bär ansvaret.
Ja, du har rätt i att rebellerna/terroristerna hör till Väst, men Syrien har den moraliska och juridiska rätten på sin sida.