Citat:
Ursprungligen postat av
everythingis
Jag är fortfarande störd på att Irinas dna hittades på Lisas trosor. Om man ska våga sig på en gissning så tror jag att de blandade dna-fynden på Lisas kläder kan ha kommit från Nerijus blod och Lisas sekret. Det låter kanske hemskt men det är hemskt, hela händelseförloppet som tog Lisas liv är hemskt och jag hoppas att det blir ett kännbart straff för den eller de som döms för mordet.
Nu till Irinas dna. Jag kan inte tänka mig att det har avsatts av NB utan det känns som att Irina faktiskt har varit på platsen. Hon kan också haft några sjuka böjelser och velat sniffa eller andas, kyssa Det ställe där dna fanns. Tiden för detta har funnits om man betänker att de stannade till och lyfte in Lisas kropp i bilen när de kom tillbaks från macken eller där de nu handlade pizza.
Jag tror att Lisas far kom till caféet klocka 20.30 ungefär, så det kan ju varit så att de lastade bilen på baksidan av ladan och sedan for till Martorp. Jag vill bara understryka att jag inte är en konspirationsteoretiker utan det här är bara tankar jag har haft. Jag tyckte att jag läste att NB var ut flera gånger på kvällen på söndagen när Lisa bragdes om livet, men jag är absolut inte säker på det.
Kan det vara ett troligt scenario eller är det bara ytterligare en galen konspirationsteori?

Bra. Det finns all anledning att vara störd över att Irinas DNA finns på Lisas trosor. Jag återkommer till det ofta i tråden, och nöjer mig inte med att folk i denna tråd redogör för kontaminering.
Irina är en enkel kvinna som tidigt får in en "sanning" om att hennes man är en snuskpelle och att hon bara tvättar en gång i veckan. En story jag inte tror på. Men storyn är skickligt implementerad för scenariot passar in i bilden av en karl som bajsar på golvet och okontrollerat skvättar sperma omkring sig.
Det finns många snuskpellar därute i stugorna, i alla åldrar som slänger sina kläder på golvet i sovrummet eller i badrummet. Och det finns lika många kvinnor som plockar upp kläderna och lägger i dem i tvättmaskinen.
Av broderns redogörelse tvättade Irina samma dag, på förmiddagen trots att hon påstår att hon inte brukade tvätta på söndagar. Det var tvätt, innan tvätten av MGMs kläder när han kom hem smutsig.
Jag tror inte på att Irina bara tvättar en gång i veckan, eller inte gör som folk flest när de har tillgång till egen tvättmaskin. Man tvättar när det blir en full maskin. Det går inte att vänta i en hel vecka med att tvätta för 3 personer, för det blir för mycket på en gång. Det är bara möjligt när man bor i lägenhet och har flera maskiner i tvättstuga som man kan ha tvättdag.
Jag tror också att Irina är både renlig och prydlig i och med att hon fick hjälpa AJs fru med olika sysslor som man inte anlitar smutsiga personer för. Jag tror att Irina hanterat trosorna. Vad hon sen känt till är av intresse, men det är tydligt att hon är rädd av olika anledningar.