2015-11-01, 22:46
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Därför att det kan finnas DNA från flera personer, t.ex. jägaren.
Nej, det kan det inte när de har en +4 och inget blandprov.
2015-11-01, 22:49
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Fläcken är verkligen svårt att se. Skulle nästna våga säga att det ser ut som jeansen är tvättade, men blodfläcken har inte gått bort i tvätten helt, bara bleknat.

Så du tror att Lisa brukade ha blodiga jeans på sig?
2015-11-01, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det ska väl krävas mer än en vass penna för att bli övertygad? LGWP brukar också framhålla statistiken och den typ av sexmord som målas upp här är mycket ovanliga.

LGWs vassa penna beror på en gedigen FUP. Som han har förmåga att uppskatta. Den största Äran ligger hos FUL och polisen.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det ska väl krävas mer än en vass penna för att bli övertygad? LGWP brukar också framhålla statistiken och den typ av sexmord som målas upp här är mycket ovanliga.

Men han har nu läst hela Fup och han har ju varit med om en och annan rättegång förr så han vet vad han talar om.
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Mannen rökte. Om NB:s fimp inte hittas på platsen indikerar det att mannen inte var NB.

Eller så tog han med sig fimpen och fråga inte varför.
2015-11-01, 22:51
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Sid 984: "Troligen finns det fimpar kvar då mannen rökte utanför bilen".

Den fimpen kan väl ha legat där länge, långt innan 6 juni?
2015-11-01, 22:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Så du tror att Lisa brukade ha blodiga jeans på sig?
Hon kanske inte kollade insidan med förstoringsglas.
2015-11-01, 22:54
Medlem
Det i mina ögon mest pålitliga vittnet:
Mannen med rullskidorna. Han säger att
HJ var där 18.59 och stannade några minuter.
Om vi utgår från den tiden och räknar bakåt:
Färd dit: 6-8minuter: 18.52
Prat med GJ i allen: 5 minuter: 18.47
Gmg hälsar på GJ, måste då ha varit
runt denna tid. Det ger honom endast ca
20 minuter att ha utfört mordet.
Han kan A) inte ha varit ensam b)
Mordet sker i två etapper c) det är inte
rätt mgm. Vissa talar om tiden 19.10.
Men detta kan ju INTE vara logiskt
möjligt.
2015-11-01, 22:54
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
*suck* Vad finns det för bevis för att NB mördade. Det är det målet gäller. För att fria honom i ett indiciemål räcker det med att visa att någon annan kan ha gjort det.
Du snackar mkt skit, den här dyngan borde du väl sprida på konspirations-sidan. Det finns inget som tyder på att nån annan gjort det. Leif GW sa att det starkaste beviset var stryprepet med både GM och LH DNA på.
2015-11-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Ok. Så vem tror DU har berättat för mamman då?
Min teori att arbetsgivaren med fru, har gjort det, ratar du ju.

(F ö verkar IB och AJs fru träffas ofta och även rest bort för att städa. Känns inte orimligt att IB lämnar kontaktuppgifter till henne. Eller CB. Ifall nåt skulle hända).
På mitt jobb måste vi årligen uppdatera våra anhörigas telefonnr hos arbetsgivaren. Tror det är så på många ställen. Varför inte här?
Bli informerad, jag förstår inte skillnaden på "ha hört". AJ har fått informationen, på ett eller annat sätt?

Jag ratar det inte för att det är du som säger det, men i en helhetsbild med annat som NB själv har sagt till sina närmaste, bl.a att ha bett om alibi på måndagen ifrån sin fru och bror, att få de två att säga att han varit hemma innan klockan 18:00, (varför vill han ha alibi när Lisa "enbart var försvunnen?) så lutar jag åt att det är Nerijus själv som sagt något till mamman när de talat över Skype.
2015-11-01, 22:57
Medlem
Angående LGWP, sa han inte att det här fallet fick honom att fundera på ett avtryck, som fanns i ett annat fall. Att han länge hade funderat på ett avtryck utan att komma på vad som satt det avtrycket, men att han nu i och med detta mordet kunde ana vad det var. Intressant, kan NB vara insyltat i fler brott?
2015-11-01, 22:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Du snackar mkt skit, den här dyngan borde du väl sprida på konspirations-sidan. Det finns inget som tyder på att nån annan gjort det. Leif GW sa att det starkaste beviset var stryprepet med både GM och LH DNA på.
Nu håller jag inte riktigt med dig, men det är klart att man undviker information som pekar på någon annan i en FUP. Dock räcker det inte med att inget tyder på att någon annan utfört brottet i en indiciedom, man måste visa att ingen annan kan ha gjort det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in