Citat:
Ursprungligen postat av
everythingis
Jag är fortfarande störd på att Irinas dna hittades på Lisas trosor. Om man ska våga sig på en gissning så tror jag att de blandade dna-fynden på Lisas kläder kan ha kommit från Nerijus blod och Lisas sekret. Det låter kanske hemskt men det är hemskt, hela händelseförloppet som tog Lisas liv är hemskt och jag hoppas att det blir ett kännbart straff för den eller de som döms för mordet.
Nu till Irinas dna. Jag kan inte tänka mig att det har avsatts av NB utan det känns som att Irina faktiskt har varit på platsen. Hon kan också haft några sjuka böjelser och velat sniffa eller andas, kyssa Det ställe där dna fanns. Tiden för detta har funnits om man betänker att de stannade till och lyfte in Lisas kropp i bilen när de kom tillbaks från macken eller där de nu handlade pizza.
Jag tror att Lisas far kom till caféet klocka 20.30 ungefär, så det kan ju varit så att de lastade bilen på baksidan av ladan och sedan for till Martorp. Jag vill bara understryka att jag inte är en konspirationsteoretiker utan det här är bara tankar jag har haft. Jag tyckte att jag läste att NB var ut flera gånger på kvällen på söndagen när Lisa bragdes om livet, men jag är absolut inte säker på det.
Kan det vara ett troligt scenario eller är det bara ytterligare en galen konspirationsteori?

Ja, IBs DNA är verkligen en märklig omständighet. Jag anser det vara klarlagt att NB använt handskar under tiden för dådet med tanke på avsaknaden av fingeravtryck på exempelvis tejpen. Troligtvis så kommer de DNA spår som han avlämnat således inte från händerna utan från exempelvis underarmarna, som förmodligen var bara. Kanske skrapade han sig i något tidigt skede, eller så rör det sig om psoriasissår som andra varit inne på. Så hur kom IBs DNA dit? Speciellt som inget DNA från NB återfinns i samma område? De alternativ jag ser är;
1. IB har varit vid brottsplatsen. Det känns dock ytterst osannolikt med tanke på övriga uppgifter (alibi, inga andra DNA spår)
2. NB har använt IBs handskar. Inte heller sannolikt, då det troligtvis skulle lämnat fler spår från IB och dessutom ett ologiskt val av handskar för NB.
3. NB har vidrört LH med ett föremål som hanterats av IB, kanske kökskniven, kanske en sexleksak eller liknande. Känns inte heller jättetroligt.
4. NB har vidrört LH med en kroppsdel/klädesplagg som också vidrörts av IB. IBs DNA överfördes till offret men inte NBs. Osannolikt, men kanske inte helt omöjligt.
Finns det fler möjligheter som jag missat? Problemet jag ser är att alla dessa alternativ är relativt osannolika. Däremot inte sagt att osannolika händelser inte inträffar.